Followers

[VIDEO] Legoland Theme Park: Here we comeeeeeeee!

9:20:00 AM

Ok ni last entry untuk cuti cuti 3 hari 2 malam di Legoland..Rasanya kak fink dah bagi segala info yang korang nak tengok..yang korang nak tahu berdasarkan pengalaman sendiri di sana..Hotel, Buffet Breakfast, Lunch dan Dinner seterusnya Water Park semua dah dikongsi dalam entry sebelum ni..dan kali ni kak fink nak share dengan korang tentang Legoland Theme Park..walaupun ni third visit kami, tapi setiap kali jejakkan kaki ke sini tak pernah rasa puas..Mesti rasa nak pergi dan pergi lagi..tak pernah jemu!


Sebelum korang jalan jalan dalam tu, sila ambil map yang ada disediakan di kaunter depan tu..Sebab  senang nak rancang waktu dalam ni..Maklum, Legoland Theme Park ni besar dan banyak sangat tempat best untuk korang dan anak anak main..So pergi dekat tempat yang teringinnnn nak pergi dulu...Jangan lepaskan peluang ke studio bersebelahan Observation Tower tu untuk menonton The Lego Movie 4D A New Adventure yang merupakan tarikan terbaru di dalamnya..Kak fink dah review hari tu, klik link warna biru tu ya.


Dulu pergi kembar kecik lagi..tak boleh jalan pun lagi tapi sekarang pergi time dia dah boleh berlari hahahaha..suka sangat kembar tu dapat lepas dalam kawasan yang lapang camni..Tapi paling suka of course abg long dan abg ngah sebab banyak tempat yang diaorang boleh main sekali..Dah cukup ketinggian lah kata kan..


Sepanjang dalam Legoland ni memang banyakkkkk sangat korang akan jumpa rekabentuk lego di kiri kanan..depan surau pun ada..depan toilet pun ada..depan restaurant pun ada..memang banyakkk..rasanya entry yang tahun lepas pun kak fink ada kongsikan gambar gambar rekabentuk lego yang menarik tu..


Minilanddddd tempat yang paling kak fink kagum bila ada dekat sini..Bukan senang yer nak hasilkan sesuatu bentuk dengan lego..Kesabaran paling tinggi diperlukan..Even aku ni anak suruh pasang lego yang kecik kecik tu pun dah pening kepala..Ini kan pula sebesar begini kan..Memang hebat la orang yang pandai buat lego meyerupai tempat tempat terkenal di seluruh negara..




Setiap kali ke Legoland aku selalu tak berkesempatan nak naik boat ni tapi alhamdulillah minggu lepas dapat naik..yayyyy...sebab tak ramai sangat orang beratur dekat area boat ni..1 boat ni boleh naik 2 orang jer..abg long naik sorang hikhik..sebab dah besar kan..dah boleh control boat sendiri..abg chik naik dengan aku..papa naik dengan adik..abg ngah naik dengan staff dia hahahaha..sebab abg ngah tak boleh control boat lagi..


Nah belanja video satu dekat korang masa naik boat..mengaderrrr sangat orang tu siap buat u-turn hahahaha..sajer nak melambat lambat kan waktu nak sampai..heh! Dia lagi excited dari anak anak..Dulu kecik kecik tak merasa yer pa..Dia tak tahu ke orang lain tengah beratur nak naik boat tu juga hahahahaha..suka hati jer tau..


Ni tempat wajib yang abg long mesti kena pergi setiap kali ke Legoland..Suka betul dia dapat bawa kereta tu..Tapi kali ni dapat naik sama sama dengan abg ngah sebab abg ngah dah 6 tahun so boleh naik area sini..Kalau bawah 6 tahun kena pergi dekat track yang lebih kecil..Yang tu sesuai untuk budak budak yang kecil..


Abg long pilih kereta biru..abg ngah kereta merah..Tapi tak tahu kenapa muka abg ngah ketat jer masa bawa kereta tu hahahahahaha..Mama suruh senyum pun tak nak..Bila tanya ngahhh kenapa serius ngah..senyummm lah ngahh..Pastu dia jawab..Mama jangan bising, ngah tengah fokus niiii hahahahahahaha..Chaittttt bawa kereta mainan jer pun..Apersal nak fokus sangat ni ngah hahahaha..Cannot brain lah mama..


Ni pun tempat yang abg long dan abg nak naik...Dulu aku naik dengan abg long tapi kali ni dia naik sorang jer lah..abg ngah sebab kecik sangat..so naik dengan papa..Tapi yang kelakarnya, abg long naik sambil jerit tak boleh..tak boleh hahahahahaha..Tu la abg long berat sangat sampai susah nak tarik badan sendiri hahahahaha..penat mama jadi pompom girl dekat bawah bagi semangat..



Antara tempat wajib yang dia naik lagi adalah roller coaster tu..Papa tak nak naik tapi anak beriya iya nak naik..Aku rasa abg long ni walaupun dia hati tisu tapi berjiwa ekstrem juga..Semua benda yang takut takut dia nak naik..Sama juga macam dalam Water Park..slide budak budak tak nak naik..nak naik slide yang bertutup panjang panjang tu..Mama yang risau tengok dia..Dia rilek jer..


Trainnnn ni korang kena naik..Boleh pusing pusing dalam Legoland..Tapi kena pergi awal tau, jangan pergi dah dekat Legoland nak tutup..Sebab train ni tutup awal juga..Kali ni kiteorang naik awal hahahahahaa..sebab asyik terlepas je kalau nak naik..Satu tempat duduk tu boleh duduk 2 orang je tau..Tapi kembar kan..kecik jer..Duduk la dengan papa sama sama..Dapat mama rehatkan kaki yang dah kepenatan tu..


Untuk pengetahuan korang, dalam ni ada restaurant sekiranya korang lapar atau dahaga..tak payah nak keluar balik dan masuk balik..penattt nanti..Nak solat pun ada surau di sediakan dalam ni ok..Surau dekat dengan pintu masuk Legoland..Sebab tu jangan lupa ambil map masa masuk nanti ya..Stroller rental juga disediakan..ada 2 size..pilih jer..


Macam biasa ni kak fink kongsikan harga tiket untuk korang rancang bila nak ke Legoland nanti..Harga untuk Mykad lain dari harga untuk orang luar ya..Warganegara Malaysia kalau pergi sila bawa kad pengenalan korang untuk penjimatan tiket..Beza dalam RM40+ juga tau..lepas nak makan makan nanti..tu baru sorang jimat dalam RM40+..Bayangkan kalau 2 ke 3 orang..perghhh kan jimat tuuu..So make sure kad pengenalan ditunjukkan masa beli tiket nanti ya..




  Online Ticket: www.legoland.my
Opening hours Water Park: 10.00 pagi - 6.00 petang [hotel guest 9.30 pagi]

Alamat Hotel Legoland: 
No.1, Jalan Medini Utara 3, Bandar Medini Iskandar, Johor Malaysia
Telefon: 07-597 8888 [9 pagi - 7 malam]

KLIK Previous links:

kak fink dah kongsikan semuanya untuk korang..jom ke Legoland!
thanks untuk semua staff Legoland yang baik hati..till we meet again..



You Might Also Like

5 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Best2, pernah gi dulu tp ingat tahun ni nak repeat visit

    ReplyDelete
  2. best nyer..tapi nampak gaya lambat lagi nak dapat ke sana ;) *sabarlahhati* kekeke..

    ReplyDelete
  3. bila lah dpt sampai ni, tazabarnyaaa, mst best sgt!

    ReplyDelete
  4. Seronoknye..tak sampai lagi legoland..

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!