Followers

5 Sebab Kenapa Empire Sushi Mampu Menawan Hati Korang Untuk Menjadi Sushi Lovers

12:58:00 PM

Semalam kak fink baru jer kongsikan 3 gambar pergi makan dekat Empire Sushi, Avenue K..Sekali tak sangka ramainyaaaaaa peminat sushi dalam friend list kita wak hahahahaha..Sorry korang, tak de niat pun nak buat korang craving dan lapar pada malam hari..Jujurnya, aku bukan lah peminat sushi tapi ni pertama kali aku cuba makan sushi dekat Empire Sushi ni..Kira pengalaman pertama la makan dekat sini..

Untuk pengetahuan korang, Empire Sushi ni ada 16 outlets untuk korang pergi..Salah satunya, semalam kak fink pergi yang di Avenue K, Concourse Level ya..Bersebelahan jer dengan Chatime dan jalan menuju ke LRT Klcc tu..Senang jer nak cari..Yang dekat Avenue K ni, ada tempat duduk untuk korang makan dan lepak sambil menikmati sushi sushi sedap yang disediakan..



Ni kak fink kongsikan dengan korang antara sushi yang disediakan di Empire Sushi ni..Sebenarnya semalam aku dah lunch dekat rumah dengan kembar..So tak rasa nak makan sangat sebab still full kan..Dalam hati hanya nak makan 1 atau 2 ketul sushi jer hahahaha..Tapi tu semua menipuuuu..Once korang dah makan 1, mesti akan jadi 2,3,4 dan banyak lagi sushi yang korang nak makan..


Lepas ni tak boleh cakap dah yang aku bukan lagi peminat sushi sebab YES, i sukaaaa sushi yang ada di Empire Sushi hahaha..Dalam banyak banyak yang aku makan semalam, terpaling favourite adalah Inari + Lobster dan Grilled Lobster..Korang kena cubaaa! Walaupun dah makan semalam, hari ni still craving nak makan lagi ni..Huwaaaaa...Sedapppnya..Weekend ni macam nak cari lagi Empire Sushi..Selain tu di sini juga menyediakan:

1. Sashimi
2. Gunkan, Nigiri & Inari
3. Premium Maki
4. Temari
5. Western-style Sushi
6. Onigari
7. Temaki



Walaupun ada salty soyu, wasabi, sweet soyu, mayonis dan ginger untuk korang makan bersama tapi rasa sushi tu sendiri dah sedap tanpa perlu campur yang lain..Aku makan sushi tu jer semalam..First bite terus cakap..Ermmm sedapppnyaaa hahahahahaha..Tak tahu nak explain macam mana sedap tu..Cukup semuanya..Sebab tu aku cakap, dari tak suka sushi pun boleh tersuka sushi..



Ni yang kak fink cakap, ada tempat duduk untuk korang yang nak makan terus di situ..Mana lah tahu, sambil sambil nak balik kerja tu nak singgah makan sushi dulu sementara nak tunggu jalan tak sesak dekat luar tu kan..Especially hari ni, hari jumaat..Kalau balik awal pun tetap akan sampai rumah lambat kan? Apa kata isi perut dulu makan di Empire Sushi..


5 sebab kenapa Empire Sushi mampu menawan hati korang:

1. Harga berpatutan
Untuk kak fink, harga yang ditawarkan oleh Empire Sushi rasanya semua orang mampu beli..Macam gambar yang kak fink kongsikan di atas tadi..Sushi sushi yang disediakan start dengan harga RM1.00+ sehingga lah RM4.00++ ..Murahhhh! Berbaloi dengan rasa yang korang bayar..


2. Muslims-Friendly

Di Empire Sushi, sushi yang disediakan NO MIRIN, NO ALCOHOL, NO PORK, NO LARD. So korang boleh lah makan tanpa rasa was was..Semalam kak fink sempatlah tengok sendiri pekerja pekerja mereka dalam menyediakan sushi di cawangan Avenue K..Yang penting, kawasan penyediaan sushi tu memang bersih.. Kalau kotor, korang pun mesti tak selera kan..


3. Filling Tak Kedekut

Ni antara sebab yang kak fink paling suka sebab setiap satu sushi yang kak fink makan tu, rasa tu cukup..Saat korang gigit sushi tu, korang rasa haaa inilah sushi yang akan menepati selera korang..Setiap bahan yang diletakkan memang banyak..Diaorang tak kedekut ok..Puas hati bila makan tu..


4. Sushi segar setiap hari

Untuk makluman korang, sushi yang disediakan dari Empire Sushi memang dibuat setiap hari. Tidak akan disimpan sekiranya ada lebihan pada hari tersebut. Sushi tadi akan dibuang dan tidak akan disimpan..So korang boleh rasa sushi yang fresh setiap hari..


5. Terletak di kawasan bandar dan mempunyai 16 outlet seluruh Malaysia

Kebanyakan outlet Empire Sushi memang terletak di tengah tengah bandar dan senang untuk korang cari..Mana lah tahu craving tiba tiba kan..Cari jer dekat outlet yang kak fink kongsikan di bawah ni ok..Macam di Avenue K, lokasinya terletak betul betul di laluan nak ke LRT Klcc..So sambil sambil nak naik LRT tu, boleh singgah dan take away jer..Senang kan? Dapatlah alas perut kalau kata korang sibuk hari tu.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1zmYl9Jj64v6JZ7T8t8qujoTj3eY&ll=4.549594262183626%2C101.01683639999999&z=8
 KLIK gambar untuk lihat outlets Empire Sushi yang berhampiran

  • Berjaya Times Square
  • First Avenue Mall
  • Gurney Paragon
  • Alor Star Mall
  • Aman Central
  • Setapak Central
  • Sunway Velocity Mall
  • IOI Mall Puchong
  • IOI City Mall Putrajaya
  • Empire Shopping Gallery
  • IPC Shopping Centre
  • Gurney Plaza Penang
  • Mydin Mall Bukit Mertajam
  • Sunway Carnival Mall
  • Central Square
  • Amanjaya Mall

Disebabkan sedap sangat semalam, siap bungkus haaa bawa balik hahahahaha..Yang pastinya Grilled Lobster tetap ada dalam pilihan..Nak bagi juga anak anak rasa..2 bekas tu habis anak anak kita makan..Tak sangka diaorang pun suka juga sushi yang mama pilih hihi..Weekend ni kita repeat lagi yer nak..



selamat mencuba korang..cari yang lobster tu ok..memang sedap!



You Might Also Like

8 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Memang sedap. Saya pun suka sushi dari Empire Sushi. Selalu belikat IOI Mall Puchong tuh. Cuma tak leh nak makan kat situ sebab kedai die memang very comey. Khas untuk take away. Suka makan yang ader ayur hijau atas die tu. wakame kot nama die. Heheheh..

    ReplyDelete
  2. Yummy.. oh setapak central terdekt ngan umh, bole la nk try

    ReplyDelete
  3. Ini kalau bawa si kembar 3 pi ni mau semuanya depa nak rasa, peminat sushi tu hehe

    ReplyDelete
  4. waw!.. sedapnya.. hehe..
    done follow sini sis :)

    ReplyDelete
  5. kite tak de le gemar sgt sushi nih, tapi..yang ini..aduhai...sgt menggugat nih. nak kena try nih! setapak sentral, wokey, tq kak fink!! ;-))

    ReplyDelete
  6. wah dh terliur tengok nmpk kena terjah ioi ni hehe

    ReplyDelete
  7. sy bukan penggemar sushi, tp bila tngok gmbar ni nmpak sedap pulak. hehe

    ReplyDelete
  8. Pasti sedap ni tgk dari rupa paras nyer.
    Aida r brjinak2 suka sushi kak fink.

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!