Followers

Keadaan ayah bila dah setahun lebih pemergian mak

8:03:00 AM


sekarang ni memang kalau boleh setiap 2 minggu sekali aku akan balik cheras
macam mana sibuk sekali pun..aku mesti rasa nak balik sebab nak temankan ayah
ke pusara buah hati tersayang semua orang dalam umah..arwah cik pah baik hati..
dialah buah hati kami selamanya..sentiasa hidup di hati terutama ayah..haih sebak


satu yang aku puji ayah aku sejak arwah mak pergi..macam macam dia buat..
dari segi penjagaan kubur mak..dari segala perkara yang baik atas nama mak..
aku terharu di situ walau semua orang yang kenal ayah aku semua cakap garang
tapi bila mak tak de..segalanya ayah buat untuk mak..terlalu sayang dia pada mak



pernah juga adik aku tanya..ayah tak nak kawin lain ke? buat teman hidup..
tapi ayah aku cakap..tak kan ada perempuan lain yang dapat ganti arwah mak..
dia buat kami adik bradik sebak..kasih sayang sehingga akhir hayat..alhamdulillah
 dan hingga hari ini tiada lagi bunyi untuk dia kawin lain atau ada pengganti mak

2 minggu sekali memang kami akan ke kubur mak..aku rasa kalau aku dekat
memang hari hari dia ajak pergi kubur mak..kami semua rinduuuu dengan mak
tak kan sama feel bila korang di rumah dengan di kubur bersama sama di sana
terutama ayah..bila aku cakap..ayah nak pergi kubur mak? laju jer dia angguk..


sampai ke kubur macam tu la respon ayah..bersihkan kubur mak tu semestinya
masa ni memang aku tak tahan tengok ayah..ya Allah..sungguh kami rindu
kalau lah aku yang anak ni rindu..apatah lagi dia sebagai suami..teman 24jam
sebak sangat tengok ayah masa ni..termenung..aku tahu dalam hati dia berkata kata


tapi mak dah tak de..moga ayah kuat..kuat untuk tempoh ini..dah biasa bersama
itulah kawan gaduh dia setiap hari di rumah..kawan minum teh di kedai mamak
kawan ke carefour beli barang dapur..tapi rumah sunyi tanpa cik pah baik hati..
macam yang aku cakap..setiap dari kami..ada banyak citer nak share dengan mak


aku akan jadi sedih bila tengok gambar ayah di atas..mesti dia rinduuu dengan mak..
rindu sangat sangat..memang sakit rasanyer..tapi alhamdulillah..pasti ada hikmahNya
kami 1 keluarga jadi makin rapat...ya Allah rapatkan dan sentiasa rapatkan kasih kami
aku sayang ayah...sayang adik adikku..lindungi lah hati hati kami ini ya Rabb..

ayah dah buatkan mak haji..bergenang air mata aku saat aku nampak kertas ni..
ayah..dalam nya kasih ayah pada mak..ayong tak sangka disebalik kegaranganmu
ayah punya cinta setebal ini pada mak..mampukah suami aku buat begini pada aku
ayong respek ayah..Puan Sh.Salmah Sy.Mahmod sentiasa hidup di hati Pak Musa..


jika kita beri kebaikan dalam hidup..Allah hadirkan kebaikan dalam hidup kita
alhamdulillah..tangisan dulu kini Allah gantikannya dengan nikmat kasih ini


You Might Also Like

15 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Alhamdulillah..
    Sebak plak :/
    Al fatihah buat arwah
    Moga tenang diSana...
    Buat pakcik moga trus tabah..

    ReplyDelete
  2. Al fatihah utk arwah..
    Semoga kasih syg ayah sis berkekalan..

    ReplyDelete
  3. Alfatihah buat arwah..
    sebak baca entry you darling.. semoga pakcik tabah yer..

    ReplyDelete
  4. Sedih sangat huhuhu..
    Macam nenek eka la, dia x nak kawen dah. Takde sape bole ganti arwah atok

    ReplyDelete
  5. Al-Fatihah..
    semoga abah akak terus tabah,
    begitu jugak anak2nya.

    ReplyDelete
  6. sedih la oiiii!
    terus teringat arwah baba aku.
    sobssss.
    ahhhh!!!!!
    sedihhhhhhhhh!
    T______________T

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah..
    ayah dh buat haji utk arwah mak ko
    sebak baca n3 ko beb..
    yg melaluinya yg tahu mcm mn perasaan tu kan...
    semoga ko n keluarga tabah...
    Alfatihah utk arwah mak ko...

    ReplyDelete
  8. sedihnya.. tgk gambar ayah akak pun leh nmph dr gambar kerinduan yg xterbendung.. T_T

    ReplyDelete
  9. sedih yong semoga arwah mak tenang kat sana amin al fatihah

    ReplyDelete
  10. menangis plak baca entry ni... sedih sangat... huhuhu.. kebetulan plak tgh dgr lagu.. time baca entry ni, lagu sedih... lg bertambah sedih... T___T

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum diya...alhamdullilah mulianya hati abah diya susah nak cari seorg lelaki yg begini...mudah2an jodoh mereka kekal abadi hingga hujung nyawa...sayu jer n3 ni...:)

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!