Followers

Pusara bonda di hari pertama syawal

8:26:00 AM


sepatutnya kami nak jejak pagi pagi lagi ke pusara arwah cik pah baik hati kami..
tapi disebabkan untuk mengelakkan sesuatu terjadi di tanah kubur..tak pe kami mengalah
encit papa kata..kita pergi tengah hari..hanya kita jer ma..ok aku akur dengan kata suami..
biar lah kita beralah demi menjaga hati dan menghormati perasaan orang lain..aku ok je :)

jadi aku gigihkan diri pergi saat tengahari dimana cuaca tengah menerik atas kepala
tak pe..aku tak kisah walau hakikat masa tu memang rasa nak pitam..mak yong kental
masuk di kawasan perkuburan..seronok ada dua buah keluarga bertahlil ramai ramai
ya Allah seronoknyer tengok diaorang ni..kami teruskan dan memberi salam buat bonda

encit papa risau..sebab memang panas..payung pulak tak bawa..tapi aku ok jer masa tu
alhamdulillah Allah bagi kekuatan dalam keadaan cuaca menerik tu..kami tetap bawakan
bunga buat bonda tersayang..aku suka sangat warna putih..jadi putih jadi pilihan..
nampak bersih..sebersih hati arwah cik pah kami..terbayang bayang senyuman mak...


selepas hadiahkan bacaan yassin dan kuntuman doa buat arwah cik pah baik hati kami..
aku pause sekejap kat situ..tak bersuara di mulut cuma hati jer mampu berkata kata
air mata cuba aku tahan..tapi mana mungkin bila aku duduk mengadap nisannya..
encit papa seakan faham..dia biarkan jer aku duduk termenung seketika..hanya aku..


moga mak tenang di sana mak..rindu nak dengar suara mak sangat sangat saat ni
rindu nak tanya soalan soalan merepek kat mak..tapi Allah lebih sayangkan mak..
sebab mak baik..mak lah mak yang banyak berkorban untuk kami semua..the best ever
sebab tu Allah jemput mak di usia yang agak muda..moga kita bertemu di jannahNya


sampai dalam kereta..call ayah..niat di hati nak ajak jumpa di kubur jer masa tu..
tapi dapat jugak teruskan niat di rumahnya..sebak..tenkiu Allah kerana permudahkannya
alhamdulillah dapat cium tangan ayah di hari pertama syawal..yang penting niat kena baik
ini lah encik musa..suami dan kawan gaduh cik pah kami hehehe..dah kurus banyak..


aku yang nampak oncit sangat dalam gambar ni..uhuks..tak pe masih comel dari ayah
tetibe sangat..tapi memang ayah banyak kurus..muka tetap garang hewhewhew..takut tak?
 sempat lagi bekalkan anak dia ni rendang daging dan nasi impit sebelum dia ke melaka
inilah perjalanan hidupku..Allah yang letakkan aku di sini..ini lah perancanganNya..

jadi aku teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya setiap ketetapanNya..
aku terima dengan hati terbuka Qada' dan Qadar ke atas diriku dan keluargaku..
Terima Kasih Allah untuk setiap dugaan kerana itu bukti kau memandang kami..
kita akan jadi lebih cool bila selalu sangat diberikan tangisan dalam kehidupan..serius!

kehidupan bukan untuk mencari salah yang lain..tapi untuk perbaiki diri sendiri..



You Might Also Like

18 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. hakak jgn sesedih tau...yang pergi telah pergi..yang hidup kn teruskan..sob2..i la sadis lbh...x blh baying kalo mak abah sy x de...feeling lagik dasat kot..sob2..selamat hari raya...nk dtg raya umh hakak blh..?haha...

    ReplyDelete
  2. Huwaaa...sedih nyerrrr...sebak x terkata :(

    ReplyDelete
  3. sedihnya baca blog akk.. Allah lebih sayangkan dia..sedekahkan Alfatihah selalu semoga rohnya tenang disana.. tak dapat nak gambarkan perasan bile kehilangan org tersayang :'(

    ReplyDelete
  4. Akak kawasan....
    Sebak dah umi Qi...serasa adik pun bersama gan akak kt kubur arwah mak akak...ju hadiahkan al-fatihah.........moga arwah ibu sis senantiasa mewangi di syurga Allah...ayah akak cool jek hehhe still encem tau :)

    ReplyDelete
  5. ok sedih di pg hari..semoga makyong sentiasa tabah,redha dan ceria.inasyaallah:)

    ReplyDelete
  6. al-fatihah untuk arwah..
    akak jangan sedih sangat tau..

    ReplyDelete
  7. akk meh nak poluk akk ketat2..
    jgn cedey kak,kagum ngn akk sebab tabah dan kuat~

    Power puff gurl tau akk nie,cyg sgttt~

    ReplyDelete
  8. Al-fatihah untuk arwah ibu PM...

    ReplyDelete
  9. Al fatihah untuk arwah mak nad..
    Semoga tenang di sana

    ReplyDelete
  10. kelu untuk bersuara.. moga tenang dirinya di sana.. Al-Fatihah..

    ReplyDelete
  11. selamat ari raye kak..
    jgn sedi2 ok..
    =)

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah..masih diberi peluang sedekahkan al-fatihah untuk arwah..
    selamat hari raya kak~

    ReplyDelete
  13. Selamat hari raya dear, rasa sebak bila baca pasal arwah mak Pinky Momma. Takpe, sedekahkan al-fatihah setiap kali teringat padanya ya.

    ReplyDelete
  14. Moga cik pah tenang di sana..
    Moga pakcik Musa sihat selalu hendakNYA..

    ReplyDelete
  15. perut anak kembar ya...tiba2 teringat arwah mak...

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!