Followers

Free Port A'Famosa Melaka: Jalan Jalan sekitar MPO

9:56:00 AM

Bulan 12 tahun lepas sempat la bawa anak anak singgah ke Free Port A'Famosa atau juga dikenali sebagai MPO..kiteorang sampai dalam pagi hari tu..tak ramai sangat orang masa ni..park kereta pun depan depan hahahahaha..betul betul dekat Food Trucks yang banyak dekat luar pintu masuk tu..ok la kan tak perlu jalan jauh..


Tempat wajib bergambar kalau ke sini harus nampak gambar kincir angin tu..ajet ajet belanda sangat ni..boleh naik dekat situ..tapi aku tak naik pun korang..tak pe la tengok tangga je terus rasa malas hahahahaha..dasar sangat..dah camner la nak kurus kan..tak pe la papa je la bawa hulubalang naik atas tu..mama tunggu bawah amik gambar lagi seronok hahahaha..


Masa ni macam aku cakap tak ramai lagi masa ni..masa aku nak balik tu dah ramai naik dekat atas ni..nak amik gambar pun terpaksa bersesak..memang akan ada orang yang akan photobomb gambar korang..tapi masa ni lega la sikit..nak amik gambar pun syiok jer..pergi la pagi hihihi..tengah hari pun aku rasa dah start ramai..maklum tarikan baru kan..


Kedai makan pun tak buka lagi masa aku pergi ni..tak pasti la sekarang dah buka sepenuhnya ke tak..tapi kalau korang pergi sini nak makan..ada banyak food trucks dekat depan pintu masuk tu..macam macam ada..nak ice cream pun ada..nak ice blended pun ada kalau kata haus berpanasan dekat situ..harga aku tak pasti sebab aku tak beli pun di food trucks tu..


Aku singgah beli kopi Dr. Cafe dekat dalam tu dia ada buka macam booth kecik..memang tak boleh tengok kopi..terus rasa haussss hahhahahaha..ngader sangattt kan..sedap! eh aku semua kopi pun sedap..ko jangan tanya.sebab jawapannya memang sedap..coffee lover sangat katanya..korang try la nanti..


Nike..Cotton On semua dah buka dah masa ni..tapi kedai jam dia tak banyak pilihan..tak tahu la masa ni ke..atau memang akan datang pun camni..tak pasti pula kan..yang lain lain aku tak masuk sangat..encit papa jer yang suka masuk..aku duduk luar la senang handle bebudak ni berlari sana sini sampai kotor kotor seluar..haihhh..


Overall bagi aku MPO ni biasa biasa jer..nak kata best sangat tu tak de la..nak kata tak best pun tak de juga..tengah tengah hahahahahaha..saper nak pergi boleh cuci mata..cuci poket..mungkin kalau ada kedai makan dalam ni dah buka yang sedap dan seronok untuk dilepak..boleh jadi lebih best kan..eh food hunting sangat ni hahahahaha..

Alamat: Jalan Kemus Alor Gajah, Melaka
Waktu Urusniaga: 10 pagi - 10 malam
Telefon: 06-552 8958 / 06-552 8962



nak pergi Toy World tapi masa ni diaorang tak buka lagi..hukhuk..




You Might Also Like

4 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Member akak pun ckp tak fully operasi lagi sbb ada yg belum beroperasi ..

    ReplyDelete
  2. Sebab baru lagi kott tu yg so-so jer..kena tunggu lama2 sket dah fully beroperasi baru best gamaknya..

    ReplyDelete
  3. yeayyy..kite same kak..xleh tgk kopi..
    oo..okkk..kene pegi bile dh meriah nnt la kann..br best..

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!