Followers

Tips Untuk Memperbaiki Kulit Yang Break Out Kepada Kulit Yang Lebih Anjal

5:44:00 PM

Baru ni ada kakak senior sekolah teknik dulu kongsikan dengan aku apa yang dia pakai sekarang ni untuk penjagaan kulit wajah. Plus tak banyak pun yang dia pakai. 2 barang je. Sabun dan face mist jer..Best kan? Aku memang jenis tak suka nak pakai benda banyak banyak dekat muka haha sebab masa tu penting sangat. Semua benda kena cepat.


So bila borak borak tu, dia cakap dia pakai produk Nadine..Ni jenama tempatan dan daripada bumiputra kita sendiri. Nadine telah membantu ramai pengguna yang mengalami pelbagai masalah kulit antaranya masalah jerawat, jeragat, pigmentation, eczema, kulit kusam, kulit break out akibat penggunaan product skincare yang mengandungi mercury dan bahan kimia yang seangkatannya 


Macam kulit kita la wak. Hari tu salah pakai produk sampai sekarang sakit hati tengok muka break out. Pakai foundation pun nampak bercapuk. Hishh. So aku pun cuba la produk terlaris Nadine ni. Salah satunya adalah Rose Beauty Soap Bar. Yang ni aku potong sabun ni kepada 4 bahagian. Sayang pula nak pakai seketul macam tu kan..


Cara penggunaan macam biasa jer. Basahkan muka dan cuci muka sehingga sekata seluruh wajah. Wangiii. Lepas tu bilas dengan air bersih. Sama jer macam kita cuci muka sebelum ni. Selalunya aku cuci muka ni masa mandi tu. Yer lah sebab aku jarang keluar rumah. Keluar pun bila penting jer kan. Jadinya jarang lah nak make up ni. So masa mandi lah aku cuci muka dengan Rose Beauty Soap Bar


Selesai tu, aku gunakan Rose Mist by Nadine. Hanya perlu disemburkan pada wajah.  Rose Mist ni korang akan rasa segar dan kulit akan rasa sedikit pejal lepas disembur tu. Kadang kadang lepas make up, aku spray kan juga Rose Mist ni. Kalau rasa mengantuk pun ambil jer Rose Mist ni untuk rasa kesegaran tu balik..


Kedua dua bahan ni diasaskan dari Super Plant yang hanya terdapat di Swiss iaitu Alpine Rose Stem Cell.  Alpine Rose adalah tanaman bunga khas Swiss dari pergunungan Alpen. Tanaman ini memiliki bunga berwarna merah muda dan hanya tumbuh di ketinggian hingga 3200m. Daunnya yang selalu hijau sepanjang tahun tahan terhadap radiasi UV yang tinggi serta kekeringan dan kedinginan yang ekstrem. 


Dehydrin iatu protein khusus yang terdapat dalam Alpine Rose dapat melindungi sel kulit anda untuk memiliki kulit yang anjal serta awet muda. So kalau kata korang memang jenis tak suka pakai banyak sangat produk untuk penjagaan wajah. Haaa boleh guna je produk daripada Nadine. Lagipun ianya menggunakan bahan semulajadi kan..


Kesemua product Nadine Skincare diformulasikan oleh Certified Chemist dan melalui proses R&D dan dikilangkan di kilang yang bertaraf GMP. Jadi semua aspek kebersihan dah preparation product Nadine Skincare diselia oleh pakar yang bertauliah. Yang penting tiada bahan kimia..Boleh digunakan untuk golongan wanita dan juga lelaki ya..

So kalau kata korang teringin nak repair balik skin korang yang dah break out tadi. Tak salah mencuba natural product ni kan. Boleh dapatkan dengan agent agent yang berdekatan dengan tempat korang seperti di bawah ni ya..




Instagram: @nadine_hq
Phone: 012-671 9987 (Adura)
 
nantikan hujung tahun, keluaran produk terbaru daripada Nadine Skincare..



You Might Also Like

1 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Selain produk, jangan lupa amalkan vitamin untuk pastikan kulit sihat dari dalam.

    Saya amalkan vitamin C je setiap hari :)

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!