Followers

Majalah PA&MA: Perkongsian mengenai anak untuk kali kedua :)

9:53:00 AM


alhamdulillah..sejak sejak bergelar mama anak 4 ni..perkongsian haruslah lebih hal anak
anak pula semua lelaki katanyer..ramai bodyguard akak insyaAllah bila dah besar nanti..
dalam edisi Aidilfitri baru ni..ada berkongsi kisah serba sedikit tentang family planning
macam aku masa mula mula kahwin..dah berhasrat kalau diizinkan nak anak 4..

alhamdulillah..Allah makbulkan doa kami berdua...kenapa 4? aku suka nombor genap
at least dia ada partner antara adik bradik yang diaorang close sesama sendiri..gittu..
kalau campur yang gugur 2 sebelum ni..6 anak kami ekekeke..tapi tak de rezeki masa tu
walaupun gugur 2 kali..alhamdulillah Allah gantikan dengan double QD..dapat kembar


rasa bersyukur sangat bila scan nampak 2 kepala dulu..feel dia memang lain bila kembar
disamping kepenatan berganda..keseronokan berganda..rezeki berganda..alhamdulillah
walaupun ramai orang cakap kualiti lebih penting dari kuantiti..aku tak pegang prinsip tu
bagi aku..anak tu rezeki..setiap anak ada rezeki masing masing..dan aku lalui benda tu..

masa abg long lahir..kami dapat beli rumah sendiri..abg ngah lahir dapat duduk tengganu
kembar lahir..apak dia dapat join company oil and gas..percayalah ada rezeki anak anak
kita sebagai mak ayah doakan yang terbaik untuk anak anak..ni belum apa apa aku perhati
ada mak yang suka cakap..eh tak nak lah anak lelaki..eh tak nak lah anak perempuan..


eh tak naklah anak ramai..eh banyak sangat eh ko ni...lainlah kalau dah cuba tapi..
belum masanya Allah nak bagi..tu lain cerita..tapi untuk aku nak keluar perkataan..
tak nak lah..memang tak lah..tak semestinya anak sikit berkualiti..dan anak ramai tak..
dan macam tu lah sebaliknya...perbelanjaan ikut je restu poket tak perlu ikut orang..

tak semestinya anak ramai..bila ko tak pakai barang branded..anak ko tak de kualiti
oohh please laaa...ko tadah tangan pada tuhan minta anak berjaya dunia akhirat
tu yang lebih penting..sebab tu aku memang tak pegang prinsip kualiti kuantiti tu..
aku go with the flow..macam sekarang..doktor kata aku ada 1 kuota lagi untuk beranak

thanx again #MajalahPaMa utk sisipan kisah saya sebagai seorang mama utk kedua kalinya..dapatkan majalah Pa&Ma keluaran julai sempena #Aidilfitri ..dah ada di pasaran..hearts kamu intan.. #Blogger #PinkyMommadotCom #MiqailDarwisy #RifqyDanish #DoubleQD #MamaAnak4 #AnakSemuaHeroes

kalau kata lepas 3-4 tahun lagi ada rezeki nak mengandung lagi..anak lelaki lagi...
kami terima..kalau kata tak de pun lepas ni...kami ok..percayalah rezeki anak tu besar
tak lalui jangan cakap banyak..lalui dulu..tak perlu lah keluar dari mulut sendiri..
tak nak..tak mahu...masa kita lahir pun dah tertulis dah rezeki kita banyak mana kan..

so tak perlu takut sangat..kualiti kuantiti ni..doa yang baik baik semua jadi baik..
kalau tahap pergantungan kita tinggi pada Dia..insyaAllah kita happy dengan hidup ni
menjaga anak masa kecik memang memenatkan..macam aku jaga sendiri..lagi lah..
tapi aku tak stress..sekadar penat jer..sikit atau ramai..itu urusan Dia yang memberi..

alhamdulillah..di umur 32 tahun dah ada 4 anak..ada kembar sebagai penyeri
percaya lah mommies..anak itu rezeki..jangan ditolak kalau mampu..TQ Pa&Ma




You Might Also Like

11 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Alhamdulillah....
    Muda2 Allah dah bagi rezeki anak yang ramai..

    ReplyDelete
  2. Betul tu..setiap anak ada rezeki masing2..:-)

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum diya...betul tu diya anak2 tu ada rezekinya masing-masing ...kalau dah diberikn rezeki tu haruslah menerimanya dgn hati yg terbuka...

    ReplyDelete
  4. Well said sis..
    Akk suka ank ramai tau..syiok..haha
    Tp tula..akk plak xmmpu dh nk ada ank lg..
    Xlarat dah nk jga bb kecik..
    Ngn hubs akk pub dh berumur kan..

    ReplyDelete
  5. Betul tu anak tu rezeki. Akk bangga punya ank ramai. Saham akhirat

    ReplyDelete
  6. Setuju..doakan PC agar dikurniakan anugerah terindah..amin..

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah..forang semua mmh seiras..:)

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!