Followers

3D/4D scan Klinik Fauziah..baby adalah kembar..boy ke girl?

7:15:00 PM


aku tak tahu nak start entry ni camner..tiba tiba jadi blur..tapi ramai yang tanya..
amboi korang tak cukup mesej di pesbuk..ada yang paksa aku di talipon hahaha..
korang yang excited..aku yang panik okeh..sebab aku tak nak korang susah hati..
marilah berkongsi berita gumbira ini bersama kawan kawan yang selalu mendoakan..

al-kisah aku pergi buat scan 3D/4D di Klinik Fauziah hari tu..konon nak tau gender je
bukan aper..bila ware house sales serta baby expo yang agak menggiler sekarang ni..
aku tak tahan! tak tahan nak beli sebab barang barang adalah murah..boleh beransur kan
tapi kami suami isteri dikejutkan bila Jezzlyn kata..your babies two..confirmed twin

aku  yang tengah terbaring tu..aper? aper you cakap..takutlah tersalah dengar..
Jezz senyum jer..nanti i tunjuk you clear punya aa..baby ada dua dalam perut..
masa dia tunjuk ada dua zuriat yang tengah bergerak gerak dekat skrin..ko rasa?
harus haruslah aku nangis..waaaa dasar cengeng yang tak terbendung..sedu sedu lagi..
encit papa dari duduk..terus berdiri..betul kan 2? genang air mata..merah merah okeh

aku memang susah nak tengok suami keding aku nangis..air mata mahal sangat..
tapi hari tu..aku faham dia sebak, terlalu bersyukur..tak terkata dengan mulut..
memang saat tu sangat bermakna untuk kami suami isteri setelah apa yang berlaku
sampaikan jezz cakap..janganlah sedih..you kena happy..sememangnya aku happy..
tapi version sebak sebak hukhukhuk..lap air mata..aihh air mata banyak sangat..

korang nak tengok ke sikembar? meh aku tunjuk yang 2D punyer dulu ya..
sebab nak tunjuk yang 4D punyer..diaorang tak nak duduk side by side..
see? ada 2 kepala di situ hehe..masa ni aku rasa kaki aku dah start sejuk sejuk..
susah untuk aku percaya dan dalam masa yang sama..aku teramat bersyukur..


then jezz cakap..ok sekarang kita go for 4D..nak tengok muka dia dulu..
disebabkan si kembar duduk satu atas..satu kat bawah..so scan yang atas dulu
kalau korang nak tahu..kembar atas adalah sangat aktif dan menendang nendang jer
banyak akal..gosok pipi la..lurus kaki la..menguap la hahaha..soo cuteee..
muka tak nampak clear sangat sebab jezz cakap kalau kembar ni..baby kecik sikit



sebab dia kena kongsi ruang kan..jadi size badan memang kecik berbanding 1 baby
untuk nak nampak clear lagi..kena tunggu dalam 26 - 31 weeks..baru boleh clear..
aku boleh rasa perut aku mengeras saat dia macam mengeliat lurus kan kaki..
kesian pulak kat kembar dia kat bahagian bawah asyik kena kaki dia..haishh anak!

yang kembar bawah pulak macam sopan sopan sikit..malu malu..diam jer..
kalau kena tendang pun..dia akan beralih sikit..hahaha beralah dalam perut okeh..
tapi bila dah yang atas asyik tendang kaki or badan dia..kadang kadang dia balas balik
masa ni aku dah gelak gelak..oooo pandai main anak mama..melawan jugak wuuu



dalam masa scan tu jugak..daripada sorang atas..sorang bawah..dah nama kembar
diaorang akan bersatu balik duduk sama sama kat tengah..tapi bukan muka ke depan
dah menonggeng sama sama tak kasi tunjuk muka..adeh berpakat pulak kamu kamu ni
memang sepanjang scan tu aku tergelak gelak..jezz pun macam enjoy jer nak scan..

tiba tiba jezz cakap..ok kita sudah nampak baby aper..yer..yer..korang tak sabar kan
ok mari tunjuk..tengok dia punya tettttt...encit papa lah orang yang tak sabar sabar
dengan ini diumumkan pada awok awok yang teruja dan memesej ambe hahaha..
jeng jeng jeng...yeahhhh lagi TWO BOYS in da houseee..tepuk tangan mihmihmih..


oohh banyaknyer atomen aku nanti..4 orang la lepas ni..masuk papa 5..aku?
lepas ni cuba lagi untuk sindalela..biru lagi wuwuwu..pink? aku jer la pakai..uhuks..
berat si kembar tak lari banyak..yang kembar atas..dalam 286gram..yang bawah 236gram
beza dalam 50gram jer..jezz cakap normal untuk 5months..alor kecik tomei anak mama
nanti dia akan membesar lagi..and yang buat aku suami isteri bertambah terkejut..

bila jezz cakap..ok dari apa yang i check, ada 1 uri jer..so ur twin adalah kembar seiras..
 satu perasaan pelik nanti di antara kami bila melihat 2 orang yang sama dalam umah..
dah kena plan dan memang kena beransur membeli rasanyer..sebab semuanya double..
korang doakan yer..moga kebaikan korang..Allah berikan kebaikan yang berganda ;)

abg long asyik cakap..baby ni tak malu la asyik tunjuk bird jer..pakai lah spender
tengok macam abg long..eh? hahaha dah camno pulak adik nak pakai spender..
lepas tu dia cakap..abg long dulu kesian tak de kawan dalam perut..tak leh main
naper mama? dah start dah soalan menguji minda dari dia..nanti mama fikir ye yang

oop sebelum aku lupa..bayaran scan untuk 3D/4D sepatutnya adalah RM120 jer
tapi sebab scan scan nampak twin makanyer extra charge sebanyak RM10..
total keseluruhan membawa kepada amount RM130..aku puas hati..jezz sangat baik
aku dapat CD and print out si kembar..kalau korang pun nak buat..sila klik SINI
ni antara video yang diselitkan dalam CD..harap harap korang boleh view dari sana..


ni nampak diorang berdua..satu atas..bawah sikit tu, yang kembar lagi satu..


sebenarnya kan encit papa selalu cakap dengan aku..ma, kalau boleh papa nak 4 boys
sebab nanti bila kita tak de..anak kita pegang 4 penjuru..tak sangka dari hanya kata
menjadi doa yang Allah makbulkan..serius aku peluk tangan dia dan nangis..
pa, Allah dengar doa papa..moga anak anak kita menjadi anak yang papa impikan.. 
 Aminn..

segunung kesyukuran yang aku panjatkan pada Allah masih tak mampu menandingi
kasih sayang Dia yang sentiasa mengutuskan kebahagiaan buat keluarga kecik..
kami mungkin tak mewah dari segi duit tapi Allah berikan kesenangan dengan cara ini
terlalu banyak yang kami lalui..tapi kami percaya dengan perancangan Allah..sungguh!.
korang percayalah..the power of doa..jangan putus asa dengan Allah..sebak~

kembar atas janganlah tendang kembar awak yang bawah tu sangat..
kesian mama tengok..jangan rebut kawasan dalam perut ye sayang ;)



You Might Also Like

55 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. entri yang lengkap..hoho, teruja............ :D

    jaga diri dear ..

    ReplyDelete
  2. truja sgt!!! tahniah kak.. meh ciom meh..

    ReplyDelete
  3. huwaaa...nangis juga!!! *dah kenape aku pun nangis sekali ni?* sobbsobbb...

    ReplyDelete
  4. alalalalaa comelnya diaorg.. moga membesar dgn sihat ye.. lps ni bersilat lebih lah pinky dgn 4 otomen..he3

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah, rezeki Allah. itulah yang sy rasa masa disahkan peknen kembar. tak percaya+takut+gembira+nk nagis segala mcm hihkih...kita serupa...4 boys juga...betullah tu, mulut suami masin, elok2 pegang satu penjuru setiap org mengiringi kita esok2...take care ya! (suami saya dulu pun selalu duk sebut2...kembar, kembar...usik2 acah2 aje..bila scan..ya Allah kuasa Tuhan...;-)

    ReplyDelete
  6. Subhanallah..ya Allah,t'sangat la best baca berita ni...alhamdulillah, rezeki :)

    ReplyDelete
  7. akak!! wah3!! dah nak caras kita nih, join club 4ninja dgn kita gamaknya..best3!!. tak sabar nak tgk bby lahir..harap semuanya dpermudahkan yer. hugs! :)

    ReplyDelete
  8. heiiiiii akakkkkkkkk twin ! Ya Allah bestnyaaaaaaa....ramailah power rangers dan hulu balang akak heheehe.....

    ReplyDelete
  9. Yayyyy keterujaan sgt.. Hari2 duk tnggu kak update pasal si kembo. Kak citela akk de rase pape tak ngandung kali ni. Beso x prut. Hikhik eksaited kanmain ika ni. Haha. Tahniah

    ReplyDelete
  10. hahhhh???? kembar??? alhamdulillah...alhamdulillah...
    syukur sgt2. tak menjadi la kita tiup2 ari tu. atomen jugak. takpe2 dah rezeki. tak kira atomen ke sindelela. alamak kite lak yg lebih xcited nih..

    ReplyDelete
  11. cumilnya la.. oh nikmatnya mengandung.. :)

    ReplyDelete
  12. waaaaaa..waaaaaa...Ya Allah so happy for you..seronoknya.beronok ronok rasanya. tgok your baby.twin? kembar?..berdua?...ahahaha..amaigadd...tahniah pinky momma..doakan saya dpt mcm tu jgk..gegirl..hik

    ReplyDelete
  13. Subhanallah aku teruja baca....Ya Allah kembar ke....rezeki beb..Allah bagi pengganti yang ko miscarriage dulu...Alhamdulillah..bg aku jangkit kembar

    ReplyDelete
  14. Alhamdulilah, bestnya dpt twin, bebird pun okey asal sihat semua kan, takde care

    ReplyDelete
  15. Wah.. twin.. bestnye.. tahniah kak.. semoga mama and twin sihat2 selalu..

    ReplyDelete
  16. assalamualaikum diya...memang seronoknya akak kat sini yg terujanya...kena tunggu ni bila kedua2nya lahir twin seiras...moga dipermudahkan semuanya yer...:)

    ReplyDelete
  17. tahniah sayam.. atas rezeki yang Allah berikan.. ;)
    DIA tahu apa yang terbaik untuk umatNYA..

    ReplyDelete
  18. ahkak yang tumpang teruja...betul la nadia, sorang pegang satu penjuru..sob sob sob...husb liza pon dok teringin nk anak kembar...hahaha

    ReplyDelete
  19. alahamdulillah dear, twin rezeki Allah ..4 lelaki ..saya 3 gegirl dan xleh peknen lagi tp bersyukur apa yg Allah tetapkan ... teruja bila tgk twin ni tumpang gembira

    ReplyDelete
  20. take care ye..momma please doa untuk sy jugak utk dpt bb =)

    ReplyDelete
  21. Alhamdulillah.. terharu, happy baca khbr dr akak ni.. Allah dah kurniakan yang terbaik tuk akak..
    Haaa, nnt jenuh la akak nk bersilat dgn otomen2 sume..hehehe

    ReplyDelete
  22. Subhanaallah..

    ain yang baca entry akk ni yang meleleh air mata..
    rase sebak sangat bila tengok ade dua org dalam perut akk tu..
    indahnya ciptaan tuhan..

    alwayz take care ye kak..
    tak sabar nak tunggu babys lahir...

    ReplyDelete
  23. waaahh..nad..comel nye diorang..eee..tak sabarnye tguu diorg kuar..wahh meriah la umah pasni..

    ReplyDelete
  24. wahhhh..comel nye diaorg..dlm pewut pun da comel..hehe..tak sabar nye tggu diorg kuar nad..hehehe-along

    ReplyDelete
  25. Subhanallah..sebak juga aq..mmg teruja sgt tatkali dpt tgk bb ms 4D ni..rs touchibgnya n x sgka Allah bg peluang lg utk kita tmbh umatNya..newsy, congrats babeh..

    Twin..jgn nakal2 tau..nnt jd tripple ngn bb ummi..:)

    ReplyDelete
  26. waaaaa... syukur alhadulillah...jelesnya...nak la jugak 4 atomen kat umah... tapi 2 atomen n 2 sinderella pun ok....

    bertuahnya badan pinky momma tau!!dapat twin..hanya insan terpilih jer tuhan bagi tau....

    ReplyDelete
  27. Tahniah kak...
    teruja rasanya dapat tgk 4D heheheh...

    ReplyDelete
  28. ya Allah..bestnya kak.. tahniah...doa utk shu plak lepas ni kak...

    ReplyDelete
  29. bsetnyer..twin..bertambah otomen akk ku ini...yeah..smoga sume selamat...kita lak excited.,..hihi

    ReplyDelete
  30. Ya Allah Tahniah lagi sekali!!! Kita pulak yang teruja dan terharu yang amat..Syukur pada Tuhan, takper dapat twin boys janji sihat dan sempurna kan..Suka abang long dan abang ngah ada kawan nanti..Jaga diri tau dear..

    ReplyDelete
  31. sebak sy baca entry nih...atas apa yg akak alami sblum nih..allah kurniakan 2 zuriat skli gus..ajaib sungguh..semoga slmt hingga akhir ye..

    ReplyDelete
  32. sgt sedih aku bc entry ko dear...ya Allah....seronok plak rasa...bb boy twin inside.....huhu....

    ReplyDelete
  33. sgt sedih aku bc entry ko dear...ya Allah....seronok plak rasa...bb boy twin inside.....huhu....

    ReplyDelete
  34. yaAllah syukur alhamdulillah..tahniah momma !! eksaited!!!

    ReplyDelete
  35. Allah huakbar... Kebesaran Allah ye kak. Alhamdulillah. Sebak baca entry akak. Tangisan gembira dr saya.

    ReplyDelete
  36. Allah huakbar... Kebesaran Allah ye kak. Alhamdulillah. Sebak baca entry akak. Tangisan gembira dr saya.

    ReplyDelete
  37. As'salam PinkyMOmma
    Baca entry ni.. MASYA ALLAH! SUBHANALLAH! tersentuh juga naluri ibu ni.. Kalaulah shima pun dpt kembar! nak kembar juga! hehehehe...

    Shima memang kembar sepasang, tp saudara-mara semua ckp yg akan dpt anak kembar nti ialah abg shima.. mungkin sebab dia lelaki.. Walau begitu dlm hati ni ronta2 teringin nak anak kembar.. Shima dh ada 2boy :)

    Seronok baca entry pinky momma ni..Semoga momma n baby2 sihat2 hendaknya ^_^

    ReplyDelete
  38. subhanallah..bestnyaa dpt twin. semoga semuanya akan dipermudahkan oleh-Nya. Congratsss kak! =)

    ReplyDelete
  39. waahh happy lah dpt twin....mmg syok ramai otomen kat rumah hahahha..mak jd tarzan kjap.hihih.

    usia kandung yg keberapa dpt tau ada twin tuh? :)

    syokknya,
    ada keluarga twin eh..

    ReplyDelete
  40. SubhanaAllah tengok gambar2 tu! Seronoknya dapat twin. hehe. InsyaAllah, semoga semua dipermudahkan untuk akk!

    ReplyDelete
  41. sis! excited pulak bace entry sis nie. tak sabar pulak tunggu baby boys twin sis keluar. congrats sis.. moga semuanya dipermudahkan.

    ReplyDelete
  42. OMG!!!!!! YA ALLAH!! Tahniahhh.. saya pulak yang menangiss.. pernah baca kisah akak keguguran bukannya sekali pula tu... betapa Allah maha besar.. tahniah akak dan keluarga.. do take care akak.. Love you! :)

    ReplyDelete
  43. wahh... seronoknyer dapat baby kembar nie... sgt besar kuasaNya... hope mammo n baby sihat... :)

    ReplyDelete
  44. tahniah...teruja dengar perkhabaran nie....untung la abang long dan abang ngah boleh tolong jagakan adik sorang satu...hehhee

    ReplyDelete
  45. seronok tak terhingga lah saya baca ni ! sebab saya teringin. so bila kawan saya punya rezeki macam ni...saya pulak excited lebih. hehe. 4 boys in the house pasni !! :D comelnya.

    ReplyDelete
  46. Haah..teruja sangat tgk 3D untuk baby twin..hehehe..sangat comel... semoga semuanya dipermudahkan nanti yer

    ReplyDelete
  47. Assalamualaikum akak! kali pertaam dtg blog akak dah jatuh cinta. hikhik.

    subhanallah. alhamdulillah. Allhuaakbar! semuanya kuasa Allah kak. lps ujian dtg kesenangan akan menyusul jika akak redha dgn ujian tu.

    suka baca kisah kembar ni :)

    ReplyDelete
  48. Sweet sangat.. Nak menangis masa tengok scan baby tu.. terpikir bila la nak merasai pengalaman tersebut... sobsob

    ReplyDelete
  49. Salam..sis buat kat mna scan ni?

    ReplyDelete
  50. AssalAmualaikum..sangat tersentuh..

    ReplyDelete
  51. Sis ada apa apa tanda tak bila pregnant twin?

    ReplyDelete
  52. Sis ada apa apa tanda hamil kembar tak sebelum pergi scan?

    ReplyDelete
  53. wah sis..

    seronoknya..
    saya pon twin juga ni..baru masuk 14 minggu.

    tengah survey2 harga untuk 4d bagi twin. mesti mahal skit daripada single..

    bila ek waktu sesuai untuk twin kalau nak tengok jantina? yele, takmola gi banyak kali..rm nya pon banyak la melayang nanti...

    http://www.rinaprettyhealthy.com

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!