Followers

Deeja Cosmetic: Mampu hilangkan jerawat dan jeragat dengan jayanya!

8:28:00 AM

Sekarang ni ramai sangat orang cakap pasal Deeja Cosmetic ni dekat Instagram tu haaaa..Aku pula sejenis yang tak boleh orang kongsi kongsi keseronokkan bila dah guna Deeja Cosmetic ni, mesti terasa nak guna juga..Terutamanya untuk kulit yang ada masalah jerawat dan jeragat tu..Sekarang ni, kak fink ke arah untuk tak suka keluar dengan pakai mekap banyak banyak..Sesekali tu ok..Tapi kalau selalu tu macam malas kan..Sebab nanti nak kejar anak lagi, mekap pun comot dik..


Maka nya bila abang posmen hantar jer kotak oren yang tertulis nama Deeja Cosmetic ni, haruslah kak fink teruja nak guna..Dekat kotak dah tertulis Keayuan Semula Jadi Dalam 5 hari..Haaa tu yang paling teruja nak guna tu..5 hari tu macam wowww sangatt ni..Eh bukan perempuan jer boleh guna Deeja Cosmetic ni tapi golongan lelaki yang mempunyai masalah kulit wajah pun boleh guna ya..


Sabun Pembersih Muka [RM12.00 Semenanjung Malaysia / RM15.00 Sabah Sarawak]

Sabun pembersih muka Deeja Cosmetics ni kalau korang nak jimat, potong lah dua sebab kalau korang guna seketul macam ni nanti sabun tu cepat kembang bila kena air..Kak fink setiap kali kulit rasa berminyak minyak lepas masak tu, memang akan cuci muka tu..Barulah rasa selesa kan..

Mengandungi 3 bahan didalam sabun ni dan setiap bahan bahan yang ada mempunyai kebaikan tersendiri antaranya lobak, susu dan air mawar..Lepas jer cuci muka tu, korang kena lapkan muka sehingga kering sebelum korang sapukan toner..


Toner Nano [RM22.00 Semenanjung Malaysia / RM25.00 Sabah Sarawak]

Korang kena gunakan kapas masa sapukan toner nano ke muka..Sapukan sehingga rata dan jangan gosok terlalu kuat..Dap Dap macam tu jer tau..Toner nano ni tidak boleh disapu di sekeliling mata dan bibir ya..Elakkan di dua tempat ni..Antara bahan bahan yang ada dalam toner nano ni adalah air mawar dan aloe vera..


Krim Siang [RM28.00 Semenanjung Malaysia / RM30.00 Sabah Sarawak]

Calitkan krim siang pada wajah korang secara nipis lepas pakai toner nano tadi..Boleh dijadikan juga sebagai bedak asas ya..Kak fink guna ni jer sebab bedak asas..Sapu sikit jer uols..Sapu banyak kang dikhuatiri tergomak pula muka korang hahahaa..Nipis dah memadai ya..Yang penting kena sapukan secara rata ke seluruh wajah..Senang kan? Antara bahan bahan yang ada dalam krim siang ni adalah biji almond, biji tomato dan juga aloe vera..



Krim Malam [RM28.00 Semenanjung Malaysia / RM30.00 Sabah Sarawak]

Ok tu bahagian siangnya kan..Di sebelah malamnya, korang boleh cuci semula kulit wajah tadi dengan sabun pembersih muka dan lap sehingga kering..Kemudian korang boleh calitkan krim malam pada kulit wajah secara nipis dan gosok secara perlahan lahan..Antara bahan bahan yang ada dalam krim malam ni adalah AHA (Alpha Hidroxy Acid), vitamin E, Retinoid acid dan juga gliserin..


Krim Nano [RM28.00 Semenanjung Malaysia / RM30.00 Sabah Sarawak]

Dan selepas sapukan krim malam tadi secara nipis, boleh lah korang sapukan pula Krim Nano ni pula..Krim nano ni warna dia sedikit keoren orenan..Haa gitu nak nyebut warnanya..Warna dia sedikit terang kerana bahan bahan yang ada dalam krim nano ni adalah kunyit dan minya jojoba..Untuk korang yang memang ada masalah jerawat dan jeragat tu, jangan skip pakai krim nano ni yer..

Tapi sekiranya korang ni berkulit sensitif dan berjerawat yang banyak, untuk 1 minggu pertama tu korang digalakkan menggunakan sabun pembersih muka, toner nano dan krim malam sahajaaaaaaa tauuuu..Masuk minggu kedua tu baru boleh guna krim malam dan krim nano ni serentak ya..


Ni antara testimoni Deeja Cosmetic yang dah berjaya selepas menggunakan produk ni..Yang ada jerawat kepuk kepuk tu, meh la guna..Kak fink tak cukup sebulan lagi..Korang tunggu ok akak cukupkan sebulan nanti..Paling suka Krim Malam dan Krim Nano tuuuu..Kedua dua ni macam mematikan jerawat kak fink daripada berleluasa naik dekat muka ni..Korang kena cuba..Itu yang membezakan produk Deeja Cosmetic ni dengan produk lain yang ada di pasaran..



Kalau korang nak tahu, Sherry Ibrahim antara artis yang menggunakan produk Deeja Cosmetics ni..Produk ni dirumus daripada bahan bahan semulajadi dan herba herba terpilih..Sebab tu kak fink cakap untuk semua jenis kulit walaupun kulit sensitif, boleh gunakan Deeja Cosmetics..Asalkan korang berumur 16 tahun ke atas, korang dah boleh gunakan produk ni ya..100% daripada bahan halal dan boleh di bawa untuk solat..


Untuk sesiapa yang berminat nak cuba dan hilangkan segala jerawat, jeragat, pigmentasi, berminyak di zon T, black head, bintik bintik halus di muka dan lain lain lagi, korang boleh dapatkan segala maklumat di bawah ni ya:

Instagram: @deeja_cosmetic_HQ
Telefon: 019-694 5950


Harga 1 set Semenanjung Malaysia: RM85.00
Harga 1 set Sabah Sarawak: RM90.00
selamat menghapuskan jerawat dan melicinkan kulit ya korang..
tak cuba tak tahu kan..cuba lah!



You Might Also Like

4 828 PinKy PinKo say Hi!

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!