Followers

Majlis akad nikah adik lelaki yang penuh dengan emosi dan sebak tanpa arwah mak

9:11:00 AM

25 Disember yang lepas adik bongsu kak fink selamat diijabkabulkan dengan kawan sekolah dia hikhikhik..the only one adik lelaki dalam keluarga ni dan yang paling bongsu..yang ni sorang jer arwah mak tak dapat nak tengok..haih memang sebak sangat masa boy kawin..yer la, ni la anak yang paling dia tunggu kalau balik kerja malam malam..sanggup tertidur dekat depan tv semata mata tunggu anak..bila kita cakap, mak masuk la tido dalam..sini sejuk..nanti arwah mak akan cakap..eh mak nak tengok tv la..padahal mata dah pejam pun hahahahahahaha..sajer bagi alasan..nak tunggu anak sayang iyer tu sebenarnya..haihh rindu dekat cik pah baik hati kami tu..


Alhamdulillah semua ada masa boy kahwin..abang abang ipar yang jauh pun semua ada..kiranya kami adik bradik memang ada..tak de yang kena kerja ke..semua ada masa boy kahwin..adik arwah mak pak cu pun ada..tu gambar yang tersengih pakai baju light purple tu la pak cu..mak ada dua beradik jer..masa ni ok lagi tau korang..tapi once kadi saksi semua cakap sah..masa ni memang tak tahan sebak sangat..haih aku nak tulis ni pun terbayang bayang kalau mak ada dekat situ..aku tau boy pun sebak juga masa ni..menitik nitik air mata kakak hukhuk..emosi betul masa tu..

Masa Boy nikah tu, aku duduk berdua dengan adik perempuan aku..kalau boleh memang tak nak nangis..eh nanti rosak la make up kakak..tapi tak tahan korang..ntah la, aku selalu berharap mak ada untuk Boy..tapi Allah lebih sayangkan dia..dan aku dapat rasa kalau mak ada, dialah orang yang paling busy nak buat itu ini untuk anak lelaki dia ni..mesti color semua dia yang tentukan..aku tau perangai mak camner..dia lah yang paling riuh..macam busy sangat dalam rumah tu ..haihh sedih lah..seminggu sebelum boy kahwin, aku ziarah kubur mak tapi tersekat sekat baca yassin tu..macam tak terkeluar..sebak sangat..we miss u mak..


Selesai jer akad..terus ikut boy..eh kak fink duduk tepi jer hikhik..temankan dia buat solat sunat..aku dah macam assistant photographer hahahahahaha..sibuk betul kak fink..acah acah jer hahahahahahaha..padahal masa ni aku dengar dah suara anak anak aku terjerit jerit dekat luar main..haihhh mama sabar sikit..tunggu kejap lagi mak ko keluar..papa kalau jaga anak memang camni tau..anak jerit pun dia boleh buat sabar je tengok..haishh..


Ni la adik ipar kita hikhik...anak anak semua panggil Maz ni Bonda..sebab boy diaorang dah panggil Walid..kiteorang adik beradik memang tak nak panggil pak long, mak long gitu..macam aku dengan suami, anak buah akan panggil Mama dan Papa..adik aku yang perempuan tu, anak buah akan panggil Ummi dan Ayah Jo..dan yang bongsu ni Walid dan Bonda..hahahaha sweet angat kan..kiranya tak de beza dengan anak sendiri panggil..kena sayang sama rata konsepnya..gituuu..


Nah belanja sekeping gambar pengantin lama 10 tahun tu hikhik... bang mata pandang mana banggggg..haih..dah la masa ni lagi 2 orang tu mana pergi ntah..tapi lantak la mak nak bergambar juga..tema hitam untuk boy nikah..sebab itu nampak sedondon..ko tengok kakak pengantin kemain 10 jari berinai hahahahahaha...nasib kaki aku tak inaikan..ada juga hati nak berinai tapi macam tak gigih..sebab dah mengantuk..so abaikan lah..pakai dekat tangan jer..pengantin tak pakai pun hahahahaha..kakak yang lebih...jangan kecam kakak please..husnuzonnn hahhahahahaha..

sambung di resepsi pulak yer..gambar 1 family tak de pula dalam camera aku..
haihhh penat kejar anak may be..tunggu profesional nya camera la hihi..



You Might Also Like

8 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. tau dh kakak dia mmg suka over.hehe

    ReplyDelete
  2. ye akak memang tau ko kalau boleh hari-hari nak pengantin kan kan kan? kekekeke...takyah la nak kaber kaber sangat..mainan sangat uh...kekekeke...ehhh :)

    ReplyDelete
  3. kami yang baca ni pun rasa sedih..
    kalau arwah mak ada pasti dia paling eksaited buat persiapan untuk anak bongsu dia kan..
    takpe kalau mak takde, adik beradik ada untuk same2 share hari bahagia si boy..

    janji adik beradik semua bersatu

    ReplyDelete
  4. tahniah nad... jd mak pengantin laa ko nad.
    omei je tema itam pon. black sweet gitew..

    ReplyDelete
  5. dkna dulu waktu mertua sarung cincin bertunang, meraung atas pelamin. waktu wali -adik arwah abah- datang tanya setuju je nak nikah dengan jai, meraung lagi sekali dalam masjid hahahhaaa.. tu kisah kehilangan ayah, kalau kehilangan mak Ya Allah tak tau pa jadi agaknya .. Al fatihah kak.

    ReplyDelete
  6. sedih bace..papepun tahniah n selamat pengantin br utk adik kak fink..
    takpe kak..kakak pengantin mesti la kene ober sket..hikhikhik

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!