Followers

Bila PJJ dengan suami: Kereta rosak..ko ghaserrrr???

10:42:00 AM


bila berPJJ dengan suami ni..ko bukan akan penat jaga anak anak jer..
rasanya suami dekat pun..penat tu tetap akan ada kan..dah anak nak mama jer
acaner tu..mentang mentang la mama yang asyik cuci montot korang..euww
orang tua tua cakap..saper yang selalu mandikan dia..cebokkan berak dia..

orang tu lah yang akan budak tu sayang lebih bahaha..kibas rambut kat laki
nak buat camner..apak keje jauh..semua nya atas bahu mama..bukan hal anak je
hal dapur..hal rumah..hal sakit pening..hal bil bil yang nak dibayar..hal apa lagi
banyak hal nak kena handle..tapi hal kereta rosak paling aku stress..tarik rambut

aku cukup risau bila kereta rosak tapi suami tak de masa tu..ohh panik!
dulu aku tak amik kisah pun pasal kete ni..air cukup ke tidak..minyak brek ada ke
tu semua sikit pun tak nak amik tahu..tapi bila laki dah jauh..haa rasakan..
aku cemas betul bila lampu break tetiba keluar..kereta ada bunyi bunyi..risau sangat

laju jer aku call dia..pa, kereta bunyi sepanjang jalan ni..adoi mama stress la..
pastu lampu break pulak menyala..tepon lagi aku..pa..lampu pulak nyala ni
adoii stress kuasa dua pulak..pastu kang tak boleh start kete..tepon lagi aku..
paaaaa..naper tak boleh start ni..erghhhh..suara dah macam nak nangis hahaha


tapi ko tau laki aku memang jenis stok rilek jer..paling kuat pun dia akan cakap
oo ye ke..mama buka bonet depan sekarang..papa ajar..wahh cool sangat dia tu
buka la aku..dulu buka tu pun aku tak tau bahahaha...naif nyer la..vodo sebenarnya
bila dah buka dia akan cakap..belting ada 2 ke 1..kalau 1 jer bawa pergi bengkel

sekali aku cek..aah satu jer..hooo emmm geee..camner nak bawa kembar ke bengkel
ok rilek rilek tarik napas 2,3 kali..mari kuatkan hati hantar kereta ke bengkel..
bila sampai sana..mekanik cakap..ini amik masa 3 jam..aku macam 3 jam?
u sure tak apek 3 jam? sure lahhh ini i punyer keje maaa..pandang aku serong jer

pastu aku terus cakap dengan apek tu..ok tak pe nanti i datang balik..hahaha
sebab aku tak sanggup nak duduk situ dengan kembar sampai 3 jam..ko ghaser?
tapi apek tu lagi pandai..u jaga aa bawa ini kereta..takut temperature tinggi..
bahaya oooo..air tak dapat nak supply..bawa jangan kasi mati nanti u susah..

aku dah melopong kat bengkel tu..nak balik ke tak..nak balik ke tak ni..adoii
dalam pada kusut kusut tu....apek tu kesian gamaknyer..i hantar u balik rumah..
nanti dah siap i hantar kereta sampai rumah u..aku macam..whoaaa tenkiu apek
apasal la tak terfikir macam apek tu tadi haha..sel sel otak tak berhubung langsung

 anak demam..aku ok lagi dari kereta rosak..rasa nak nangis tepi apek hahaha
kalau anak dah besar tak de masalah sangat..kalau kecik kena gigih kuasa 2




You Might Also Like

18 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. hahaha...apek tu pun tak sanggup nak pujuk kot mak anak melalak nnti kat bengkel..baik dia hntr balik..kekeke..

    ReplyDelete
  2. baik plak apek tu kak..dah betul ke 3 jam? ke lambat baru die anta kete?

    ReplyDelete
  3. ya Allah mama...kamu mmg superwoman. Any help boleh roger saya juga ye ;)

    ReplyDelete
  4. betul sgt dalam banyak2 perkara . satu benda buat hati tak tenang bila anak sakit. Kadang kadang jeles tgk anak orang lain elok je membesar takda sakit2

    ReplyDelete
  5. nasib baik apek tu sangat memahami kan...lebiuu apek...eh...hahaha

    ReplyDelete
  6. kalu berejam wlpun tanpa budak kecik.. sy xrela jd kaki lepak situ.. haha.. mesti call org suruh ambik punya.. kiki

    ReplyDelete
  7. mujur la apek x kejam klu x maunya meraung kembar kat bengkel

    ReplyDelete
  8. hahahah.. tetiba sel tak berhubung ehh.. aiyooo...

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah..baik apek tu.syukur sis.kalau sy pun, mesti panic, sel2 tak berhubung.kehkeh..

    ReplyDelete
  10. kalau benda ni yg jadi kat fai, sure awal2 fai dah nangis.. mane nak handle kereta rosak lagi.. nak handle si kemabr lagi... bukan stress kuasa 2 lagi dah ni, tpi stress kuasa 24 rasanya...

    ReplyDelete
  11. Uishhh mmg kereta kalau rosak mmg habis naik bulu roma ni...rosak kt rumah takpe lg...kalau rosak tgh jalan raya...pastu suami takde...no contact mekanik non hado...huwaaaaaaa menangis tepi bucu kereta...bagus apek tu, dia faham sis ada anak...htr ke rumah...good!

    ReplyDelete
  12. Betul!!! Kite pun slalu buat sume sendiri sebab toklaki semedang autsteseng! Sume bendalah nak kekna pikir tapi bab kete ni mmg tak reti har har.. wajib carik dia gak! Jemput Singgah: J50% MERDEKA!

    ReplyDelete
  13. haha...betul la PM...skang pun husband asik xde je..x terpikir plak kalau keta rosak cemana....jem gak nak pk tu...

    ReplyDelete
  14. assalamualaikum diya...tabah diya menghadapi dugaan dgn bawa anak2...nasib baik apek tu okay nak tolong hantarkn...:)

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!