Followers

Pirate Coffee: Pilihan No.1 haruslah Green Tea tapi rasa tu macam manis kan?

8:17:00 AM

Kak fink ni memang la peminat kopi kalau korang nak tahu..laki bini memang hantu kopi ok..kiteorang kalau nampak kopi macam sawan gitu hahahahaha..mesti kena beli..so kalau jalan jalan pergi mana mana pun memang coffee hunting..kalau sarap dekat luar pun mesti order kopi..susahkan kalau dah addicted ni..haihh ni tak tahu la bila mampu berhenti ni hahahaha..

So aku dengar juga la orang duk cakap pasal Pirate Coffee ni..tapi dekat rawang tak de..so saddd..tetiba nampak kawan blog si Alan ni up dekat facebook pasal Pirate Coffee..dekat cheras depan klinik kita tu ada..oh maiii dekat dah dengan rumah atok ni..haruslah aku jejak kan kaki ke sana..bukan jauh sangat pun dari batu 9 tu..


Hari tu kebetulan dari kajang..memang lalu jalan nak ke cheras perdana tu..teruslah aku masuk simpang tu dulu..gigih pula rasa dalam hujan pun sanggup terjah semata mata demi mu kopi..padahal tak order kopi pun bahahahaha...konflik identiti sangat ni..aku order Green Tea..sebab tergoda dengan brader sorang ni order green tea..aku tanya dia sedap ke? dia cakap saya boleh kata hari hari beli kak hahahahahaha...tea lover sangat ko kan..


Ok lah order la green tea juga..tiru orang hahahahaha..pastu lagi satu aku order blue mint untuk budak budak ni..orang cakap latte dia pun sedap..ok nanti aku cuba latte pula ya..kali ni ghaser nak cuba warna hijau dan warna biru dulu..bagi aku green tea tu memang sedap..blue mint tu biasa biasa jer..tak mint sangat pun masa minum..mengharap la rasa berangin dekat tekak tapi tak de pun hahahaha..ces kecewa kakak tau!


Cuma bagi aku Pirate Coffee ni macam manis sangat..ke aku tak kuat manis tak pasti pulak..boleh jer nak layan lagi lepas ni cuma tu lah kena request jangan manis sangat la lepas ni...terlebih susu sangat pulak rasanya..untuk price tu aku rasa ok jer RM5 sebekas tu kan..saper lagi nak suggest rasa apa yang best? meh share dengan kak fink meh..


Pirate Coffee Cheras
Landmark: Klinik Kita dan Speed Mart Cheras Perdana
Waktu urusniaga: 12 tengahari - 10 malam
Harga: RM5 - RM6 per cup

korang ada idea kopi kopi ala ala macam ni lagi tak untuk dicuba?
kalau ada mohon komen di bawah di mana nak cari ok..nanti kak fink cuba!



You Might Also Like

10 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Akak suka honeydew..
    Sedap terasa buahnya PM :)

    ReplyDelete
  2. Tak pernah try.

    Tapi since kurangkan manis.memang jarang minum minuman luar..
    Tapi teringin..next time blh try

    ReplyDelete
  3. sy sukeeeeee coffee..nnt nk try laa..nasib baik kt cheras je..

    ReplyDelete
  4. ehhh ida pun ade beli ri tu ! TAPI tak buat entry lagi. ida beli perisa baruu tauuu.. caramel hahahahah sedap ya ampun ! baru rm6 jek!!! kalah starbuck kekekekkeke

    ReplyDelete
  5. Minuman macam ni memang manis... anak sedara pun bukak biz ni... memang manis...tapi sedap jugak kan sekali sekala :-)

    ReplyDelete
  6. tak pernah cuba lagi ni...sedap erk....

    ReplyDelete
  7. terima kasih sebab sudi membeli n meng `post' pirate coffee ni.
    nanti senang-senang ,sudi-sudi kan datang lagi.
    tukang bancuh tu manis dengan senyuman tu yg air pun manis
    nanti saya bagitau dia.

    saya citer sikit la
    antara flavour yang terlaris ialah hazelnut,choc de oren,strawberry choc,green tea,milk tea,mocha ,cappocino ,vanila,espresso latte kira semua la sedap.cuma blue mint tu orang kata rasanyer mcm cendol gitu

    ReplyDelete
  8. Pinky momma.. Ce try kopi umph kuala selangor.. Dekat dengan mcd kuala selangor.. Lagggiiiiiii sedap kak... Seriously

    ReplyDelete
  9. Try la kat timetwocoffee... terangkat jugak rase..search kat fb pun ade... area taman bukit segar..sebelah paparich taman bukit segar...

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!