Followers

FRISO GOLD: Our Today Moments ;)

8:13:00 AM


orang tengok aku macam senang jer nak handle 4 anak yang semuanya heroes..
eh tengok memang nampak macam senang...kalau laluinya sendiri? ok mari lap peluh
walaupun aku surirumah tangga..setiap masa di rumah..aku rasa aku kena gandakan
kesabaran..gandakan tenaga..gandakan segalanya bila berdepan dengan 4 orang anak


dari pagi sampai malam dengan anak anak..mesti akan ada kepenatan..serius!
aku kerja dulu pun tak penat camni okeh..tapi duduk rumah lagi penat tu berganda
pagi pagi kembar dah bangun..nak menyusu..lepas tu nak tido balik..kena pujuk dulu
lepas kembar tido..abg ngah dan abg long nak breakfast...terus tarik nafas laju laju


bila dalam kesibukan mesti akan ada kepenatan dalam berdepan dengan karenah anak
aku selalu cakap dengan hubby..mama rasa kerja tak kan sepenat duduk rumah..serius
tak mudah untuk jadi suri rumah sepenuh masa sebab ko akan penat dari awal pagi
jejak sampai ke malam penatnyer tu..belum lagi time anak demam dan meragam jer..

nak nak sekarang bila aku start dengan online bisnes..ada masanya aku kelam kabut
abg long dah besar..dah pandai bawa diri..tapi dia tetap ada masanya suka sentap
abg ngah macam semua orang tahu..dia ada perangai unik..kata diaaa jer betul! grrr
kembar? langsung tak nak bagi kerjasama..sama sama nangis..sama sama berak..pheww


serius bukan senang untuk aku bahagi masa..untuk diri sendiri lagi tak de masa
sekarang ni aku susah nak luangkan masa bermain bersama untuk anak anak..
sebab busy dengan online bisnes..busy dengan blog..dasyat sangat busynyer hahaha
tapi aku cuba amik waktu sekejap di malam hari..yer aku gantikan waktu aku..


malam adalah bonding time bersama...abg long dan abg ngah juga perlu diberi perhatian
"Our Today Moments" buat revision sama sama dengan anak anak memang seronok..
aku tak nak dia leka dengan tv..dengan permainan..at least ada tuisyen time with mama
abg ngah pun suka join...dia suka kaler kaler jer la..tu jer pun yang dia tahu nak buat


kembar? ooh malam adalah masa bersama papa yer..mama nak handle abang abang
sebelum tido kami akan pastikan kami peluk satu sama lain sambil cakap dengan anak
mama sayang abg long..sayang abg ngah..sebab aku rasa..aku hilangkan penat aku
dengan pelukan pada anak anak di malam hari sebelum tido..mama loves you heroes

hujung minggu..kami akan spend time bersama..sebab hari ahad suami ada dirumah
maknanyer..sama sama boleh tengokkan anak..aku suka buat desert bila weekend
dan aku akan pastikan abg long dan abg ngah tengok dan buat sama sama didapur..
kami seronok dengan aktiviti di dapur..masak dengan penuh kasih sayang itu indah

percaya atau tidak..dengan masakan..korang akan tukar mood jadi lebih happy
sebab anak anak akan teruja nak tunggu hasil dessert yang dibuat tu nanti..serius
walaupun anak aku semuaaaa lelaki..saper kata anak lelaki tak boleh masuk dapur?
lelaki sekarang kena tahu serba serbi..termasuk bab masak..seronok sangat tau..


so mommies..macam mana kita busy sekali pun..jom tanamkan dalam diri kita..
kita perlu hayati & nikmati setiap detik & saat yang boleh diluangkan bersama anak kita
belajar bersama..masak bersama dan pelukan sebelum tido itu lah cara aku..
jangan hanya buat aktiviti yang kita suka jer..kita perlu tahu minat anak kita juga..


mereka perlu lebih enjoy dalam detik detik pembesaran mereka..jom korang..
biar anak anak sentiasa rasa kita ada untuk mereka walau kita sibuk macam mana pun
anak itu amanah untuk kita jaga..hidupkan suasana kasih sayang di dalam rumah
untuk mengetahui “setiap detik anda” dengan lebih lanjut..boleh klik Friso Malaysia

setiap mama mahukan yang terbaik kan..apa korang punyer "our today moment"?



You Might Also Like

8 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. comey anak2 you :) seronok tengok gambar dorang main pasir kat pantai tu.. nampak happy sangat <3

    ReplyDelete
  2. saya tetap kagum dengan akk.. saya anak sorg pun penat..serius sgt kagum. kalau sorg pun dh penat..ini kan plak 4.. saya berkerja..tp PJJ..semua saya sendiri....

    kalau ada masa meh la jenguk blog yang tak seberapa

    http://mychessypie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Personally,
    If Umi Qi nih x kenal akak dan pertama kali baca blog akak...sure juliaaa org pertama sgt kagum dgn kebolehan akak...seriusly jdi housewife adalah kerjaya yg sgt2 hebat...mencabar emosi, mencabar fizikal dan spritual...chewahhh ayattt masuk psikologi nih hakak kawasan...sonok tau bila akak nih positif dlm apa jua keadaan...semuanya jadi senang wpun susah...

    Ju tahu...akak kuat sebab banyak sebarkan aura postif, bila anak2 dan suami positif akak jadi kuat dalam dan luar...go hakak kawasan...u are my mentor soon! :D

    ReplyDelete
  4. seronok baca n3 ko beb..
    beri smngt pada iols..
    tp mmg iols..suka beri pelukan pd my son..wpon lps termarah dia ke..always hug him ketat2...hehe

    biar aura positif menyemarak dlm jiwa dia..wpon irfan tu mcm abg ngah..unik katanya, nk ikut cara dia..mmg kena byk bsbr kn dear..

    thks sharing this..

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum diya...tu lah dia kerja suri rumah sentiasa ada saja kerja yg perlu dilakukn...mmg susah semuanya kita kena lakukn sendiri tapi itulah kebahagiaan di dlm rumah tangga sentiasa penuh dgn senyum keceriaan seorg ibu melayan kerenah anak2...;)

    ReplyDelete
  6. ciknaa anak 2 ni pn takdan nak lap peluh dah kak..ngeh2..sgt respek akak tau..

    ReplyDelete
  7. betul kak, jd surirumah mmg penat tp seronok! seronok sbb dpt spend full time dgn ank..tp krja dri bkk mata smpai mlm ank dh tido..mila ank sorg pun dh huru hara apalg mcm akk semua llaki, hehe

    ReplyDelete
  8. Ohh..akk baca pun pnt sis..bahaha..
    Mmg sgt pnt kot brtmbh ank2 msh kck kan..
    Xpe..tggu derang besar nti..sure syiok

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!