Followers

Bird Nest Hotel Cameron Highlands..bersih dan baru!

8:48:00 AM


ok sambung balik lah cerita pergi cameron bersama ayahanda baru baru ni..
macam aku bagitau..tak nak duduk Brinchang sebab raya cina haruslah sesak
kite lepak tanah rata..lebih tenang...cuti untuk tenangkan fikiran kan..lega rasanyer
terus google..so aku tertarik dengan bird nest hotel..sebab tengok ni hotel baru..


 teruja iols cek di website bird nest hotel..ok la give a try kan..terus call hotel..
book satu malam..tak kanlah nak 2 malam bahahaha bukan honeymoon pun
hotel ni atas bukit sikit..mendaki la masa nak ke lobby tu..mengah mak incik
tak de lif tapi alhamdulillah aku dapat tingkat 1 jer sebab ada twins hakhakhak



dia nak bagi tingkat 2..tapi aku cakap..camner la aku nak carry bag..anak..
kang tudung senget kang..terus tak gojes ahkak fink..harharhar..lobi cantik
sementara nak uruskan urusan cek in..meh le kite bergambar sekitar lobinyer..
amiklah gambar 4 atomen kesayangan hati..ngahh oiii sejuk sangatttt ke ngahhhh



hover sangat nak berserkup serkup kan..siap pilih nak mickey mouse..haihh
topi besar dari kepala tuan..tapi abg ngah kan..dia fedulik apa..dia kan unik..
nasib baik kembar behave je..tak de la cranky..boleh ajak jalan lagi pasni..hi pa!
hekhekhek..apak kalau baca ni harus tak restu..laga laga bahu sikit abenggg..


ok naik atas jom..kita tengok bilik..amik superior room..besar sikit dari standard
katil ok..bilik bersih..korang abaikan je la yang menonggeng tu..abg ngah lagi
tak koser aku nak marah ke apa..nonggenglah ngah..mama nak tenangkan fikiran
ada tv..channel 1 dan 2 jer..aku macam apakahhhh?? tv3 nan hado..adeh laaa...



dah jom tengok bilik air..bilik air penting oii bagi aku..kalau kotor kang..kaki geli
chaittt pembersih sangat..umah sendiri macam lah shantek sangat bahahaha..
eh bercuti kan..haruslah layanan tu lain sikit..alhamdulillah..toilet bersih..puas hati
terus aku rasa lapang dada gitu..buka tingkap nak amik angin sejuk cameron..


cuma 1 hotel ni tak de air cond dah semestinya..mana mana hotel kat cameron
aku tak nampak pun motor air cond tu dekat luar..yer la tempat sejuk kan..
tapi atok bising sebab kipas pun tak de bahahaha..kiteorang ok je..sejuk berjaket
atok bising panas..siap turun bawah pergi membebel dekat receptionist..kahkah

ayah aku suka nau nak tunjuk kemelakaan dia tu tau..haih atok ni kan..sesuka hati je
suara tu dah lah macam tertelan speaker..nasib la masa dia membebel tu aku tak ikut
duduk dalam bilik jer..pastu dia masuk bilik..membebel lagi..bahaha..tak puas hati lagi
tapi bila malam sejuk nak mamps okeh..anak anak aku siapkan berstokin dan jaket


malam memang sejuk sangat..tak tahan oiii..nak kencing pun aku pikir seploh kali
walau ada heater..tak sanggup nak rasa air paip dia tu pun sejuk hukhukhuk..
luar lobby hotel ni ada tempat melepak lepak..suka suka..memang menenangkan
so far aku ok jer hotel ni..yang penting..hotel tu mesti bersih jer..baru kite pun selesa..


landmark hotel ni..Agro Bank di Tanah Rata..atas bukit..senang nak nampak..
turun bawah hotel..ada macam macam jenis gerai dan kedai makan..strategik!



You Might Also Like

18 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. ahahaha atok tertelan speaker. Ini kelakor hehehe

    eka haritu duduk kat Brinchang. Ramai orang tak takdelah padat. Hehehe

    lain kali nak pegi lagi.

    ReplyDelete
  2. apsal ms sy g hri tu xpasan hotel ni?? hahaha..sudahnya sewa apartment je.. almaklumla, berbondong² manusia yg pegi..

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum diya...wah bestnya sejuk yer...;)

    ReplyDelete
  4. nanges aku baca post ni. lama dah tak cuti2 malaysia... T-T

    ReplyDelete
  5. Wah lepas ni bolehlah kalau nak ke cameron try hotel ni

    ReplyDelete
  6. ok next time pi CH i nak check in sini;

    comel je kembar siap pakai bj Happy Holidays lagi tu...

    ReplyDelete
  7. Sedap yer nama hotel nih sis...ju pi sana dulu dok hotel iris dkt ngan pasar mlm brincang...nanti nk pi try dok tanah rata plak...tgk kembar winduuuuuuuu....akak cantik lah pakai serba biru ngan tudung finkkkk...wajib kan fink hehhehe baru nama hakak kawasan :)

    ReplyDelete
  8. Lama xjejak kaki kt sini cameron aihhh..gatai kaki dh ni

    ReplyDelete
  9. aha hotel baru la uols..
    nmpk dr gmbr ni..mmg bersih tmptnya..
    tp nk tnya brapa rate superior ko?

    lorr...bapak ko gi bebel kt receptionist tk de kipas..mmg tk de la kalau hotel2 kt CH ni..dah sejuk kan...

    sgt cute gmbr hero berempat uols...geram la nk gomol twin..

    ReplyDelete
  10. syok, view pun cantik
    nanti boleh singgah hotel ini :)



    : Makanan yang Membakar Lemak

    ReplyDelete
  11. bestnye hotel ni...
    mcm hotel berbintang2..
    suka tgk kembarr...makin hensem lah sekrangg...hehe

    ReplyDelete
  12. kat tanah rata nie klu tengahari dah macam kat sini..panas terik..

    ReplyDelete
  13. ramai melayu ke foreigner yang duduk sini? :)

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!