Followers

LPT 2: Pengalaman Pelik Menggunakan Lebuhraya Pantai Timur 2

2:38:00 PM

Sebenarnya kan tak nak cerita, tapi sejak up status dekat facebook masa kena malam tu, kemain haaa bertubi tubi inbox kita wak nak tahu pasal LPT2..Tak kurang juga yang share pengalaman diaorang melalui komen di status tu...Apa yang aku boleh cakap, apa yang korang cakap tu betulllll..Huwaaaaa..Aku bukan lah orang yang jenis suka nak percaya benda benda mistik ni tapi tak kena tak tahu oiii..

Pengalaman aku berbeza sebab aku memang tak tahu menahu pun LPT2 ni 'sesuatu'..Memang aku sejenis yang lambat keretapi kot. Mungkin juga aku bukan sejenis yang amik tahu cerita cerita ni di social media hahahaha..Terlampau tak amik tahu orang cakap..Sekali kena, habis aku google kisah kisah LPT2 ni..Kisahnya bermula bila cuti sekolah yang lepas, kami anak beranak balik ke Terengganu..Seronoknya dapat balik kampung..Rasa nak sampai awal dekat kampung tu membuak buak..

Kami masuk tol gombak tu dalam lebih kurang 8 lebih malam..Masa tu encit papa tanya dah, kita nanti nak ikut LPT2 tak? Dia tanya aku, aku cakap lah lalu jer lah..Cepat sikit boleh sampai kampung..Yang aku tahu tu highway. Mestilah tak jam kan. Maklum lah cuti sekolah. Ramai yang nak balik kampung..Tapi mana ahkak nak tahu dik, ada macam macam cerita dari LPT2 tu..Haihh kalau aku tahu, baiklah lalu jalan pantai..Jauh tak per la daripada scary kan..

Sampai LPT2 tu dalam tengah malam juga sebab malam tu hujan..So memang tak bawa kereta laju pun..Paling laju pun 120 km/j jer..Masa nak sampai Jabor tu, encit papa tanya lagi, nak lalu LPT2 ke? Aku cakap lah..Laaa lalu jer lah..Pelik juga kenapa dia tanya banyak kali sangat ni..Tapi mulut aku ni pun satu hal juga..Masa masuk LPT2 tu memang rasa gelapppp yang amat..

kredit gambar: www.lpt2.com.my

Dan aku pun cakap, eh apesal highway ni gelap sangat ni hahahahaha..Tak de insurans sangat mulut ko kan..Sebenarnya bukan nak celupar tapi memang aku curious apehal gelap yang amat ni..Tapi encit papa cuma cakap, hutan ni..So aku pandang dia dengan muka pelik..Apa hutan pula tetiba hahahaha..Orang cakap gelap je kot..Tapi aku bolayan jer masa tu..

Masa ke depan lagi, aku cakap lagi..Apa laaaa radio ni..Pasang lah lagu modern modern sikit..Semua lagu orang tua ni kenapa..Ya Allah..Mulut ni kan memang tak de insurans tau..Pastu encit papa cakap lagi..Hutan niiiiiii..Tak delah aku memang rasa ngantuk, tetiba kena layan lagu zaman dulu dulu dari radio apa ntah..Lagi lah rasa mengantuk mata ni..

Lepas tu encit papa cakap, maaaa papa ngantuk giler..Cubit sekarang! Aku macam eh cubit? Biar betul ni..Selalu dia suruh tumbuk tumbuk jer belakang badan tu..Ni nak kena cubit cubit..Tak sakit ke nanti kan..Akak kalau cubit memang tak bagi chance punya hahahahahaha..Sekuat hati aku cubit kang..So aku pun cubit la dia..Sampai lenguh lenguh jari sebab dia suruh cubit kuat kuat..Dah lah lama kena cubit dia..

kredit gambar: www.lpt2.com.my

Pastu aku cakap lah, kalau dah ngantuk, berhenti lah..Biar orang drive pulak..Tapi dia seboleh boleh tak bagi..Lepas tu aku cakap lagi masa tu kiteorang baru lepas RNR mana aku tak ingat..Aku tanya dia, kenapa RNR sini tak ramai orang eh? Hahahahahah maaflah kakak memang jujur yang tak boleh nak dibendung..And sekali lagi encit papa cakap, hutannnnn niiii...Eh stress ko dengar benda yang sama secara berulang ulang tau..

Lepas tu aku hangin lagi sebab dia tak nak berhenti, walaupun dia mengantuk..Aku nak drive dia tak bagi..Suruh rehat dekat RnR pun tak nak. Pastu suruh aku cubit cubit sampai keluar tol Kuala Berang..Jauhhh tau takkkkkk nak sampai tol kuala berang tu..Dia bawa kereta badan dah rapat dengan stereng sebab dia cakap mata dia mengantuk yang amat..Kalau korang tengok dia bawa kereta memang sejenis yang menyakitkan hati. Yer lah orang mengantuk kan..Nasib lah aku pun tak tidur malam tu. Kalau tak, ntah mana mana dia bawa..Bahaya ok!

Lepas je tol tu, dalam lebih kurang 30 kilometer lagi nak sampai kampung. Tapi masa tu tiba tiba jer dia boleh borak borak macam biasa..Eh tadi bukan mengantuk ke sampai kelopak mata pun tak boleh nak bukaaa haaaa..Lepas tu aku tanya la..Tak mengantuk ke? Tadi senyappppp jer. Ni tetiba banyak cerita pula keluar ni..Lepas tu dia cakap, aah dah tak mengantuk dah..Dah ok pula ni..Padahal masa tu dah tengah malam..

Sampai je kampung, baru dia cakap..Mama tahu LPT2 tu keras..Aku macam hohemjiii keras kenapaaaa niii? Terus aku cakap dah tahu kenapa tanya nak lalu LPT2 ke tak? Dia cakap sajer lah nak tanya, sebab dia pun tak sabar nak sampai kampung awal..Lepas tu baru la dia cerita kisah kisah mistik yang korang share tu..

Air mata aku dah bergenang oii masa tu sebab teringat balik apa yang aku cakap pasal gelap, pasal RNR dan mata encit papa mengantuk tahap tak boleh nak tahan tu..Patutlah dia seboleh boleh tak nak berhenti dekat RNR..Dia tak nak bagi aku drive sebab dia tahu aku jenis tak kuat semangat..Ada lagi yang dia simpan.Dia tak cerita dengan aku ni..Penat aku tanya tapi dia cakap benda dah lepas jangan dikenang..Haihh!
kredit gambar: www.lpt2.com.my

Tapi aku bersyukur korang, tak de apa yang terjadi..Sampai kampung dekat pukul 1.30 pagi dengan selamat..Alhamdulillah dan anak anak pun tidur jer sepanjang dalam kereta tu..Cuma driver memang kena betul betul kuat semangat kot untuk melawan mengantuk tu..Untuk pengetahuan korang, kiteorang bukan jenis yang tidur awal..Memang mata ni dah terbiasa berjaga tapi ntah lah hari tu memang teruk betul mengantuknya..Dia lah..Aku ok lagi sebab aku tersakit hati kenapa dia tak nak berhenti ahahahaha..Nasib juga tak rasa nak terkencing.

RnR tu memang tak ramai orang..tak macam RnR biasa..sunyi
nak jumpa orang pergi toilet pun susah..



You Might Also Like

8 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. mmg Diya oooiii akak masa tu mula mula dulu lalu sebab konon nak rasa yg baru bukak. Mmg gelapss pastuh kita je yg ada atas jalan tu tgk kiri tak nampak apa tgk kanan tak nampak apa. Kakak kita kat Trg asyik msg kat mana tuh ...update kat kilometer mana dah ...siap pesan jgn tido temankan driver semer . Mmg ngantuk tu tahap yg takley kontrol ...sebab jalan dia mmg bosan . So siang pun kita org lalu masa on d way nak blk kl .......pun sama ngantok woooiii . Ingatkan malam je ...siang pun sama . Ada banyak lg cerita tapi kang buat org takut plak

    ReplyDelete
  2. mmg gelap la sbb highway tu xbyk kete....tp pernah lalu siang panas sgt , hubby soh tukar drive sbb die drive pn mcm dh nk masuk lane sebelah...tp RnR ada ke...mcm tk pernh plak kelihatan huhu

    ReplyDelete
  3. dkna tak pernah lalu lpt2 ni...lagi-lai dah banyak yg share kisah seram, lagi lah nka elak..

    ReplyDelete
  4. dia drive rapat kat stereng? agaknya kt tingkap belah dia ada benda kot.alamak

    ReplyDelete
  5. eh menakutkn sgt ni..akk blm pnh msk lpt2...next time dh tau mmg xlalu dah la..hubs dh la jenis drive je mengantuk..mengntuk je mesti tgh drive..hokaloh

    ReplyDelete
  6. Eh..sebenarnya nak tau gak. Apsal jadi mengantuk sangat tuh yer? Kurus tak jari sebab kejenya kena mencubittttttt ajer? HAHAH! gurau ok..jangan mare2..Enjoy your weekends!

    ReplyDelete
  7. Huwaaa... Serammm... Agak nyer awat drive rapat eak? Dia nmpk ada mende melintas kot... Huhuhu...

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!