Followers

Sanrio Hello Kitty Town: Perjalanan dari KL ke Puteri Harbour Johor [All in Budget]

9:52:00 AM

Minggu lepas kak fink dan keluaga menuju ke johor lagi..kali ni,destinasi kami ke Hello Kitty Theme Park yang terletak di Puteri Harbour..eh baru jer cakap dalam hati nak pergi sini tetiba tuhan izinkan penghujung oktober hari tu dapat bawa anak anak bergumbira di sini..dengar kata ada tarikan baru dalam tu..nak tahu apa tu? haaa tungguuu kak fink kongsikan gambar yang comel comel lepas ni ok..

Kami gerak dari KL awal pagi dalam pukul 8..target nak sampai johor dalam pukul 12 atau 1 petang..risau juga kalau lambat sangat nanti hujan kan..sekarang ni dah masuk musim monson..so sesiapa yang nak bawa keluarga berjalan jalan tu, sila rancang perjalanan korang ya..kami berhenti di hentian Pagoh untuk minum minum dan makan makan sikit..ni kira perhentian yang besar sebelum korang keluar ke Tol Senai.


Kak fink keluar di Exit 253..jalan ni menuju terus ke Nusajaya..kalau kata korang terlepas tol yang ni..boleh juga nak ke Hello Kitty Town ni..tapi prefer exit yang ni la..lebih senang..sekejap jer nanti dah sampai sebab jalan yang korang akan lalu semua highway jer..tak kan tempuh traffic jam nanti..aku kena dalam RM43 bila keluar exit ni..



Lepaskan tol tu, teruskan perjalanan korang sehingga jumpa Plaza Tol Lima Kedai..haaa dekat sini please make sure korang ada kad Touch n Go ya sebab no cash lane dekat sini..stand by siap siap..kalau tak de duit dalam kad, jangan risau sebab ada lorong tambah nilai..just in case kalau korang tak de kad Touch n Go tu..korang boleh gunakan kad pengenalan yang baru tu untuk top up..sebab cip tu boleh ditambah nilai..tapi aku prefer Touch n Go je..lebih senang kan..


Dah lepas tu, sila tuju ke arah Nusajaya dan sigboard Puteri Harbour..tak perlu risau sebab banyak signboard yang besar besar kalau korang nak ke Hello Kitty Town ni..Landmark nak ke sini adalah Hotel Jen atau nama lama dulu Hotel Traders..hotel ni bersebelahan jer dengan Hello Kitty Town ni..bangunan dia dari jauh korang dah boleh nampak sebab warna merah..terus park basement ya..sebab parking FREE..


 Ok meh kak fink senaraikan harga untuk korang ke sini..supaya nanti senang lah untuk korang sediakan bajet..yang bestnya ada harga untuk malaysian..yayyy..haruslah lebih murah kan..untuk ke Santio Hello Kitty Town, harga MyKad walk-in hanya RM59..tapi sekiranya korang nak explore semua floors..pun tak mahal just RM91 sahaja..harga dikira 3 tahun ke atas ya..bawah umur tu FREE..


Tapi kali ni kak fink nak share Sanrio Hello Kitty Town jer dengan korang..sebab ada tarikan baru tau di sana..ok lepas dah beli tiket tu..korang terus ke tingkat 1..buka je lif nanti..korang akan nampak gambar ni menanti kedatangan korang..aloh comelnya kan..baru dekat luar jer dah comel ni..macam kak fink yang suka warna pink ni harus lah teruja lebih dari anak hahahahaha..



Ni satu arch yang sangat menarikkkkk dan besar bila korang memasuki Sanrio Hello Kitty Town tu..jangan lepaskan peluang untuk bergambar dekat sini ok..sila tengok waktu untuk Entertainment Schedule setiap kali korang ke sini supaya korang tak terlepas untuk tengok show yang comel comel dari Hello Kitty, Dear Daniel dan all talented dancers ok..



First stop yang korang boleh bawa anak anak main adalah di Tea Cup Rides..budak budak ni dah chop nak naik yang cup Dear Daniel hikhik..boys kan haruslah pilih biru..mama pilih semestinya pink stand for Hello Kitty..terjerit jerit suka bila cups ni berpusing..mama yang tak boleh nak gelak sebab terpening sangat hahahaha..


Tempat paling lama budak budak ni main adalah di Friendship Land..sebab dekat sini banyak bola bola bertaburan untuk anak anak main..jangan risau sebab bola bola nya lembut jer..berwarna warni bola bola..kembar paling suka main dekat sini sebab tempat dia luas..so tak risau anak nak pergi sana sini..mama dan papa pun boleh rehat sekejap sambil tunggu diaorang puas main kan..


Luar Friendship Land ni ada meja dan kerusi kecik kecik untuk anak anak main dan duduk di sini juga..dekat Friendship Land ni korang kena buka kasut tau..ada shoes rack disediakan di bahagian luar..ajar anak untuk susun kasut kasut mereka ditempat yang disediakan ok..jangan buka kasut dan biarkan di situ jer..ada juga parents yang buat macam tu..tak de displin..geram betul kak fink..


Ni antara tempat main bola bola yang ada di Friendship Land tu..mesin ni tempat bola untuk anak anak ambil..atas tempat ni ada satu jaring..bila cukup time..bola bola yang banyak ni akan turun macam hujan bola hahahaha..masa ni anak anak memang tunggu jer jaring tu jatuhkan bola bola..semua suka..mama pun tunggu time bila la bola bola lembut ni nak dilepaskan..hahahaha..



Abg long tengah syok main bola terapung..ada angin di situ..kita tinggal nak apungkan bola jer..terus rasa macam magician abg long masa ni..kena masukkan bola dari tengah lubang tu ya..bukan terus terus dekat atas nanti tak terapung bola bola tu..kena slow slow jer hahahaha..sebab angin tu agak kuat juga..so kalau korang letakkan bola cepat cepat nanti dia terpelanting..tak terapung..


Kak fink sempat duduk dekat Purrfect Stage ni untuk saksikan show dari Hello Kitty dan Dear Daniel..eh lama juga tengok show ni..sebab banyak lagu yang diaorang nyanyi dan menari bersama sama dengan dancers yang ada..anak anak memang suka la dekat sini..ada parents yang sporting siap menari dengan anak anak sekali tau..comel sangat kan..



Selain tu ada juga Wishlist Studio dalam ni..banyak juga aktiviti yang korang boleh buat dalam Sanrio Hello Kitty Town ni..mesti tak sedar waktu berjalan sebab dekat satu tempat tu agak amik masa juga..kalau anak perempuan mesti lagi lamaaaa korang duduk dalam ni..sebab semua pun comel comel dalam ni..best untuk ambil gambar..


Kak fink sempat ambil gambar dengan Melody..oh maiii comelnyaaaa awak ni..dah la manja manja..setiap pose yang dia buat mesti comel sangat..terus terfeeling comel dekat situ hikhik..korang boleh naik dekat Dream Photo Garden ni untuk ambil gambar bersama dengan karektor yang ada di sini..kebetulan masa ni turn Melody, so marilah bergambar dengan Melody..ada juga Hello Kitty dan Dear Daniel..tengok lah korang datang tu siapa yang ada di Dream Photo Garden tu ok..profesional photographer juga disediakan untuk korang beli gambar yang cantik cantik..


Ok nanti kak fink akan kongsikan lagi apa tarikan terbaru yang ada di Sanrio Hello Kitty Town dalam next entry..korang stay tune ya..banyak sangatttt gambar comel comel nak dikongsikan..siapa siapa yang belum pergi..nanti boleh bawa anak anak ke sini sebab banyak aktiviti disediakan..plus dekat sini tak panas sebab berbumbung dan ada air cond..parking pun FREE..



Address: Persiaran Puteri Selatan, 79100 Nusajaya, Johor 
Landmark: bersebelahan Hotel Jen [Red Building]
Phone: 1300 88 FAMILY [326459] 
Operation Hours: 10am - 6pm [Everyday] 

siapa siapa yang masih confuse berapa harga?..nak pergi camner?
dalam entry ni semua dah terjawab..next entry "Hello Kitty in Oz"



You Might Also Like

23 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Wahhhh! menarik sangat Sanrio Hello Kitty Town ni! Kalau kakak dan adik yang masuk konfirm takmo balik ...huwaaa! Cantikkkk dan banyak permainan laaa :D

    ReplyDelete
  2. alaaa alaaaa comelnyaaaa kak fink kita hehhehe...masuk sini automatik comel ni heheheh...

    ReplyDelete
  3. Alaaaa kiutnyeee .... yaya suka pergi tempat kiut macam niii

    ReplyDelete
  4. seronoknya!
    bilalah dpt bwk anak² dtg sini..

    ReplyDelete
  5. Menarik ..!! Tak lama lg cuti sekolah, mmg on time ;)

    ReplyDelete
  6. wahhh tq Dya ...share info yg lengkap n sesuai sgt utk akak yg buta sket jalan nih hahahah .

    Cuti skolah nih boleh la plan n budget siap siap utk bawak anak anak jalan kat sini

    psttttttt .....Diya n pink berpisah tiada hahahhaha

    ReplyDelete
  7. Bestnya Diya,memang sesuai bawak anak2 ke sini kan..semuanya menarik..

    ReplyDelete
  8. Bestnya. Ni kalau masuk rasa taknak balik ni wuu i love hello kitty!

    ReplyDelete
  9. tunggu kakak Princess besar sikit, nk bawak dia.

    ReplyDelete
  10. Kalau arissa tgk gmbr2 ni.. surely dia mamak jom kita g situ nak? Haha.

    ReplyDelete
  11. Wow diya...nampak seronok je kat sana..mmg menarik..tq kongsi citer..blh laa akak rujuk sini bila nak g sana nanti...thanks again diya

    ReplyDelete
  12. Ala comelnya..nanti anak dah besar sket nak bawak lah dia..nak tgk dia jerit2 gembira..kihkih

    ReplyDelete
  13. kemahen kak fink pose comel dgn ello kitty ye.. best giler tgk tmpt ni..huhuhuhu

    ReplyDelete
  14. bestnyeee..sy tggu ank yg kecik dh pandai jalan br bwk cni..blh abg main ngan adik..

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum diya...comel jer bergambar dgn hello kitty tu...;)

    ReplyDelete
  16. Insyaallah nak bawak anak2 cuti sekolah ni...tq for sharing ya..:)

    ReplyDelete
  17. Mesti best kalau dpt bawa anak anak ke sana. Hello kitty comelll

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!