Followers

Kelahiran Kembar: Pengalaman bersalin Part 1

10:27:00 AM


asalnya isnin lepas adalah hari aku cek up tetiba aku kena warded sebabnya masa cek tu..
ada contraction..walau tak lama..dalam 2jam sekali tapi HOD O&G terus admit ke wad
sampai hari selasa..aku still rasa ada contraction tapi tak konsisten..kali ni 4-6 jam sekali..
 masa doktor pakar round ward hari selasa tu..HOD O&G arahkan aku bersalin hari rabu..

hahhh wattt..ini berita gumbira muekeke..rasa nak lompat bintang depan doktor time tu..
tapi yang saspennyer..bila aku dah set mind ni nak czer tetiba doktor suruh normal..
dalam hati risauuu..boleh ke aku push ni hahaha..dua orang pulak tu kali ni..adoiii doktor!
terus kena cek jalan..3 kali seluk! yer diulangi 3 kali seluk..peritnyer tak tergambar okeh..

aku terus tanya..camner ni doktor? then doktor cakap..babies still tinggi lagi ni puan..
saya akan turun bawah dan bincang dengan big boss dulu camner..nak induce atau tidak
sanggup tak mandi pagi tu sebab nak tunggu keputusan..bila aku nampak jer doktor tu..
terus kejar dia hahaha..gelojoh sangat..camner doktor? bila boleh bersalin? angkat kening

then doktor tu cakap..ok puan, kami dah bincang..disebabkan babies masih tinggi lagi
kalau induce pun tak nampak jalan bila puan boleh bersalin..so kami decide nak czer..
aku dengar? ok boleh! bila? hahaha ko nampak aku memang tak sabar nak bersalin..
esok puan..boleh? dia tanya aku boleh ke tidak? harusla aku cakap bolehhhhh doktor!

aku orang yang ketiga dalam senarai yang akan diczer esoknya..hati berbunga bunga..
terus gosok perut cakap dengan kembar..esok kita jumpa yer nak..mama tak sabar dah ni
call encit papa...inform dia suruh datang pagi..sebab dijangka czer dalam pukul 11 pagi
tak lama lepas tu..terus doktor bius nak jumpa..explain itu dan ini untuk czer esok hari..

malam tu, aku ingat..aku boleh tido..tapi tak boleh..sebab contraction aku agak kerap
pergi toilet..bila buang air..ada lendir dan darah sekali..gullllpppp saspen ni saspen!
nak bagitau doktor ke tidak ni..ke diam jer..tapi setiap kali kencing..tak ada pun darahnye
kadang kadang jer..tu pun coklat coklat jer..bukan lah darah merah yang banyak..kompius


tunggu sampai subuh..eh ada lagi..ke memang sampai waktu dah untuk aku bersalin ni
dalam pada bercakap sorang sorang dalam hati ni..aku tak sedar..giliran aku dah dekat
nurse suruh tukar baju dan telan ubat tahan muntah..diaorang tolak aku ke dewan bedah
salam encit papa..minta maaf banyak kali huhu..sedih pulak rasanyer..dalam hati debar oii


bye bye encit papa masa katil kena tolak ke dalam..masa ni mampu senyum kambing
tak tahu nasib lagi bila dah kena masuk dewan bedah masa ni hahaha..suka ko yer..
dan dan masa nak masuk tiup kencing..contraction jadi seminit seminit..hadoiii sakit
dah la nak masuk tiub tu sakit okeh..rasa nak gigit tangan doktor tu tapi apakan daya..

bersambung part bilik bedah..klik PART 2..kembar lahir diminggu 37
hari pertama..selepas dilahirkan..mama dan anak dipertemukan..alhamdulillah..



You Might Also Like

35 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. x sabor nak baca sambungan sbb nasib kita serupa...hihi

    ReplyDelete
  2. oloh, citer smbung2 ni geram.. hoho..

    ReplyDelete
  3. Mmg obvious sgt sis nk sgt bersalin cpt ek..hahaha

    ReplyDelete
  4. saspen je baca. hehehehe

    tak sabo tunggu part seterusnya ni. hehehehehehe

    ReplyDelete
  5. Tahniah :-)...bestnya dpt twin boys..

    ReplyDelete
  6. huaaa tiba2 teringat time rara kena czer dulu.ngeri~ hehehe.tahniah again kak.best2!

    ReplyDelete
  7. Saspen jer la akak ni.. x sabau nak tau sambungannya...

    ReplyDelete
  8. Saspen jer la akak ni.. x sabau nak tau sambungannya...

    ReplyDelete
  9. klakau je akak ni. time nak bersalin pon sempat ye. haha. comel nye si kembar ni. *hug & kiss tuk si kembar.

    ReplyDelete
  10. nak jumpa kembaqqqqqq!tahniahhhhh akak :D

    ReplyDelete
  11. Harap kakak tak tertinggal N3 seterusnya. Melekatlah kakak di sini bila dah nampak muka dua baby sama muka...

    ReplyDelete
  12. tak sabar nak tunggu smabungan. syoknya dapat kembar

    ReplyDelete
  13. akak pun dah pernah merasa operate masa anak sulung.. memang seriau je masa nak tolak ke bilik OT tu..

    ReplyDelete
  14. cepat sambung, tak sabar nak baca :D comelnyaaa

    ReplyDelete
  15. hish..berdebar plak...kuikuikui...cepat sambung...

    ReplyDelete
  16. adoyaiii..kena seluk juga kan...
    sakit weh...

    ok cpt smbung..hehe..

    ReplyDelete
  17. Comelnye baby

    Err bab saluran kencing tu mmg sgt sakit. Akak rasa nak sepak je misi tu

    ReplyDelete
  18. subhanallah
    allahuakbar
    comeynye anugerah Allah ni pada hang PM..alhamdulilah twin selamat n comel2 belako..

    hang ni mmg x penyabar ea..haha

    ReplyDelete
  19. Putih sungguh anak kembar akak...comey sgt gebuuu...sis...best baca pengalaman akak bersalin...sis cpt update x sabar nk baca yang next yeyyy

    ReplyDelete
  20. aaaaaaaaa...
    histeria kejap!
    comelnya kak!comel lote comel comel

    ReplyDelete
  21. aduhhhh cpt skit smbung mama ! hahaha x sbo2 nk tggu ni :DD

    ReplyDelete
  22. tahniah akak!
    alololo omeiiinyaaa... hee tak sabo nk baca sambungan ;)

    ReplyDelete
  23. Hua..tak sabar nak tunggu next entry..

    ReplyDelete
  24. Hua..tak sabar nak tunggu next entry..

    ReplyDelete
  25. Aduh saya yg debar haha

    ReplyDelete
  26. memang sakit okeh masukkan tiup kencing tuu.. haihlaa! serba tak kena..hihi..

    comei sgt twin.. bagi fara satu bole? :P ( kidding je ye )

    ReplyDelete
  27. bestnyaaaa dapat kembar... :) teringin sangat tau... tpi perancangan ALLAH adalah yang terbaik kan.. :) congrats sis..

    ReplyDelete
  28. ida ngaku ida tak baca entry ni sbb ida takut nak tahu pengalaman bersalin. hahahhaa. so ida tgok pic je. muah muahhhhh ;p

    ReplyDelete
  29. akak tengah nervous2 pun sy boleh bayang akak buat lawak. hehe. lompat bintang sikit. syukur akak selamat semuanya. alhamdulillah. namee punya turn....gulppp takutnya kakkkkkk.

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!