Followers

Apa barangan BEST yang boleh di tebus dengan kad BonusLink di Shell sekarang ni?

10:07:00 AM

Kak fink percaya rata rata dekat sini kenal dengan kad BonusLink kan? Yer la setiap kali kita isi minyak di Shell, untuk mereka yang mempunyai kad BonusLink ni mesti dapat kumpul points daripada minyak yang diisi tadi..Dan bila dah cukup points tu tadi, korang boleh tukar points tadi kepada barang yang korang suka..Menarik ke tidak?


Kak fink percaya mesti ramai antara kita yang suka kumpul points ni. Terutama golongan wanita betul tak hahahaha..Kalau korang bayar menggunakan wang tunai di kaunter, apa yang korang perlu buat ialah masa nak isi minyak tu, hanya tunjukkan jer kad BonusLink tadi di kaunter..Nanti nilai isi minyak tadi akan dimasukkan sebagai points ke dalam kad BonusLink.. RM1 bersamaan dengan 100 points.


Setiap kali korang masuk Shell Select, korang akan nampak kan rak rak yang berada di depan pintu masuk tu..Haaa cuba perhatikan air air tu tadi..Di situ ada diletakkan berapa points yang korang boleh redeem..Meh kak fink bagi contoh bagaimana cara korang boleh tebus points tadi di Shell:
100 points bersamaan dengan RM1.00
1000 points bersamaan dengan RM10.00
3000 points bersamaan dengan RM30.00


Untuk pengetahuan korang, pelanggan yang mempunyai bawah daripada 100 points BonusLink, tak dibenarkan menebus ganjaran tadi sebab yer la kalau 100 points tu dah di bawah daripada RM1.00 hikhik..So macam mana korang nak tebus kan? Kena lah atas 100 points baru boleh redeem ya..Korang boleh tebus mata ganjaran tadi di Shell Select ataupun Deli2Go..


Ok lah meh nak tunjuk apa yang korang dapat tebus dengan hanya 100 points di Shell Select dan Deli2Go tu..Kalau untuk aku, points ni penting..Sebab anak anak aku kalau masuk Shell macam dah terbiasa mesti nak air lah..Nak makan makan lah..Bagi menjimatkan duit mama dia..Kita tunjuk kad BonusLink jer dekat kaunter haaaa...Free jer dapat air dan makan! Seronok ke tidak?


Kalau kata tak nak redeem air ataupun makanan, nak jimat lagi..Haaa pergilah redeem minyak dekat Shell menggunakan kad BonusLink tadi..Bagaimana? Sama juga 100 points bersamaan dengan RM1.00..Tengah tengah bulan sementara nak tunggu gaji tu, orang cakap tengah sesak sesak kan..Meh lah tebus guna kad BonusLink jer..Jimat duit minyak korang..

Korang boleh tebus on the spot dekat pump tu juga..Kalau tak pandai nak guna macam mana, boleh minta staff di Shell tolong korang ya..Ataupun pergi jer ke cashier dan mention nak redeem minyak guna points BonusLink..Aku selalu pergi dekat cashier jer..Lebih senang hahaha..So lepas ni jangan lupa bawa kad BonusLink ke mana mana korang pergi..Jangan lupa tunjuk kad BonusLink setiap kali isi minyak di mana mana stesyen minyak Shell juga ya..



Selain daripada menebus air, makan, minyak dan barangan yang ada di Shell Select serta Deli2Go tu, korang juga boleh tebus mata ganjaran tadi di website BonusLink mengikut kategori yang korang suka..Contohnya macam kak fink dah senaraikan di bawah ni haaa..Kipas ada, kerusi ada, bag ada, perkakas dapur ada dan banyak lagi sebenarnya..Korang boleh tengok nanti di website BonusLink ya..




Untuk pengetahuan korang juga, selain daripada barangan yang hanya di Shell Select dan Deli2Go tadi untuk ditebus, korang boleh juga tebus vouchers melalui website BonusLink seperti Baskin Robbins dan TGV Cinemas..Selain 2 ni, ada lagi vouchers yang korang boleh redeem seperti Nandos, FireFly, The Coffee Bean, KFC, Pizza Hut, Tony Romas dan banyak lagi..Korang kena check dekat website terus ya..


Kalau korang perasan, di dalam Shell Select sendiri, dalam tu ada bahagian Redeem On-The-Spot..Maknanya korang check dulu jumlah points yang ada dalam kad di kaunter, kemudian boleh lah decide nak ambil yang mana..Pilih jer mana yang mencukupi dengan jumlah points di dalam kad BonusLink..Ini lagi mudah..On the spot dah boleh dapat barang..



sesiapa yang belum apply kad BonusLink, register dan start kumpul points sekarang
zaman zaman sekarang ni kena bijak untuk berjimat kan..



You Might Also Like

4 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Tq momma share pasal ni...kita pun duk tengah Nak redeem kad bonuslink ni. Tak pernah redeem lagi sejak guna 13 thn dulu

    ReplyDelete
  2. Tq kak fink! Tak pernah redeem lagi..huhu...padahal guna isi minyk kat shell

    ReplyDelete
  3. nak cek la dulu banyak mana ada dlm card tu.. hihi.. tq for sharing

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!