Followers

Dekorasi Rumah: Almari Budak Tesco dan Meja Putih Teso untuk ruang tamu dan bilik anak

8:19:00 AM


aku sekarang ni rajin nau tengok FB tesco muahaha..selain dari tengok susu anak murah
tengok diapers anak murah ke idok..aku akan tengok sekali barang yang dah lama diidam
macam lemari baju tesco yang dah jadi fenomena pulak dalam kebanyakan blog kann..
memang tunggu jer harga lemari baju budak ni murah ko..terus rasa nak gelak jahat haha

aku dah survey kat kedai perabot..aku kan suka berjalan jalan ni..survey sampai penat
sampailah dapat harga yang aku rasa aku ok..macam lemari baju budak kat kedai perabot
awal awal aku dah tolak kedai perabot sebab harga dia mahaaallll...cannot go hokeh..
so aku survey di alam maya pulak..haaa yang ni aku suka..comel jer..sesuai untuk kids


boleh suruh abg long dan abg ngah berdikari gantung baju sendiri nanti..susun tetap aku..
kang diaorang susun macam apak dia susun..ko sentap kang bahaha..harga asal RM120+
tapi bila sales..harga dia adalah RM78 sajork..ok mari senyum..banyak oiii murah dia..
terus amik dua ketol..mula mula nak warna hijau tapi hijau tak de..ada pink dan oren..


aku oren ni lemah sikit..daripada oren baiklah pink..fedulik aper nak letak bilik boys pun
dinding kaler biru..kontra la dengan lemari yang warna pink itu kahkahkah..cute okeh
satu untuk abg long..satu lagi untuk abg ngah..ok dua dua letak hujung katil diaorang..
kalau almari ni ada sales..sila grab di hari pertama sebab selalu kehabisan stock..grrrr


lagi satu adalah meja putih yang aku jadikan side table di living hall..harga ikea RM29
sekali Tesco buat RM19..ko tak nak? haishhh tanya suami keding..dia pun berkenan..
ok mari pa kita ke tesco..sampai sampai ada kaler merah dan coklat jer..alor sedih..
aku nak putih..baru match dengan kabinet tv yang warna putih tu..merah macam garang


lagipun living hall..aku main dengan warna kelabu, putih dan hitam jer..kena putih jugak
nasib baik lah bila jalan depan sikit jer..ada warna putih..huhuhu..berbunga balik hati ni
terus encit papa angkut letak dalam troli..jimat RM10 dari ikea kan..eh ikea tetap dihati
bahaha statement tiba tiba..ok pasang pasang..mari letak di tepi dulu..nanti baru decide


disebabkan sekarang ni masa aku banyak dihabiskan di bawah..so encit papa cakap..
kita beli meja jepun ni lah kat abg long..abg long ni dia suka melukis..mewarna..
dari dia menhabiskan masa tengok hagemaru yang menyakitkan hati aku tu..errrr..
tak pasal nak sakit hati dengan hagemaru kan haha..lagi baik dia kreatifkan diri dia..

ko belikan meja..ko bagi dia buku..pensil..kaler kaler..kompem dia melukis dan warna
lagipun tahun depan dia dah start sekolah..nak buat homework senang aku nak tengok
nak sekolah kebangsaan lagi..nak sekolah agama lagi..kalau dia buat sorang kat bilik
kang tak pasal aku naik..dia sedap mengkrooohhkan diri..ok tak pe, baik di bawah jer


harga meja jepun yang comel ni..tak mahal pun korang..sebelum less dalam RM24+
tapi time sales..harga nya cuma RM9.90..hahahaha mari hangkut abang untuk anak..
dapat kat abg ngah dia buat meja tu tempat gelanggang lawan robot robotnya kahkahkah
 ok biarkan..abg ngah kan suka mengundang..janji dia tak kacau orang..mama ok ;)

selesai katil, comforter dan almari untuk bilik abg long dan abg ngah..
lepas ni misi mencari langsir..phewww...tata!



You Might Also Like

32 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. tesco mane nie kak?
    sume tesco ea?

    ReplyDelete
  2. wah,bestnya,semua murah2:)

    suka meja tu,comel!selamat menulis abg long:)

    ReplyDelete
  3. aku heran la... pasal ko beli jer sale...
    asal sale jer ko beli.
    jeles tau!

    wahhhh~~~ cantik la umah kak senur kasihan ni. aku nyaris dah nk pergi ahad lps, skali tgk status ko: "marilah kita kluar berjalan" terus pendam hasrat

    ReplyDelete
  4. sempat gak grab ye.. lin xsempat pun.. mengalahkan anak 10 busynya...

    ReplyDelete
  5. Cantiknya dear, teruja kita nengok laa

    ReplyDelete
  6. makan hatiii! nak jugak meja macam pinky momma! ayyo!

    ReplyDelete
  7. Nak ble satu lah almari tu untuk sakina...

    ReplyDelete
  8. Nak ble satu lah almari tu untuk sakina...

    ReplyDelete
  9. akk boleh jd duta tesco pasnih! hahahaha tetibe!

    mengidam nk lemari budak tu..tp tggu termengandung no 2 br bli..kohkoh *tersedak tetibe* :p

    ReplyDelete
  10. cumel.. cumel bangat tu kak... ;) tesco je kan... kena rajin survey & yg penting time sales!

    ReplyDelete
  11. nice kak! memang berbaloi la kan

    ReplyDelete
  12. kihkihkih terbaik lah ko, pink yeh lemari d'org, aku syak ko ambik kesempatan ni diatas ketiadaan warna lain tu..muahaha, eh murah la side table tesco tu, boleh beli letak dlm bilik aish, lps tu beli kerusi je kat ikea, kan dah jimat berganda2 oii

    ReplyDelete
  13. Gigih sungguh mama diya cari barang2 bilik tuk anak...murah sgt2...Umi QI pun suka hat murah2 tp cantik...weeeee santek sgt almari abg long dan abang ngah, pinky pun boboy boleh tau...sapa kata tuk gegel jek...haish tetiba nak beli pink tuk Qi boley?

    ReplyDelete
  14. Lawa jgk side table tu..uishh akk jauh dgn tesco..sadis sungguh

    ReplyDelete
  15. sangat nice babeh!
    i likeee...
    perabot tesco mmg murah2..
    cuma tk berpeluang nk sambar je
    sbb kalau nk beli..tk tahu nk taruk mana lagi..ahha..
    umah dh sempit..hikss

    ReplyDelete
  16. oh akak yang abeskan stok stok dekat tesco er sampai kita nak beli pun xdapat haha...

    ReplyDelete
  17. cantik2...tak kisah la kaler fink pn, janji bleh pakai...hahaha...ade kisah bab kaler... :P

    ReplyDelete
  18. ko bab2 murah2 mmg hebat
    bab2 deko2 pun hebat
    ko jd sifu aku nti lau aku nak mtk nasihat dr segi dekorasi ngan jualan hebat hahaha kbai

    ReplyDelete
  19. wah..manyak murah wo... almari tu 78 jer...menakjubkan..huhu

    ReplyDelete
  20. lawa lah rumah akak..teringinnye nak pergi..hehe

    ReplyDelete
  21. assalamualaikum diya...dah semakin lawa bilik abg long n abg ngah ni yer...:)

    ReplyDelete
  22. betul.. kena rajin survey baru dapat harga berpatutan.. ;)

    ReplyDelete
  23. murahnya.. jauh beza tuh.. kita lama tak ke tesco... nak kena buat survey gak nih.. hehehe

    ReplyDelete
  24. sukaaaaaa almari pink tu...

    lgsir kaler turqoise cm ok je..hihi

    ReplyDelete
  25. akk.cantiknya dinding kaler tu.kena sgt dgn almari pink tu.sy ni ntah bila lah nk beli.asek habis je.sedih btol lah~

    ReplyDelete
  26. bab deko-deko.akak mmg kreatiiippppp sangat. bila nak ada rumah sendiri ni.nak deko2 jugak..kih3

    ReplyDelete
  27. cantik kak !!! i like !!! rumah saya pun nk hias tapi malasss.haha

    ReplyDelete
  28. almari budak tu aku dh ada lama dh tesco gak ar hijau oren...ko pink haje kannnnn

    ReplyDelete
  29. meja kecik tu mmg best senang lipat2 lagi

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!