Followers

petua dapatkan anak KEMBAR..

8:59:00 AM


ecewahh..tiba tiba perasan nak jadi tuan doktor..nak bagi petua bagai hakhakhak..
tapi soalan ni ramai yang tanya..bila tak jawab rasa seperti berdosa pulek..mata ke atas..
ok lah ramai yang tanya..akak bestnyer dapat kembar..camner nak dapat kembar?
akak ada amik pil ke? respon kakak? oo ada pil eh..nape akak tak tau..muka jujur..

sungguh..dalam soal anak..kami tak pernah merancang..atau memilih..kami terima jer
selalunyer 'eksiden'..maluuu..gelak tutup mulut..hahaha..terima seadanyer gituu..
so bila ada orang tanya macam mana boleh dapat kembar..alhamdulillah..rezeki
tapi kalau diikutkan susur galur..ayah memang kembar..dia Musa..adik kembarnya Isa..

tapi kami tak pernah menyangka pun kembar tu menurun pada aku untuk merasanya..
cuma kalau ditanya..mengandung dulu dengan sekarang..memang banyak beza..
bukan hanya tenaga..tapi pemakanan..bau bauan semua aku sensitif sangat..
itu tak boleh..ini tak boleh..awal kehamilan..kerja aku tidooo jer..manyak pusing oo

tu yang sampai doktor suruh makan ubat tahan muntah dan pening setiap hari..
tapi masa check 3 bulan di klinik kerajaan baru ni..memang doktor tu ada bagitau
eh naper saya nampak macam 2 kepala? aku yang tengah baring masa tu...uittt apakah?
awak ada keturunan kembar ke? ayah saya kembar..naper doktor? saspen betul..

saya nampak macam 2 kepala..tapi saya tak pasti bulatan satu lagi tu aper sebenarnya
mungkin jugak gelembung lain..siap call kawan dia lagi sorang..cer ko tengok ni?
nampak 2 kan? tapi kawan doktor tu kata..mana ada..mata ko salah..dah pulak..
masa dah siap scan tu..aku tanya sekali lagi..betul ke kembar doktor..ececeh..

doktor senyum jer..puan janganlah berharap..saya pun tak berani bagi harapan
 kang saya cakap 2 tiba tiba check lagi sekali nampak 1..puan salahkan saya pulak
kalau nak lebih tepat..5 bulan nanti dah boleh scan lagi sekali untuk confirmkan..
keluar bilik doktor muka ada senyumlahh hahahaha..walaupun tak confirm lagi..


balik dobi cakap dengan suami keding..doktor kata mama mungkin carry kembar pa..
giler teruja aku nak bagitau dia..tapi respon dia..ini shemuaaa foyooo hahahaha
tak pe, aku tak sentap pun..dah biasa sangat dengan perangai laki sendiri begitu..
dia kan kurang perasaan ni..aku jer yang selalu emosi lebih lebih..ok wait wait!

tu yang masuk 5 bulan..disamping nak tau gender..bila Jezzlyn cakap ur babies 2
suddenly cryyyy ..oh memang tak sangka..dulu aku pernah gugur 2 kali..tiba tiba..
Allah gantikan 2 untuk keluarga kecik..hari tu aku nangis bengkak bengkak mata
tapi hari ni..hati aku tersenyum sopan..sungguh besar rezeki dari Allah untuk kami

nasihat aku untuk yang masih menanti kelahiran..sabar..jangan terlalu stress bebeh..
korang akan nampak kebesaran sabar walau nak mula untuk bersabar itu pahit
dan makan masa..ikut jer perancangan Allah..berdoa jangan jemu..ceria ceria jer..
 ko sayang suami ko..suami ko sayang ko..cukup!..orang cakap..boo dia balik hahaha
jahat pulak tetiba..anggap jer lah diaorang yang cakap tu kurang kasih sayang..

saper saper yang sedang mencari set bersalin dengan banyak FREE GIFT..
boleh hubungi aku 013-204 8690 atau klik sini untuk tengok set cantik itu

dalam masa yang sama..aku risau juga preggy kali ni..tapi berlagak cool..
cuba nak ceria macam kak ton miahhaha..



You Might Also Like

25 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. kalo kembar, bestnye kan...apa2 pon tahniah.... :-)

    ReplyDelete
  2. Bestnye dapat kembar..nanti masing2 jaga sorang satu..hehe

    ReplyDelete
  3. kalau keturunan ada kembar,potensi dapat anak kembar banyak...saya teringin gak nak kembar,tapi takde potensilah...hehehe

    ReplyDelete
  4. akak ni lawak tol. tersenyum sensorang pagi bace blog akak. hahahaha.

    ReplyDelete
  5. yess... sokong sokong!!
    yang penting hepi2 je, jgn sedey jgn dok moody kalu blm ada rezeki. Ada sebab dan Allah telah atur semua.
    bila tiba masa berdouble2 DIA bagi.
    yg penting doa tanpa putus asa...

    ReplyDelete
  6. heheh, Alhamdulillah rezeki Allah, keturunan salah satu juga, tapi yang utama, Yakini Allah, Dia telah menggantikan yang gugur dulu, see kehebatan Dia kan! ;-))

    ReplyDelete
  7. oo patutla salah satu faktor keturunan ko kembar...itu faktor genetik beb...berangan ni...

    ReplyDelete
  8. hehehehe best kan..

    eka yg dengo pn best. hehehehehehe

    moga dipermudahkan. x sabo nak tengok gelagat si kembo menceriakan blog pinky momma.. hehehehe

    ReplyDelete
  9. rezeki yang tak dijangkakan... =)

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah dear..moga semuanya selamat sampai bersalin n bby berdua pun sihat..seronok tgk gambar scan..bby dlm tu ada kawan :)

    ReplyDelete
  11. rezeki Allah & perancangan Allah mmg x dijangkakan.. Oleh itu walau Allah beri kita Ujian dan dugaan kita ken atetap bersyukur kerana stp kejadian ada hikmah yg kita x tahu kan..

    ReplyDelete
  12. Rezeki kan...insya Allah, semuanya baik2 aje nnt..sy siap kongsikn ngn suami ag yg uols preggy twin..:)

    ReplyDelete
  13. Best sgt biler tahu kita carry kmbrkan?akk xpnh rsa pun..sbb keturunan pun xda..hehe..

    ReplyDelete
  14. bestnye dpt ank kembar..
    skli dpt dua gitu..
    tahniah kak!

    ReplyDelete
  15. comel tak kak ton..ngeheeehee...


    smg dipermudahkan urusan =)

    ReplyDelete
  16. Subahanallah,rezeki Allah,moga selamat semuanya ye kak :')

    ReplyDelete
  17. salam sis. ya Allah..syukurnya.tahniah ya sis.sy happy utk sis sekeluarga. =") moga segala urusan dipermudahkan.take care ya sis.

    ReplyDelete
  18. Allahuakbaar..

    Besar sungguh anugerah dari Allah kan..moga diberi kesihatan yg baik sepanjang preggy ni.

    ReplyDelete
  19. wahhh congratlahhh kembar tu
    el pun nak kembar
    caner ea nak wat sbb xde keturunan di sini hehehehe
    take care ok

    ReplyDelete
  20. tahniah kak.. ida baru tahu akak preggy kembar. hehehhehe

    ReplyDelete
  21. Owh ok dear... TQ.. :)

    Memang kalau ada susur galur kembar, ada kemungkinan kita kembar pun ok..
    Mcm MJ ni tetiba nak kembar walhal salasilah keluarga xdak kembar pun.. hee

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah.. Da selamat bersalin kan.. syukur.. betulla kita tak tahu apa yang Allah da rancang utk kita :) Tumpang happy.. senang-senang jemput lawat kindhearty.blogspot.com.

    ReplyDelete
  23. Wow.. Bestnyer.. Sy teringin sgt nak dpt anak kembar laki & girl...

    Tips Awet Muda

    ReplyDelete
  24. Wah.. Perkongsian yang sangat menarik. Tq admin.. Tips Cepat Hamil.

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!