Followers

Pinky Momma di Utusan Malaysia

9:34:00 AM


pertama kali terima kasih dan syukur ini hanya untuk Dia yang merancang segalanya
Ya Allah..sungguh aku bersyukur dengan peluang dan ruang yang telah direncanakan
mula mengetuk keyboard pada 2010 saat aku tekad berhenti kerja..keputusan terbesar!
tapi tak pe lah..ini permintaan suami untuk aku berhenti kerja..ada hikmah sebenarnya

tapi aku boring..sebab dunia aku masa tu rumah, suami dan anak anak..anti social..
so aku start create blog dengan nama pinkymomma..tak tau camner boleh dapat idea
ejaan pulak momma..rasa dah habis cool dah eja camtu..kahkahkah..sokatilah..
kerja aku hari hari buat entry blog..tapi 1st entry aku dah delete..malu giler nak baca


so korang tak payah susah susah cari tau hahaha..nanti korang geli miuhuhu
dari berblog..aku ada kawan kawan alam maya aku sendiri..macam ada group gitu
bila dah lama sikit dalam blog..dalam setahun dua berblog..mula join event event..
dapat jana pendapatan sendiri melalui blogging..terima kasih sangat untuk peluang ni

tak sangka sangat..dengan hanya ketuk keyboard..membebel bebel...share itu ini..
tapi bukan gosip artis bahahaha..diberi peluang untuk jana pendapatan melalui blog
alhamdulillah..tenkiu untuk kawan kawan blogger yang sudi petik nama kak fink..
client yang percaya dengan blog ni..tenkiu..ni semua aku anggap rezeki anak anak..


dari event dan paid advertorial dengan Shell..masa ni dengan Harian Metro..
kerjasama dengan company seperti Mitsubishi, Kit Kat,Nestle, LG, Petronas,
Watsons dan yang paling best dengan Philips sebab dapat barang barang dapur
yang selalu diidamkan..teheee..gunanyer tak lagi..sayang katanyer..haishh..

diberi peluang masuk majalah Pa&Ma 2 kali..tenkiu intan..tenkiu kak Eizan..
memang tak pernah jangka pun..satu hari dapat tengok muka sendiri dalam majalah
boleh la buat kenang kenangan di hari tua nanti kan..tunjuk dekat cucu cucu..
kalau panjang umur la..homeyyy tak tok ma muda muda dulu..kahkahkah..pang!

dan dari blog juga..tercetus idea untuk aku start online bisnes sendiri..sekali lagi
atas nama yang aku brandingkan PINKY MOMMA..medium aku hanya blog
pelan pelan aku lebarkan dalam Facebook dan terbaru sekarang meniaga di Instagram
alhamdulillah..pendapatan suri rumah dengan hanya share dan share..menggalakkan

ada duit shopping sendiri..ada duit beli jajan sendiri..ada duit merepek repek sikit
itu dah memadai..kadang kadang aku pun tak tahu dari mana datang kekuatan..
tak mudah ya..nak meniaga..nak handle anak anak..4 orang semua nya heroes tu..
dan sekarang berjauhan dengan suami..aku yang kena handle semua..serius kena kuat


dan dalam bulan oktober ni..sekali lagi diberi peluang dari Utusan Malaysia..
untuk ruangan Citra Orang Muda..untuk mempromosikan Pinky Momma Online Shop
tenkiu untuk blogger Julia..wartawan Dhiya yang sudi beri ruang ini untuk kak fink..
hadiah hari jadi yang termanis sangat ni..ada rama rama terbang terbang dalam hati..

tak de apa yang aku harapkan..cuma aku berdoa moga dengan adanya blog ini..
aku mampu share apa yang baik baik jer untuk readers dan kawan kawan di sini
mampu jana pendapatan walau aku hanyalah suri rumah yang biasa biasa jer
terima kasih korang sudi baca kemerepekan aku selama 4 tahun ni..hearts semua..

untuk readers baru..kenalkan kedai kak fink..kakak jual mainan murah murah:
Facebook: PinkyMomma

 tuhan..terima kasih untuk segala kekuatan ini..rezeki ini..nikmat ini
bila teknologi yang ada digunakan sebaiknya..hasilnya juga menguntungkan ;)



You Might Also Like

26 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. tahniah ye.. semoga terus berjaya

    ReplyDelete
  2. Happy Birthday to You kak fink hehehhehe...masih teringat2 time nak gegarkan kan fink hahahhahahhahhahahahahahha yang penting berjaya buat kak fink tak keruan pagi tu kehkehkehkeh...selamat maju jaya kak fink, semoga biz akak bertambah2 maju...mmmuahhh dari adik fink...eh nak jugak fink hahahha...adik yellow baby laa...kan blog ju warna yellow baby kehkehkeh...

    p/s suka cara sifat merendah diri kak fink, wpun sebenarnya mmg patut dipuji...teruskan senantiasa positifkan diri dan kami semua ye sis...we need u! :*

    ReplyDelete
  3. tahniah dan selamat maju jaya dalam bisnes ye sis

    ReplyDelete
  4. arghhh sayang akak pink la....meh nak peluk peluk! tu je hadiah yg ai mampu beri..muaahh muaahhh ciked!!

    ReplyDelete
  5. tahniah PM..moga makin sukses yer.

    ReplyDelete
  6. tahniah..pengalaman yang manis..
    rezeki melimpah ruah
    semoga terus menulis..

    ReplyDelete
  7. bangga kita kak.. siap tunjuk kat mak.. yeahh.. kawan orang msuk paper... padahal br 2 kali jumpa. kikikki

    ReplyDelete
  8. Tahniah dari kakak juga. Memang selayaknya boleh dijadikan panduan kepada semua. Tak semua org mampu jadi seperti itu kan..

    ReplyDelete
  9. Semoga teruss berjaya..i follow ig u..kot2 nk beli toys..

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum diya...tahniah2 moga akan terus berjaya...:)

    ReplyDelete
  11. Tahniah ahkak pink!! semoga akak terus success.. kagum ngan akak sbb berjaya membesarkan anak2 heroes 4 org akak tu sendiri bila hubby keje..fulltime housewife yg berjaya.. sy yg 2org ni pun semput dibuatnye.. hehe..

    ReplyDelete
  12. Tahniah ahkak pink!! semoga akak terus success.. kagum ngan akak sbb berjaya membesarkan anak2 heroes 4 org akak tu sendiri bila hubby keje..fulltime housewife yg berjaya.. sy yg 2org ni pun semput dibuatnye.. hehe..

    ReplyDelete
  13. Congrats!! Semoga success! dah lama xmenyinggah blog diya. huhu! dah jadi pemalas since ada anak.

    ReplyDelete
  14. Tahniah ahdik fink. Semoga business maju dan terus berkembang.

    ReplyDelete
  15. tahniah.. success always!
    kalau de jual educational toys pls tag me!

    ReplyDelete
  16. nad mmg layak untuknya.
    kalu ada anugerah mmg milik nad. ibu mithali usahawan wanita online berjaya...

    ReplyDelete
  17. Tahniah sis. Semoga kaya dan berjaya dunia akhirat.Amin

    ReplyDelete
  18. Beruntung dpt besarkan anak sendiri. Dapt plk cr side income walau duk rumah.
    Rezeki tu semua dr Nya.
    Tahniah..

    ReplyDelete
  19. alhamdulillah.. moga di limpahi rezeki utk momma dan keluarga

    ReplyDelete
  20. alhamdulillah..
    tahniah dear,,
    bangga dgn awak..
    walaupon suri rumah aje leh jana pendapatan melebihi dr kami y bekerja ni..alhamdulillah..rezeki anak jugak..

    lya pon dh beberapa kalo b'urusan dgn kak fink..mmg best & dipercayai.. semua berehhhh

    ReplyDelete
  21. tahniah pinky momma...GK dulu selalu baca entry dari blog ni...best...selamat maju jaya...

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!