Followers

dulu lain..sekarang lain!

7:36:00 AM


dulu kan masa zaman bercinta cinta dengan encit papa..kalau dia tak angkat call jer..
mula lah..ai is very tak matang muahahaha..rasa macam..ish mana la dia pergi ni?
pastu mula lah nak call bertubi tubi..sampailah dia angkat phone itu..nan hadoo..
bila dah tahu dia ni stok kalau tido..bom meletop pun rilex jer tido lagi..ok ai redhoo..

nak nak dulu dia keje syif..kalau kena syif malam..pagi tu memang balik umah dia tido
kita ni kononnyer..sampai jer opis baru lah rasa nak anjer anjer..call tanya dah makan ke?
kahkahkah jiwangnyer aku...tak yah mimpilah nak anjer di pagi hari kan..dia tido di umah
so sila fokus pada misi dan visi kerja ko jer..nasib badan dapat pakwe tido tak sedar diri..

tapi bila dah kawin..kalau call dia tak angkat..aku dah tak koser nak call bertubi tubi lagi
bukan kasih sayang semakin pupus..sebab jari aku dah penat 6 tahun call dia dulu tahu?
hahahaha..bila aku call, dia tak angkat..jap jap lagi ko nampak nombor dia naik kat skrin..
alasan pergi beraklah..pergi makan lah..pergi merayap kedai potong lah..ok wathever..

itu ok lagi kalau aku nak call..kalau tahap aku malas..aku miss call jer hakhakhak..
kira sampai 10..kring kring..nombor suami kedingku naik..ooo miss call lagi cepat..
kalau aku tahu, dari zaman bercinta..aku miss call jer..hahahaha..kan lagi mudah..
kononnyer kalau miss call tu macam emergency sangat..kalau call tu just nak say Hi..


sebab tu..kalau dia tak call ko, sebagai isteri sekarang ni jangan nak sentap sangat..
encit papa memang dah latih aku dari zaman uda dan dara untuk menjadi kental hahaha
memang ditakdirkan dia tak romantik..susah giler nak jadi romantik okeh..tarik rambut!
welll lelaki kan..cara mereka ekspresi kan kasih dan sayang dari sudut berbeza..konon..

yang selalu rasa nak gaduh dengan laki tu..ada masa kicik kicik punya hal, ko cool jer..
sebab? lelaki jenis tak suka orang push push mereka..push untuk beranak anak dia,tak pe
sebab kalau korang terlalu mendesak..itu tak kena..ini tak kena..nanti dia stress..
dia buat buat kental..ko kental lagi bahahaha..jahat giler statement hakak..tapi percayalah

diaorang tu sesajer je kadang kadang nak tunjuk maskulin..dalam hati, ada stoberi..
sesekali sentap tak per, tapi kalau rasa diri sendiri stok selalu rasa nak sentap ngan laki..
pergilah masuk bilik air..nangis sedu sedu sorang sorang..is ok nak nangis..tak dosa pun
janji..dalam hubungan tu..jangan ada dendam..hari ni gaduh..malam tu mesti dah baik..

ni apasal pulak aku citer pasal lelaki ni..aku nak buat entry lain..aduhai mak yong..
selalu sangat terjadi konflik identiti sekarang ni..bahahaha..pelupa ke aper ni!!


You Might Also Like

26 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Arrgghh...laki ahkak sama je dgn laki adeq...call x angkat pastu bleh plak x call balik alasan lupa!kelasss ko suami alasan lupa bini :D

    ReplyDelete
  2. Heheh lucu betul lah story dulu dan kini hehehe...betul lah kak diya...zaman2 bercinta cintun mmg hp tuh jadi medan utama nk sayang2 dan berperang hahahaha....tp bila dh kahwin semua berubah...sanggup umi Qi pun buat miscall suh dia call balik muahahhahaha....lawak2

    ReplyDelete
  3. Kan, lelaki kekadang muka jer ganas, tapi dalam hati ada taman. Plus pening jugak kalau dapat yang kuat cemburu.

    ReplyDelete
  4. same ngan husband ekin
    sgt x romantik
    bile kite nak romantik2 kat die, x pasal2 kene marah plak
    so redha jelah...

    ReplyDelete
  5. mama saya pun selalu gak cerita kat saya. situasi dia sama macam akak sikit....ayah saya ni bukan tak penyayang tapi dia jenis taktau nak tunjuk mcm beli bunga gitu. hehe.

    tapi seriously lepas kahwin mmg banyak lah saya sendiri rasa berubah. benda2 kecik pun taknak merajuk dah pastu kalau dia buat salah saya tak bebel. haha. sebab saya tahu laki bosan dgn pmpuan kuat bebel kan !

    ReplyDelete
  6. Hubs akk pun mcm tu..akk memang rasanya tak dapekla nk merajuk dgn laki sendiri..nan hado..memang dia buat xtahu je..bengang kadang2..dia merajuk takpe.pulak???

    ReplyDelete
  7. ko kenapa..hahaha ni sure mesti sentap pape smlm ni kan hahaha

    weiiii cyes lahhh laki ko sm lah ngan laki aku...tido mati laki aku pun keje shift..mula2 kapel mmg kalo kol mmg x angkat..kol dr pg smpi nak mlm..last2..haaa helooo sore bgn tido...aii is so sentap....ha aku pun terikut ngan ko pya is is hahahahahaha

    tp skun dah beranak pinak ngan dia..aku dah faham..jgn lah ko harap nak kol dia nak anjer2 bak kata ko...bg dia tido dulu puas2..pas2 biar dia yg kol kita balik...ms tu ko jgn lah nak buat muka..kang bergaduh hahahaha aptb hehe

    ReplyDelete
  8. momma, saya rasa semua lelaki hati batu laaa...

    ReplyDelete
  9. sssshhhhhhhyyyy...
    sy suke ngajuk dgn laki..
    sbb laki mak jenis malas layan..hehe..
    sentap nangis lam bilik sorang pastu wat muke ketat ;p

    ReplyDelete
  10. salam perkenalan kak.. betul la ckp akak, kalo dpt asben jenis camni mmg jiwa kena kental.. huhh.. sama ler cam saye.. kena banyak bersabo kan kak..

    sy suke baca blog akak.. ketagih tiap2 ari tunggu post dr akak.. haha.. i follow ye.. jemput ler singgah blog sy yer.. tq

    http://ceriteraibu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. lelaki ni rilek je dia kalu tak jawab call.

    tunang eka pun stok tido jugak. hahahaha. kalau tido, bom x dengar meletop.

    dulu2 heran gak la kalu tak jawab. skang ni heran sikit je. hehehe

    hahahaha. Dah nak kawen ni cam lain sikit. Dua2 mcam errrr terlebih caring. Hahahaha

    ReplyDelete
  12. kelakarlah ayat akak ni gelak mila baca.dulu suami mila keje syif jugak keje malam mila tido keje siang dia membuta.tak nampak sgt romantiknya skank sampai aku rimas pulak haha....

    ReplyDelete
  13. betul..betul..betull....
    just leave a miscall and he will call me after dat..hehe
    sayang jgk asben kat kite...hehehe

    ReplyDelete
  14. ingt kn encik future hubby ca je pelik..si dia mmg tak romantik langsung.kita majuk dia wat bodoh je. kita dok sentap kat sni,dia kat sana wat mcm xde pape berlaku..aduhai..sabo je laa...tp kalau berdepan, xjd gaduh..cara dia lain mcm...nk kawen ni kena fhm awal2..klo x, kang da kawen sentap dengan terkejutnya tgok sikap dia bahaya gak...

    ReplyDelete
  15. sama la asben ai tu nadt..redha airways sajokk

    ReplyDelete
  16. assalamualaikum diya...macam mana pun mereka tetap hubby kita juga kan sabar je la hehehee...;)

    ReplyDelete
  17. Sekarang hp pon tak tau mane letak..uhuukkss..

    ReplyDelete
  18. best baca entry ni.. tp lelaki ni mmg cam tu agaknya.. unik.. kental.. dalam hati ada strawberry.. :D

    ReplyDelete
  19. yes!very nice tip utk anis yg akan kawen nih..hihi

    dh arr kita ni muka rock tp suka nanes..wuwuuuu

    pasni kawen nk tiru akak pinky ahh nanes dlm toilet dediam.wiwiwiwii

    ReplyDelete
  20. kelakar tul cerita mama..baca sambil senyum ^___^

    ReplyDelete
  21. redha jela kan kak... nk buat cmner.. hehehe

    ReplyDelete
  22. auww. suwettt sour akak ni!
    ni tips khas utk pasangan tgh menuju alam perkahwenan khas dari akak pinkymomma gitew. haha..

    ReplyDelete
  23. Nam tahun ? Kah3... Akak dulu gitu la,call smpi nak retal hp tu padahal org tu buat taik mata. Skrg miss call dua tiga kali bunyik je x angkat takpe sbb jap lg dia akan call semula.

    ReplyDelete
  24. hahaha perangai sama mcm megat..tp .aku baru nk masuk 3 tahun kawen ni masih la call bertubi tak dpt...ciri ciri tak angkat dah ada...pastu nnt eh dia call balik nak apa ..ada keje ni..lega hati mak nak...huhu

    ReplyDelete
  25. Kik kik...sabar ja kan...we all slalunya wechat ja n klau urgent br call..:)

    ReplyDelete
  26. Tentunya dulu lain sekarang lain.. Kalau serupa sahaja pun rasanya mcm tak best juga. Yg penting perasaan sayang tu sama juga. Yg lain2 tu ikut peredaran masa dan umur. Errkk..

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!