Followers

Shakeaway Malaysia: 180 Pilihan Menu untuk Milkshake, Smoothies, Frozen Yogurt, Shaved Ice dan juga Low Fat Fries

10:04:00 AM

Hari tu kan kak fink sempat lah bawa budak kembar ni minum minum dekat Shakeaway yang baru buka dekat Sunway Pyramid tu..Lama nya tak minum Milkshake yang sedap..Yang bestnya, Milkshake ni bukan macam Milkshake biasa tapi Milkshake yang kita boleh pilih nak letak apa dalam tu..Haaa ikut citarasa sendiri gitu..


Sebelum ni, Shakeaway ni dibuka di The Curve tapi sekarang dah ada satu lagi cawangan di Sunway Pyramid yang terletak di Tingkat Satu..Disebabkan nama aku Nadia so apa lagi terus lah pilih Milkshake yang diberi nama Nadiah hikhik..Kalau nak pilih satu satu memang pening nak buat pilihan sebab ada lebih daripada 180 jenis perasa Milkshake..Banyakkkk sangatttt!

Tak sangka pula Nadiah ni penuh dengan Chocolates..Tengok tu berketul ketul Chocolates korang boleh nampak dalam tu kan..Sedappppp! Yang penting mengenyangkan hahahahaha..Serius aku kenyang sangat lepas minum Milkshake ni..Kalau korang tak suka Chocolates, korang juga boleh pilih untuk letak buah buahan dalam tu..1 cup ni dalam belasan ringgit jer..

Milk Shake Nadiah


Untuk kembar aku pilih yang ada rasa Cornflakes dan juga Chocolates..Senyap terus budak kembar tu dapat layan Milkshakes dari Shakeaway ni..Macam aku cakap, minum ni memang mengenyangkan..Yer la ada susu dan ada campuran chocolates pula tu kan..Memang lah full terus rasa perut..


Yang ni Milkshake yang diberi nama Heather..Macam yang aku cakap di atas tadi, selain Chocolates, korang juga boleh pilih buah buahan sebagai bahan bahan dalam Milkshake tadi..Yang tak suka sangat manis manis, boleh pilih buah ya..Pilih jer nak buah apa..Kalau nak masam masam pun ada. Boleh pilih dari jenis bearies..Yang penting, buah buah yang disediakan untuk Milkshake ni semuanya dari buah buahan yang segar..


Dan yang paling menarik untuk dicuba hari tu adalah The Millionaire's Milkshake..Nak tahu tak harga dia berapa? RM58.80..Fuhhhh patutlah nama dia Millionaire hikhik..Paling mahal yang disediakan oleh Shakeaway tapi rasa dia memang lehtoppppp oiii...Ada rasa kacang kacang dalam tu..Dia banyak rasa boleh rasa dalam ni..Saat korang hirup Milkshake tu terus rasa, Perfect! Cukup semuanya!


Daripada Milkshake, teringin juga nak rasa Frozen Yogurt..Terliurrr tak wak hahahahaha..Masa diaorang tanya nak rasa Frozen Yogurt yang mana? Aku terus minta diaorang cadangkan Frozen Yogurt yang ada banyak Chocolates hahahaha..Maafkan kakak..Kakak memang peminat Chocolates..Dalam tu ada lagi banyak Chocolates di bahagian bawah tu ya..Sedap yang amattt..


Macam korang makan aiskrim pun ada walaupun sebenarnya korang makan yogurt jer..Frozen yogurt ni tak masam pun..Tekstur dia lembut sangat..Kena makan cepat tau sebab Frozen Yogurt ni jenis yang cepat cair..Aku cadangkan kalau korang nak makan, mohon share sebab banyakkk sangat..Tak mampu nak habiskan sorang..Hari tu aku kongsi dengan kembar pun lambat nak habiskan 1 cup ni..


Kemainnn budak dua orang tu mengutip Chocolates hari tu..Chocolates pula jenis Chocolates yang sedap sedap macam Kinder Bueno dan Ferrero Rocher oiii...Mana lah tak suka budak kembar ni..Selain dari 2 Chocolates tadi, banyak lagi pilihan Chocolates yang korang boleh cuba dan masukkan sekali sebagai bahan bahan untuk Frozen Yogurt dan Milkshake tu nanti..


Haaaaaa sawan tak wak tengok Chocolates dia hahahahahahahah...Oh mai sebagai Chocolates Lover, aku memang gerammmm tengok semua Chocolates ni..Ni lah antara Chocolates yang akan diletakkan dalam Frozen Yogurt dan Milkshake korang nanti. Pilih jer nak yang mana satu. Ada Kit Kat, Snickers, Picnic, M & M, Snickers, Mars, Caramel Popcorn, Marshmallow dan banyak lagi..


Kalau tadi yang jenis creamy kan.. Haa yang ni jenis yang tak creamy. Dekat Shakeaway ni, korang juga boleh pilih Shaved Ice..Wuuu ni sedappp..Ada campuran buah buahan segar tu yang buat sedap lagi..Bukan buah dalam tin ya..Manis manis masam..Yang ni boleh makan banyak sebab tak kan muak hihi..Ada banyak pilihan buah lagi..Korang boleh walk in dan tengok sendiri ok..


Cawangan di Sunway Pyramid ni memang korang boleh duduk dekat sana ya..Bukan macam kaunter kiosk yang kecik tu jer..Lepas penat penat shopping tu, nak duduk lepak makan makan dekat sini boleh lah singgah Shakeaway..Ada Low Fat Fries juga disediakan ya..Sedap tau Fries tu makan dengan Frozen Yogurt tadi..


Korang hanya perlu ke kaunter dan pilih jer korang nak Shakeaway yang mana. Bayar dan duduk. Nanti The Shakettes akan sediakan pesanan korang tadi seperti yang diminta..Tengok tu masing masing tengah sibuk menyiapkan menu yang telah dipesan..Jangan risau pesanan korang tadi tak mengambil masa yang lama pun untuk disediakan ya..


So pada sesiapa yang nak rasa kesedapan menu menu yang disediakan oleh Shakeaway ni boleh lah datang terus ke cawangan The Curve ataupun yang terbaru di Sunway Pyramid..Milkshake tu korang boleh pilih sama ada nak dihidangkan secara sejuk atau pun panas..Harga sama je ya..Tak ada caj tambahan..

Dapatkan Milkshake, Smoothies, Frozen Yogurt, Shaved Ice dan juga Low Fat Fries..Dalam banyak banyak tu kak fink tak sempat nak rasa Smoothies dia sebab dah kenyang sangat hahahaha..Next time lah kita datang lagi dan cuba Smoothies tu..Kali ni dah set dalam kepala, nak order yang dari jenis buah buahan pula..Nyumss tak sabarnya..

Instagram: @shakeawayma

Alamat: First Floor, Sunywa Pyramid Mall

selamat mencuba korang..



You Might Also Like

2 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Dapnye tgk mcm2 jenis smoothie, milkshake.. Lama xpi Sunway pyramid

    ReplyDelete
  2. Ya Allah, terliuqnya ena tengok milkshakenyaaaaa! Huaaaaaa. Nanti nak try la sini..

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!