Followers

Baby PROTECTIVE Balm yang sesuai untuk kulit SENSITIF dan EKZEMA hanya di Ethissa Baby

4:20:00 PM

Hari tu kan kak fink cuba produk untuk kegunaan anak anak..Dari mandian sampailah kegunaan harian untuk kulit anak anak kita..Kalau anak korang mengalami masalah kulit sensitif, boleh lah korang cuba produk yang kak fink nak share dengan korang ni..Korang pernah dengar jenama Four Cow Farm?


Kak fink guna Four Cow Farm Baby Kit sekarang ni..Memang sesuai sangat untuk ibu ibu yang sukakan produk natural macam kak fink..Yer la nak cuba kan..Kita start dulu dengan Baby Kit ni sebab dalam Baby Kit ni ada 4 botol untuk:
  • Four Cow Farm Baby Wash (125ml)
  • Four Cow Farm Baby Lotion (125ml)
  • Four Cow Farm Nappy Cream (125ml)
  • Four Cow Farm Baby Oil (125ml)

Four Cow Farm Baby Wash (125ml)
Mengandungi bahan bahan seperti Castile Soap yang diperbuat daripada minyak zaitun tau..Ianya bertindak untuk melembut dan melembabkan kulit..Ianya 100% daripada bahan asli dan kaya dengan anti oxidant..Tidak mempunyai bau dan pewarna yang boleh merosakkan kulit badan kita..Boleh digunakan di seluruh badan termasuk muka tau..Orang dewasa pun boleh guna..Sesuai sangat untuk anak anak korang yang mengalami masalah ekzema tu..Tak de buih tau, so jangan pelik sebab memang kandungannya semuanya daripada bahan semulajadi



Four Cow Farm Baby Lotion
Mengandungi bahan bahan seperti Virgin Aprikot Kemel Oil yang kaya dengan Vitamin E untuk melembutkan kulit..Lotion ni juga mempunyai Virgin Sweet Almond Oil dan Ekstrak Daun Rosemary yang mampu memberikan ketenangan masa korang sapukan di kulit anak selepas mandi..Korang akan rasa kesan lembab tu serta merta bila lepas sapukan lotion ni..

 

Four Cow Farm Baby Nappy Cream
Haaaa ni penting untuk ibu ibu yang ada anak masalah ruam ruam bila pakai diappers tu kan.. Mengandungi Extra Virgin Castor Oil dan juga Extra Virgin Sunflower Seed Oil yang mampu membantu dan melindungi anak daripada kegatalan dan mengurangkan masalah kulit kering..Ianya merupakan 100% Natural Nappy Cream..Setiap kali korang tukarkan anak diapers, boleh sapukan terus ya..



Four Cow Farm Baby Oil 
Yang ni sesuai sangat bila anak korang selalu meragam ke..Susah nak tidur ke..Boleh sapukan Four Cow Farm Baby Oil untuk urut dia..Sebab bila korang urut di bahagian kaki baby dan badan baby, proses urutan tu akan melegakan badan anak..Tak percaya boleh cuba ya..Kak fink suka massage kembar lepas mandi sebab selain diaorang akan rasa selesa dan lega..


Diaorang juga akan rasa bonding antara ibu dan anak waktu urutan tu..Yang penting baby oil ni mempunyai bahan bahan asli seperti Pure Cold Pressed Apricot, Macadamia, Almond Extra Virgin Oil with Calming Organic Chamomile dan juga Rosemary..Dekat muka pun boleh sapu ya..Gambar di bawah ni, kak fink selepas urutkan kaki kembar menggunakan Four Cow Farm Baby Oil..Tak berminyak kan..Teksturnya memang mudah serap..


Selain tu kak fink juga cuba natural balm daripada jenama yang sama iaitu Four Cow Farm:
  • Tea Tree Remedy 
  • Calendula Remedy

Tea Tree Remedy
Benda paling penting untuk kak fink simpan dalam bag bila keluar jalan jalan dengan anak anak..Tea Tree Remedy ni boleh dijadikan protective balm untuk kak fink perlukan bila ada tetiba gatal gatal akibat peluh ataupun kulit yang kering bila berada di luar..Bila di luar ni, korang faham jer lah anak lelaki aktif lain macam sikit kan..Dah la ada ekzema, aktif pula tu hahahaha..Haruslah berpeluh peluh..Lepas tu mula lah nak menggaru sebab gatal kan..


Nahhh lap dulu peluh diaorang dengan kain kering, lepas tu sapukan jer di bahagian bahagian yang naik ruam ataupun rasa gatal gatal..Selalunya kalau anak kak fink, ruam tu akan naik di bahagian leher, tangan dan kaki..Bila korang sapu, percayalah anak akan terus rasa kesan tu..Mereka akan selesa bila kulit kembali lembab dan tak gatal lagi..protective balm ni memang dihasilkan untuk anti bakteria, anti kulat dan anti kulat..

Calendula Remedy
Sama juga kebaikan Calendula Remdy ni adalah untuk mengelakkan kulit daripada gatal dan sentiasa kekal lembab..Memang sesuai sangat untuk ibu ibu yang mempunyai anak ekzema tu..Kalau kata anak korang ada ruam bila pakai napkin, boleh juga jadikan Calendula Remedy ni sebagai nappy cream ya..Tak de bau ataupun pewarna di dalamnya..Yang kulit sensitif boleh gunakan tanpa was was..


Bila anak korang terkena gigitan pun, boleh disapukan Calendula Remedy ni ditempat gigitan tadi..Banyak sangat kegunaan untuk korang lindungi anak anak bila berada di luar ataupun di dalam rumah..Ooo lagi satu, untuk mereka yang mengalami masalah bibir kering dan luka pada nipple, boleh juga disapukan Calendula Remedy ni..100% Organik..Kak fink dah cuba di bibir tu memang membantu..


Untuk pengetahuan korang juga, produk produk daripada Four Cow Farm ni:
  • No Parabens
  • No Proppylene Glycol
  • No Sulfates (ALS/SLS/SLES)
  • No Cocamidopropyl Betaine
  • No Artificial Fragrances
  • No Artifical Colors
  • No Synthetic Detergents
  • No Petrochemicals
  • No Mineral Oils
  • No Lanolin
  • No Clorinated Water
  • No Phthalates


Untuk mereka yang berminat dengan produk produk organik dan asli dari Four Cow Farm ni bolehlah terus rujuk link di bawah ni untuk rujukan korang ya..Senang kan..Nak beli dekat mana? Berapa harga? Semua ada di bawah ni ya:

Instagram: @ethissa.baby

bersyukur sangat ditemukan dengan protective balm ni..
kena ada kalau anak korang ekzema..sila pastikan ada dalam bag ataupun rumah



You Might Also Like

4 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Cantik botolnya.. memang menampakkan produknya sangat bagus... thanks share kak

    ReplyDelete
  2. Sgt bagus utk yang mengalami masalaah ekzema...nak suggest kan kat anak2 sedara la..

    ReplyDelete
  3. untuk ekzema
    org dwasa bole ke sis?

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!