Followers

Alhamdulillah rezeki kembar :)

9:32:00 AM


aku mengaku masa aku di hospital aku agak stress haha..yer la badan ko sakit lagi kan
bila anak nangis..aku biasalah cemas..kesian kat anak sebab takut susu tak cukup..
sebab bila aku breastfeed..susu tak nak keluar..anak aku nangis lagi sebab lapar huhu..
cepat cepat aku block mind..tak pe sabar! aku nak susu keluar banyak..nak breastfeed!

dan dan aku balik rumah..susu aku keluar memancut mancut..ya Allah legaaa sangat
nampak nau jiwa tak sherashi di hospital kannnn..hohoho.. hari hari aku minum ESP..
oo yer..alfafa aku tak amik lagi buat masa ni..aku tahan dulu..lepas ni boleh makan..
segala gamat, pati ikan haruan memang aku tak usik untuk 2 minggu pertama kelahiran

sebab aku nak elak kembar kena kuning..nanti aku jugak yang sakit kena pegi klinik
aku just amik ESP untuk banyakkan susu aku..alhamdulillah..sekarang ni sekali pump
aku dapat 5oz..aku memang tak direct breastfeed sikembar sebab aku nak dua dua rasa
kalau aku direct breastfeed, yang adik pandai menghisap nanti kesian kat abang..


abang hisap macam malu malu jer hahaha..sopan anak aku sorang ni..tak macam adik
 adik nyer kalau dapat ngempeng..dah tak pedulik dah orang kiri kanan..khayal gitu..
doktor NICU hari tu siap cakap..anak awak macam kena candu hahaha..syiok betul
kesian abang dah melalak lalak tunggu turn dia tak sampai sampai..hukhukhuk...

lepas pump tu aku bahagikan 2 susu yang aku dapat tu pada 2 botol..adil katanyer
setiap 4 jam aku pump..kadang kadang awal lagi sebab susu aku dah meleleh leleh..
tengah mandi pun susu aku meleleh huhu..mula la rasa nak mandi cowboy jer ngeee..
buat masa ni, memang aku tak dapat nak simpan susu aku dalam esbok sebabnyer..

asal aku pump jer..aku sempat simpan dalam 2,3 jam jer dalam peti pastu habis..
anak lelaki kuat menghisap okeh..lagipun susu yang dapat tu kena bahagi 2 uhuks..
memang tak de harapan nak membuat stok lagi..simpan sekejap dah kena keluarkan
kadang kadang tak sempat simpan pun..dah terus bagi..semangat mamanyer kann..


aku perhatikan bila aku amik ESP dengan tidak..memang ada beza sangat kat babies
 bila aku amik ESP..aku rasa ESP macam mengenyangkan babies..susu macam pekat
so diaorang akan tidur lena..air susu yang dipump tu aku nampak tak putih betul..
tapi setiap 2 - 3 jam..aku memang akan kejutkan anak anak untuk menyusu..

 nak nak waktu siang..diaorang memang suka tido lebih..kena kejutkan baru nyusu..
aku cuit pipi dia lah..cuit tapak kaki lah hahaha..mama memang dengki..mengacau je
bukan aper..sebelum discaj dari NICU hari tu..doktor dah pesan..kena kerap susukan
 nurse yang datang hari hari pun dah perasan..badan kembar macam berisi sikit..yayy!


moga semangat aku nak bagi kembar susu badan sebanyak mungkin dipermudahkan
kalau ada sesiapa kat sini nak ESP atau shaklee dengan harga yang sangat sangat best
korang boleh PM kawan aku Urban Mummy di Facebook atau call jer dia senang..
Linda di talian 012-646 0421..ramai dah beli dengan Linda..servis dia tip top okeh..

harga dia korang tak yah takut..ramai dah percaya..
eh ada FREE postage untuk mereka yang di luar kawasan tau..cepatan!



You Might Also Like

35 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. assalamualaikum Diya...selamat berpantang yer comel jer twin tu tido...:)

    ReplyDelete
  2. Chaiyok akk~

    Insyallah semoga twins kenyang ngn susu mamanya..
    Happy breastfeeding hakak kwsan.rdu sm kamoo la.

    ReplyDelete
  3. Hakak kawasan...umi Qi suka tgk air susu badan...mmg suka!...nanti Umi Qi dpt preggy lg umi Qi nk amik produk shaklee dari mommy gojes tuh...masa menyusukan Qi x sempat guna shaklee...sbb x tahu lg masa tuh...tuh yg susu cpt hbs...sedihhhhhhh sgt...nanti ada reseki nk amik cm akak...pastu nk bg Qi pun minum puas2 susu Umi Qi nanti jika ada rezeki... sis bambamlah bb lepas minum susu ibu...nyata kasih syg tidak berbelah bahagi...

    ReplyDelete
  4. kak ipar shu ambik esp..baby dia mmg xdak kuning langsung...bagus shaklee ni...

    ReplyDelete
  5. Nk kene try amik gak ni!stok x ado ni...

    ReplyDelete
  6. oo..adik conqer yer.
    sian abg taw..hehe

    kena bg adil la tu..
    dua2 kasi botol
    bb boy mmg kuat minum ss kan..
    ai dl..masa dlm pntng, direct bf
    lenguh piggang..mlm2 bgn nk ss..huhu

    tp tu la..masa lps bersalin tu, ss tk keluar..nk nanges..huhu..

    ReplyDelete
  7. insyallah aku lau ada rezeki aku dpt sorg lgi..teringin nak amek ESP ni tuk bykkan susu...rindu pulak aku nak bf bb...dan rindu nak wat stok byk2 kat peti es tu..sil aku smpi igt tu air soya hahaha

    ReplyDelete
  8. insyallah pinky, ada rezeki si kembar tu.. macam akak ni, alhamdulillah airis dah nak masuk 10 bulan tapi masih fully BF..

    yg penting jgn stress, putus asa dan byk doa.. pastu kena konsisten pumping, at least 3-4 jam sekali..

    ReplyDelete
  9. wahhh.. melimpah ruah susu nad. mmg rezeki twins.

    ReplyDelete
  10. alhamdulilah rezeki babies. banyak pahala tu. semoga pm & babies sihat selalu.

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah, seronok tgk si kembar...

    ReplyDelete
  12. sonok kan bile anak2 knyg...
    diri ku nw stil ber ESP smbil amal produk lunatots.. mmg mujarappp ..

    kasi aura kembaaa.. alang2 czer jgk nnt.. huhhhu nk anak ramaiii
    tp part czer tu xnakkk huhh

    ReplyDelete
  13. x sabo nk tgk diorg besar nie..
    heheh..
    geram jer tgk masing2..
    tp biasanyer shark x brani lg nk pgang bby cmni..
    hehe.
    tunggu besar sket br brani.

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah, moga terus ada rezeki buat si kembar. Mmuahh.

    ReplyDelete
  15. bestnye dpt twin ... http://chefyuyu.blogspot.com/ :)

    ReplyDelete
  16. Haku amik esp dah botol ke 4 nih sejak beranak qaleef... patut lah mamat tuh mcm ketagihan jer...walau tak berape nak makan nasik..tp bdn cergas jer..tenaga lain macam..sihat aktif alhamdulillah..tapi....haaiihh..mak nye ni yg kurus kering oooiiii sbb asal haku duduk die mesti nak duduk gayut sama..tu belum lagi kalau die tengok maknyer baring...lari laju2 tinggalkan lori menan bagai tak lepaskn peluang....aku amik esp ni dulu tuk tambah selera makan...:) tp bagus gak tuk anak..sudahnyer..aku yg ketagihan ngn esp ni campur koko sejuk...sedaaaaappppp

    ReplyDelete
  17. Haku amik esp dah botol ke 4 nih sejak beranak qaleef... patut lah mamat tuh mcm ketagihan jer...walau tak berape nak makan nasik..tp bdn cergas jer..tenaga lain macam..sihat aktif alhamdulillah..tapi....haaiihh..mak nye ni yg kurus kering oooiiii sbb asal haku duduk die mesti nak duduk gayut sama..tu belum lagi kalau die tengok maknyer baring...lari laju2 tinggalkan lori menan bagai tak lepaskn peluang....aku amik esp ni dulu tuk tambah selera makan...:) tp bagus gak tuk anak..sudahnyer..aku yg ketagihan ngn esp ni campur koko sejuk...sedaaaaappppp

    ReplyDelete
  18. Akak kan, sebelum mandi dah pump tp akan kluar gak. Sbb kita mandi air panas mmg susu laju je mengalir. Hahaha

    ReplyDelete
  19. Wah...testi yg positif...sy pon tgh survey produk ni...mmg dh psg niat nk bf selama yg mungkin utk baby nti...In Sha Allah klau di izinkan Allah nti...

    ReplyDelete
  20. Vote for esp..ngee..samala kita..yeahhh..good luck sis dlm breastfeeding ye

    ReplyDelete
  21. whoa... pinky momma.. kanan kiri leh guna menyusu.. hehe..

    jd tgn sotong x agk2 nye.. btw, hepi tgk kembar.. comei je rase.. ehehe

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah....menyusu anak kembar, semangat kena kuat,okey..nanti slow2 belajar menyusu baby serentak ya!

    Insya-Allah, Allah maha penyayang...Dia akan permudahkan urusan hamba-hamba-Nya. Waima baby dua sekali gus, percayalah! Tidak akan ada kesusahan menjaga cik kembar!! Doakan yang terbaik untuk awk pinky momma n your babies..;-))

    ReplyDelete
  23. Ermm duduk hsptl memang huru-hara semiggu kt sne tiap2 hr minta dr nk balik sbb xleh nk jg twin mana nk pk jahitan dan dr asyik BP tinggi jea duk sne.
    Balik rumah tenang dan lega ramai membantu.
    Twin sy pun si abg minum susu sopan jea memula lmbt dh lama ok jea.Walaupun skg dia dh ada gg 2btg xgigit tp si adik xde gg kuat mengigit..cobaan
    Nursing pillow sgt membantu kalau nak menyusukan twin..
    Btw dh join group kembar ke sana byk info

    ReplyDelete
  24. seronoknya ada kembar..moga segala urusan awak dan si kembar dipermudahkan.

    ReplyDelete
  25. alololo...comeynye kak!nk twin jgk!

    ReplyDelete
  26. tu la dengar gak orang kata minum esp susu jd banyak. namee pun xtau lah lepas beranak ni mcm mana. gulp. first time mcm nervous sikittt. hehe. tp banyak baca blog akak...so byk juga rujukan sy. hihihihihi.:D seronoknya dpt twinsss...

    ReplyDelete
  27. huwaaaa.. xde kesempatan nak jenguk si kembar.... omey omeyyy baik baik yee...

    ReplyDelete
  28. sonoknya baby tido.

    eka nak rekemen kat adikla minum Esp ni. Senang nanti dia bersalin.

    ReplyDelete
  29. Besttnye...awak pakai pam manual ke...brand pegion ke...?

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!