Followers

Nestle Koko Krunch: Peluang pertama abang long bekerjasama dengan media Singapore

2:48:00 PM

Masa kak fink dapat offer untuk bawa abang long join satu kempen Nestle bersama dengan produk Koko Krunch di Singapore, kak fink rasa terkejut..Yer la sebab dah lah aku tak pernah jejak kaki ke Singapore ni..Nak pergi naik kereta pula tu..Lepas tu tak kenal pula orang dekat sana..Mana tak terkejut kan..Tapi lepas ada black and white dan syarat syarat yang telah diberi, akhirnya kak fink setuju..

Disebabkan kempen ni memang kena bawa anak..Tanya abang long dia ok ke tak..Terus dia cakap abang long ok hahahaha..Dia memang mesra camera sikit..Nak ajak abang ngah, dia tak berani..Ok lah abang ngah stay dekat hotel jer dengan papa dan adik adik kembar..Kalau ikut ke studio nanti crews semua pitam nak shooting hahahahaha..


Kiteorang sampai Singapore dengan kereta pukul 2.00 pagi..Ya Allah mengantuk sesangat dah masa ni..Bayangkan pukul 10.00 pagi tu nak shooting tapi alhamdulillah crews dah tunggu di sana..Sampai jer Singapore, terus diaorang bawa kiteorang check in hotel dan tido..Nasib baik lah, kawan kak fink, Ifah yang banyak tolong explain cara cara nak bawa kereta ke Singapore..

Lega juga lah Ifah dah explain awal awal apa yang kena bawa, apa yang kena beli, apa yang kena siapkan..So semua berjalan lancar sebab semua dokumen ada..Thankssss Ifahhhh! Kalau tak mesti kastam marah aku hahahaha..Kalau masuk Singapore naik flight, kak fink tak seram sangat tapi bila bawa kereta tu yang ada seram sebab proses tu tak boleh nak imagine macam mana..


Pagi tu crew dah call Uber untuk ambil kami anak beranak di hotel untuk ke studio..Takut takut juga nak naik uber sana hahahaha..Sebab masa ni aku dengan abang long jer berdua..Papa dia tinggal dekat hotel jer..Tapi jujur ni sepanjang kak fink di Singapore, orang orang yang kak fink jumpa semua baik baik dan ramah ramah..

Bila dia tengok kita bertudung, diaorang dah tahu dah dari Malaysia..Sampai je Studio, terus kami di terangkan dengan lebih details tentang skrip yang ada..Skrip tu boleh tahan tebal juga nak baca uols hahahaaha..Nasib abang long bagi kerjasama, senang nak menghafal skrip..Mula mula muka dia memang nampak macam stress tapi crews pandai nak tackle budak budak..So dalam sejam tu, dia dah melompat lompat haaaa..Dah serasi katanya..


Rakaman yang kak fink dan abang long buat ni dalam bahasa melayu..Untuk Singaporean baru edisi bahasa inggeris..Kempen ni akan dijalankan selama 3 bulan bermula November ini hinggalah tamat tahun 2017..Kempen ni mengenai sarapan dengan bijian penuh which is Koko Krunch lah kan hahahaha..Nak ingat fakta tu yang susah sikit..Yang lain tu skrip kebanyakkannya kak fink spontan jer.


Kiteorang ada 4 sesi masa hari tu..Pertama adalah interview..Kedua adalah games..Ketiga adalah sharing dan keempat adalah cooking session. Bayangkan dari pagi sampai ke petang nak dekat malam tu baru selesai semuanya..Nak keluar live nanti sekejap jer tapi shooting tu yang lamaaa hahahaha..Kadang kadang apa yang kita buat tu, tak seperti yang diaorang nak..So kena retake dan retake lagi..


Ko tengok abang long..Dah makin lama dekat studio tu, dah  makin enjoy hahahaha..Tak reti penat agaknya..Kemain berjoget joget dekat situ..Mula mula macam takut tapi bila crews asyik offer koko krunch lah, biskut la, coklat la..Mana lah tak berjoget..Terlebih gula terus dia hahahahaha..Tak pe lah janji dia nak dengar arahan dan tak buat muka bad mood ke kan..Janji semua orang senang nak bekerja dengan dia, mama dah cukup happy dah..


Akhir sekali petang tu, kiteorang kena buat outdoor..Outdoor shooting ni nanti untuk intro katanya..Nasib baik lah tak perlu nak naik kereta jauh jauh untuk outdoor..Just naik atas bangunan tu jer..Shoot tepi swimming pool..Selesai jer outdoor ni, terus crews call Uber hantar kami anak beranak balik ke hotel..


Alhamdulillah ni pengalaman pertama abang long bekerja..Ehh hahahahaha..Baru dia faham cari duit tu sebenarnya tak mudah tapi perlukan minat dan kesungguhan..Terima kasih pada pihak produksi Singapore yang sudi tunjuk ajar abang long dan berikan segala keperluan yang kami perlukan sepanjang di sana..Nampak abang long seronok hari tu..Moga rezeki untuk anak anak sentiasa ada..

Kak fink suka berikan exposure pada anak anak untuk diaorang rasa pengalaman tu..Kadang kadang dengan cara ni boleh latih diri diaorang jadi lebih yakin dan berani..Terima kasih wan sudi jemput kak fink dan abang long untuk kempen ni..Ni antara pengalaman manis kak fink juga sepanjang bergelar blogger selama 6 tahun ni..


korang doakan abang long ya..dia masih belajar nak jadi lebih spontan..
jadi lebih berani..moga dia seronok dengan peluang yang diberi..



You Might Also Like

6 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Tahniah diya & abg long! Unty doakan moga makin murah rezeki abg long lepas ni, Amin. Nanti iklan tu keluar kat msia tak? Nak tengokkk hehe

    ReplyDelete
  2. tak pernah lagi terlibat ngan media luar. tebrik la momma

    ReplyDelete
  3. bestnya abang long.. bila masuk tv ni kak diya.. tak sabar nak tgkkkk

    ReplyDelete
  4. tahniah abg long,pengalaman berharga ni...

    ReplyDelete
  5. Syoknya abg long! Semoga terus sukses! ^_^

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!