Followers

Kelahiran Kembar: Keputusan Akhir Buah Pinggang Double QD

10:45:00 AM


hi korang..lama tak cerita pasal budak kembar Double QD tu..serius busy sangat..
aku tak taulah berapa kali aku kemas rumah sekarang ni hahaha..sampai terlupa
aku tinggalkan 5 minit jer diaorang berdua dekat depan untuk buang air..bila keluar?
segala diapersss bersepah..segala buku semua dah tercampak sana sini..mama terkedu

kalau hari cuti, abg long stress sebab dia yang kena kemas balik hahahha..sabar nak
hari tu awak doa nak adik kembar..ni dah dapat..sabar tau..diaorang memang berpakat
segalanya diaorang buat kerja berdua..pastu siang tak nak tido..nak main jer hukhuk..
dulu masuk buai tido juga..tapi sekarang tak nak..dia gelak gelak je bila kita enjut buai


ok back to cerita buah pinggang Double QD..hari tu aku ada check up dekat hospital
lepas scan 2 minggu..kena datang hospital lagi untuk jumpa PAED..berdebar sangat
aku memang tak sabar nak tau keputusan lepas DMSA dan segala jenis scan tu
masa masuk bilik doktor..terus aku cakap..boleh saya tau keputusan DMSA anak saya

saya nak tengok report..yer aku nak baca..padahal bukan la reti pun bahasa doktor ni
tapi peduli la nak baca dengan mata seorang mama juga..so doktor pun amik report..
aku baca satu satu dari atas..pelan pelan..tahan nafas sebab saspen sangat nak tau
takut keputusan dia menakutkan aku lagi..sebab Double QD kecik lagi untuk semua ni


dan alhamdulillah...nama Qashif Dariys semuanya normal..Qalish Dariys pun normal
baru aku minta doctor explain lebih details..dia cakap anak puan sihat sambil senyum
ikut result dari HKL ni semuanya ok..tak de apa yang perlu dirisaukan lagi puan
masa tu rasa nafas tersekat sekat dekat kerongkong..mata tak payah cakap bertakung

 terflash back masa Double QD kena masuk macam macam alat dari kemaluan
dipaksa beri ubat tido untuk proses rawatan lebih tenang..setiap kali bawa check up
memang diaorang akan nangis..pegang tangan aku kuat kuat seolah olah tak nak 
tapi yer la demi kesihatan anak..walaupun ko tak sanggup kena juga relakan semua tu


sekarang ni rasa syukur yang teramat sangat bila diaorang tak perlu ke hospital
cuma akan ada 1 check up jer lagi lepas raya nanti..lepas tu off terus..leganya rasa
masa dalam bilik tu..doctor cakap, puan datang sorang? husband puan mana?
aku senyum jer..husband saya keje jauh doktor..memang ke mana mana saya sorang je

tiba tiba doktor cakap..ibu kuat..sebab tu anak pun kuat..rasa sebak tu datang lagi
kalaulah doktor tau..aku pun wanita biasa..yang ada waktu, aku memang fragile.. 
tapi saat Double QD disahkan ada buah pinggang sejak dari dalam perut..aku positif
insyaAllah keajaiban tu sentiasa ada kalau Dia izinkan..moga aku terus diberi kekuatan

selagi mama bernyawa..selagi itulah mama akan berjuang untuk anak anak mama
kesat air hidung..hati tisu sangat mama tu..eh comot sangat muka time makan..



You Might Also Like

18 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. alhamdulilah... mereka sehat dan happy tengok. Semoga terus sehat ye

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..semoga both of them terus mmbesar dgn sihat..

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah mereka sihat kak. Akk kuat.anak2 kuat. Kita pn kuat

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah.. syukur diorg xde pape kan kak

    ReplyDelete
  5. sobsob ttiba mato msuk abuk ...

    double QD mmg kuat , aritu dtg umah untie pun dh xcited nak join abg long ngn abg ngah main kan ... ni dh besa skit sure le melasak .. xlama le mumy awk tu slim melim cm retis ..

    tabah kan hati mu ye ... semoga dibalas dgn nikmat brganda2..

    * doa kite plak jd suri umah .. syok tgk anak2 membesar dpn mata

    ReplyDelete
  6. semoga terus sihat selalu.. alhamdulillah

    ReplyDelete
  7. Betul kata doktor tu ibunya kuat itu yg anak-anak kuat. Allah pun adil disamping redha dan doa suami dari jauh semestinya.

    Syukur alhamdulillah leganya kakak dpt rasakan..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah..berkat kesabaran dan kuatnya semangat seorang ibu..
    lepas ni memang mommy kena berhempas pulas mengemas rumah la..sah2 anak sihat dan aktif ni mommy kena lebih aktif mengemas lagi..ahahhah..Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  9. kalau baca ni kompom papa pun akan jadi hati tisu gak...

    hati ibu sayang oii.. mmg gitu la..

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah.. salute ngan ibu2 yang boleh handle anak sesorang and suami keje jauh ni..

    @ JEMPUT SERTAI "GIVEAWAY: RINIE BORHAN"

    ReplyDelete
  11. alhamdulilah....allah maha mendengar doa ibu

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum diya...alhamdullilah moga semuanya sihat saja...

    ReplyDelete
  13. Maaf pn...cmne nak contact pn ye?anak sy pun ada wat dmsa tu...

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!