Followers

Hello Kitty In Oz: Tarikan Baru di Sanrio Hello Kitty Town Puteri Harbour..Comel Comel Semuanya!

5:17:00 PM

Entry tadi banyak dapat feedback yang baik dari readers nampaknya..ada yang share link di facebook masing masing..thanks korang..mesti tak sabar nak bawa anak anak ke sini kan..cuti sekolah pun dah dekat ni..ok jom kak fink tambah lagi keterujaan korang di Hello Kitty in Oz..serius sangat berbaloi korang masuk sini..tempat dia penuh dengan benda benda yang comel..


Bila korang nak masuk di Hello Kitty in Oz ni..sila pastikan waktu yang boleh masuk tu korang dah beratur awal awal ya sebab kalau terlepas waktunya..korang kena tunggu lagi sejam..contohnya kalau terlepas pukul 11.15 pagi, korang kena tunggu sampai pukul 12.15 tengah hari baru korang boleh masuk dalam ni..kalau terlepas lagi, pukul 1.15 petang baru boleh masuk..macam tu lah seterusnya..


Make sure korang ada kad pink ni..kad ni akan dicop menandakan korang akan masuk ke sini..sampai je dalam ni nanti..setiap orang yang masuk tu akan diberikan patung Hello Kitty..patung Hello Kitty ni lah yang akan discan dan membolehkan korang main games yang ada dalam Hello Kitty in Oz ni tau..patung ni tak boleh dibawa balik terus ya hahahaha..kalau nak, kena beli la hikhik..


Ada 4 games disediakan dalam ni..at least korang kena menang 3 games..barulah dikira pemenang..gituuu..so dah sedia untuk bersama sama Hello Kitty dalam perjalanan di Oz ni? jom kita bermulaaaaa..masa masuk dalam ni..korang akan disambut dengan cermin cermin yang ada patung comel comel ni..arghhhh sukanya tempat macam ni..semua pun cute!


Taraaaaaa..inilah The Munchkin Village..comelnyer makhluk makhluk strawberry ni..alah geramnya kak fink masa ni korang.. tolonggggg...terus rasa nak rumah macam ni juga..eh aku ni nama jer dah jadi mama tapi imaginasi dan angan angan aku masih suka kan benda yang comel comel macam ni..oh ya..korang boleh bergambar ya dalam ni..sambil sambil main games, sambil tu jangan lupa untuk snap gambar sebagai  kenang kenangan..


Dah sampai di perhentian pertama..The Kuromi's Village..games di sini korang kena ingat kad yang diberikan dan susun balik jer kad kad tersebut ikut susunan kad yang asal..masa ni kena ingat dan hafal betul betul..kiranya korang kenalah fokus ya..abg long menang masa dekat first games ni..mama kalah lah pulak..mama tetiba jadi pelupa..dah tua kot..hukhuk



Besarkan khemah ni..korang kena masuk dalam khemah ni la..sementara orang depan korang masuk..korang boleh la bergambar gambar dulu..sebab masuk sini bukan ramai ramai..masuk lah sorang sorang baru boleh fokus kan..aku masuk dengan abg long..dia yang tolong aku ahahahaha..mama tak ingat pulak susunan kad tu..


Game kedua kami adalah di Corn House..kena bakar jagung time ni..sila kipas dengan tangan laju laju..eh best ok game ni..lenguh tangan aku nak mengipas hahahahaha..berlumba lumba mengipas  dengan orang sebelah..tapi kalah lagi..bising jer lebih ahahahaha..korang kena cuba tau! anak anak pun boleh cuba sebab game dia senang senang jer..



Game ketiga adalah potong kayu di Wood Factory..eh kak fink suka dekat sini sebab kak fink menang..akhirnyaaaa menang juga ahahahahaha..tugas korang kena ketuk guna kapak tu..tengok skrin..kalau kena kena potong 2 kayu..sila ketuk 2 kali..kalau dekat skrin keluar gambar bunga, jangan potong..kayu sahaja ya..tricky sikit la..so kena berhati hati masa mengetuk kapak tu..


Abg long tak puas hati dia kalah ahahahahaha..ala abg long ni, kasi can la dekat mama please..kena cepat tau masa ketuk tu tapi kena hati hati sebab takut terketuk bunga..korang nampak kan patung Hello Kitty tu diletakkan di tepi tu, tu lah fungsi Hello Kitty tu..kena scan dulu untuk mulakan setiap permainan yang ada dalam ni..lepas dah scan, barulah korang boleh main..


Dekat area sini tak de apa apa games, cuma berhenti untuk ambil gambar jer sebab comel sangat huhuhu..abg long memang rela jer bila mama nak ambil gambar dia..happy sangat dapat team mate yang sporting macam abg long ni..banyak tolong mama..nanti mama upah jalan jalan lagi ya abg long..kadang kadang dia siap cakap..eh mama dekat sini tak ambil gambar lagi..ahahahaha bagus kan..


Ini adalah game yang terakhir ni dan yang keempat yang ada dalam Hello Kitty in Oz ni iaitu di Emerald City..game ni aku rasa macam susah sikit sebab lajuuuuu..saper menang dekat sini memang terror oooo..dia ada 3 buttton tu dan korang kena control 3 buttons tu serentak..oh tidakkk...sambil control buttons tu, korang kena tengok skrin tau..serius mesti terjerit jerit ahahahaha..kena cuba tau!


Sebelum korang keluar dari Hello Kitty in Oz ni..make sure korang cuba semua keempat empat games yang disediakan..kalau tak, rugi la nanti kan..tapi kalau kata korang terlupa, jangan risau..bila korang nak pulangkan balik patung Hello Kitty tu, staff di kaunter boleh scan kan untuk korang..sama ada korang dah cuba semua games atau belum..kalau belum, dia akan bagitahu dekat mana yang korang terlupa nak stop tu..


Dan staff tu juga boleh tau berapa games yang korang menang melalui patung Hello Kitty yang diberi masa dekat entrance tadi tu..so tak boleh tipu cakap korang menang semua games hahahaha..semua telah direkod ya..dan jangan pandai pandai nak bawa balik patung Hello Kitty tu..kena pulangkan ok..ada tag dekat patung tu..kalau korang tak pulangkan nanti, confirm berbunyi bunyi masa nak keluar..



Dan korang akan dapat kad beserta cop WIN bila korang menang games yang ada di dalam Hello Kitty in Oz ni..sebelum balik tu, sempat abg long bergambar di tempat terakhir ni..so korang tunggu apa lagi..kak fink dah share banyak gambar untuk korang bayangkan betapa best dan comelnya tempat ni..untuk kaki instagram..ni memang tempat yang sesuai untuk korang bergambar..




Address: Persiaran Puteri Selatan, 79100 Nusajaya, Johor 
Landmark: bersebelahan Hotel Jen [Red Building]
Phone: 1300 88 FAMILY [326459]  
Operation Hours: 10am - 6pm [Everyday] 

sesiapa yang belum baca entry sebelum ni klik entry di bawah ni ya..



You Might Also Like

16 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Serius best !! Dhia mmg suka hello kitty. Nk bawa Dhia sblm umur 3 thn.

    ReplyDelete
  2. Memang sangat menarik nie Diya...

    ReplyDelete
  3. Huuuuu.. apasal comel sgt niiiiii..

    ReplyDelete
  4. Teringin nak piii tapi kena menabung laaa

    ReplyDelete
  5. wahhh menarik ni kak.. bila nk bawa yanie pulak hihi..

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum diya...mmg bestkan tempatnya...budak2 mesti suka..:)

    ReplyDelete
  7. serius comel!
    mesti kena bwk anak² pi sini..

    ReplyDelete
  8. mak pak tengok pun suka ni kak, hari tu ju pi ramai juga yg datang ke sini wpun cuaca hujan sikit, nanti Qi dah besar mcm abg long nak repeat lagi

    ReplyDelete
  9. bestnyeeee..yeayyy..dh dpt soalan bocor..harap2 bile pegi nnt bole la menang..kikikiki

    ReplyDelete
  10. SA yang dewasa ni pun teruja apatah lagi kanak- kanak...

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!