Followers

Bukti Anmum Essential Susu Tepung Rumusan untuk Kanak Kanak Tanpa Gula Tambahan

9:32:00 PM

Pernah tak korang ambil berat dengan susu yang anak minum? Pernah tak periksa dulu segala bahan dan kandungan yang ada dalam susu yang diminum oleh anak? Ke main beli jer tanpa tengok dulu ada ke tak gula tambahan dalam susu anak? Kak fink dulu pun macam tu tapi lepas tahu keburukan yang akan anak dapat daripada gula tambahan yang terdapat dalam susu mereka..Terus laju laju cari info lagi..


Apa yang kak fink boleh kongsikan dengan korang, Anmum Essential merupakan dirumuskan khas dengan semua nutrient penting yang diperlukan anak tanpa sebarang gula tambahan..Ianya juga diperkaya dengan Nuelipid ™ untuk tahap yang lebih tinggi GA (Gangliosida), GA dan DHA adalah nutrien otak yang utama. Manakala Inulin dan FOS adalah serat diet yang penting dalam mewujudkan persekitaran usus yang baik untuk penyerapan berkesan nutrien, dan semua vitamin penting dan mineral untuk anak kita..


Setahu kak fink, hanya susu tepung rumusan kanak kanak daripada Anmum Essential sahaja yang tiada gula tambahan dan selamat untuk diminum oleh anak anak..Bukan bermaksud susu lain merbahaya tapi kandungan gula yang ada dalam susu tepung tu berlebihan daripada apa yang anak kita perlukan dalam badan..Bila tiada gula tambahan, rasanya adalah lebih natural dan tidak manis..


Kadang kadang kak fink pun sendiri tak perasan bahagian kandungan dan bahan yang ada dalam setiap susu tu kan..Kena guna kanta pembesar baru kita nampak dengan jelas..Macam susu Anmum Essential ni, dari pembungkusan nya korang dah boleh nampak Tanpa Gula Tambahan..Ibu ibu semua boleh check dekat pasaraya yang berdekatan untuk melihat sendiri ya..


Jangan lupa periksa sekali di bahagian tepi kotak tu di mana korang boleh lihat sendiri bahan bahan yang terkandung dalam susu Anmum Essential ni..Haa tengok abang ngah tu, dia pun kemain nak periksa juga..Betul ke tanpa gula tambahan ni..Kak fink dah periksa dah, ternyata memang tak de kandungan gula tambahan dalam susu Anmum Essential..

Antara nama nama lain untuk gula tambahan yang korang kena alert dan tidak diberi kepada anak dengan kuantiti yang melebihi sukatan yang diperlukan mereka adalah seperti gula perang, pepejal sirap jagung, dekstrosa, fruktosa, glukosa, pepejal sirap glukosa, maltosa, maltodekstrin dan gula putih.



Kalau korang tak nak beli sekotak susu terus kan..Korang boleh minta sample untuk anak anak cuba dulu..Yer la kak fink faham, sesetengah ibu bapa dia nak tengok serasi tak dengan anak kan..Jangan risau, boleh request sample di www.anmum.com/my/en/contactus/sample-request.html...Lepas jer dapat sample tu, korang boleh kongsikan di laman sosial bersama ibu ibu lain dengan meletakkan sekali hashtag #whatsinthemilk #anmumessential #noaddedsugar



Kak fink kongsikan sekali video untuk korang lihat bagaimana dengan Anmum Essential bukan hanya anak anak boleh mendapatkan khasiat seperti GA dan DHA yang diperlukan oleh anak anak tetapi juga tanpa gula tambahan..Dan juga bagaimana ibu ibu lain mencuba rasa pada Anmum Essential ni tanpa pengetahuan mereka ini adalah rakaman ..Nak tahu apa kata mereka..Jom kita tengok video di bawah ni..


Website: www.anmum.com

lepas ni cuba periksa dulu susu yang anak minum ya..
kita cuba berikan mereka yang terbaik untuk tumbesaran yang sihat



You Might Also Like

2 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. terbaikkk..kawal pengambilan gula ank2 dr kecik..
    bkn main lg model tu..hihi

    ReplyDelete
  2. susu ni dri soya ke. sbb ank sye x blh mnm susu ade laktosa

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!