Followers

Ekspo Bayi di Stadium Malawati Shah Alam..misi mencari breast pump!

9:11:00 AM


kalau dah kata nak pergi ke ekspo baby..mesti kena pergi jugak..last minit sebenarnya
terus cakap dengan encit papa, jom la pa..jom la..jom laaa..masih tak berjaya..
macam dia yang mengandung kekdahnyer..alasan jauh la, penat la, jalan sesak la..
tapi dah dasar isteri tak reti bahasa hahaha..aku pujuk lagi sampai dia kalah..
sila tahu kelemahan laki korang..gunakan di saat yang sesuai muahaha..gelak jahat!

macam laki aku, aku tahu dia tak kan setuju untuk kali pertama..lelaki kaannn..
banyak nau alasan..cuba ko tanya dia..pa, nak pergi kedai potong tak..
jom cuci mata tengok barang kereta..dan dan tu jugak dia akan sengih nak pergi!
tapi sebab tempat yang bukan idaman hati dia..sebagai isteri kena tahu nak handle..

jadinyer setelah di pujuk, digosok gosok..uit gosok tangan okeh..tutup mukaaa..
okehla..jom la..jom la..aku aper lagi..papa la suami keding termacho hati mama..
wathever..jika itu perlu untuk memberi dia mood teruja seperti aku hakhakhak..
maka..sampai lah keluarga kecik kami di sini hari sabtu lepas..hello shah alam ;)


masa masuk entrance..yang datang adalah majoritynya mak yong..mak yong..
kelakar sebab semua stok perut terik terik..kadang kadang nak jalan kena hati hati
ada satu booth yang aku masuk tu..ada sorang mak yong pun nak keluar..dah caner?
aku nak masuk..kenalah aku beralah..memang tak muat walau nak laga laga perut..

kedatangan kami disambut dengan maskot maskot comel ni..okeh salam salam..
budak budak memang suka la..tiba tiba jer abg ngah buat peace..mohtip?
sila amik gambar saya mama..wokeh..camera sedia dihangkut ke mana saja..
lepas dah beramah mesra..tiba tiba abg ngah dah buat hal..nak itu la..nak ini la..



ni yang aku tak suka dikala mood baru hendak mensurvey barang barang baby
abg ngah memang terkenal dengan perangai mengundangnyer..adeh deh..
tapi nasib baik ada benda alah ni..encit papa apa lagi..ok ma pergi survey..
biar papa duduk sini tengok anak..wahh! lagipun memang kerusi yang ada kat situ
 hanya dipenuhi dengan kaum 'apak'..kaum 'omak' ntah mana hilang, bazirkan duit..


kalau kata nak beli baju, ok la boleh tahan murahnyer..nak nak rompers baby
harga start dari RM5 jer..masih cantik dan menarik..legging pun sama..
kalau mitten tu dalam RM3 ke atas..still masih memberikan warna yang comel..
tapi aku tak beli..sebab tak tahu gender apakah lagi..aku ada misi lain hikhikhik



kalau pergi di ekspo ekspo begini, aku suka cari yang harga barang tu mahal diluar..
umpama macam breast pump..sebab harga yang ditawarkan, tak mengecewakan..
so aku terus ke booth yang ada jual breast pump..dulu aku pakai avent manual
tapi cari cari tak jumpa, decide beli jer lah yang baru..aku suka and jatuh cinta sangat..
dekat booth lunatots..sebab harga and sales girl dia yang tidak memaksa..lembut jer..

harga memang memenuhi bajet..restu poket itu penting okeh muahaha..
lepas dapat breast pump dengan harga yang murah dan menepati citarasa..
terus ternampak booth jual barut baby..oohmaaiiii sooo cute la barut dia..sukaaa..
tanya encit papa..dia ok jer sebab harga still murah untuk corak cute cute itu..

mula mula nak amik barut yang zap jer, senang..tapi tukar fikiran amik yang ikat
sebab budak tu kata..kalau zap nanti takut baby tak selesa, baik amik yang tali..
 sebab zap dia tu agak keras..kalau tali ni, kita boleh adjust sendiri..harga sama jer..
daripada menyeksa baby..sila pilih tali jer..tradisional gitu..ikat ikut size badan baby..



kat  booth ni jugak, ada jual kain bedung yang comel comel tapi aku tak beli lagi
sebab..tak tahu jantina aper lagi muehehe..hold dulu yang ni..lain kali jer lah..
and dia ada jual tungku juga..pun homey homey warna tungku..geram okeh!
tapi masa aku nak beli tu, stok hanya tinggal satu jer..nangis..tak de pilihan sangat..
tapi adik ni cakap, tak pe kak..bulan may ni kita ada di Mid Valley..oh yeah..ai suka


bila korang belanja RM100 ke atas, korang berpeluang try luck main benda ni..
encit papa sibuklah nak main..sebab dia kata kalau aku main nanti tak masuk
va..va..va..dia tak tahu isteri badang dia mampu buat walau nampak lembik..
last last dia tak masuk pun yang atas atas..dapat yang bawah jer..jadi ler..


dapat bag free satuu..dari tak de langsung kan..balik terus terbongkang..fenaat..
oo yer..aku ada terlebih beli barut tu, bila balik rasa macam banyaakkk sangat huhu
ada sesaper nak beli barut baby korang, warna plain grey untuk 4 helai..warna selamat
harga sama macam aku beli..4 = RM25..tak de amik keuntungan pun..harga beli jer..
jika masih mencari, sila PM aku difesbuk atau diyamusa@gmail.com..masyeh!

nanti aku review breast pump yang aku beli..mana tahu masih ada yang mencari ;)



You Might Also Like

12 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. seronok dgn citer mak yong dpt brg yg dia nak ek..hehe

    ReplyDelete
  2. ALAAHAIIIII MCM RUGI PLAK X PEGI....alamak capslock!

    ReplyDelete
  3. lor..ketinggalan...dah berapa bulan preggy?

    ReplyDelete
  4. X tau pun ade ekspo..sedih2...huk3

    ReplyDelete
  5. mila xboleh pergi lagi sebab belum tiba masanya hehehe...gumbira dpt jumpa akak kat besday anak kak ameris aritu hihihihi...

    ReplyDelete
  6. bestnye boleh shopping2 utk brg baby kan :)

    ReplyDelete
  7. Wah!!! best nye shop-pink tok bb,hmm jauh sangat..:(

    ReplyDelete
  8. mesti lepas balik dari majlis umah kita gi serbu kat expo beby nih..
    momma pink, sorry takleh sembang2 lama ari tu. rasa terkilan sgt tau. cian kat momma pink tak selesa kat rumah kita ari tu. hukhukhuk...

    ReplyDelete
  9. hahha comel lah akak ...selalu panggil suami akak keding. haha. comelnya semua baju baby tu !! teringin nak jugakkkkk. hihi

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!