Followers

Cat & Fiddle Cheese Cake: Pilihan Kek Keju Yang Sedap Untuk Penggemar Kek

10:58:00 AM

Saper sini peminat cheese cake? Ya Allah kita memang peminat cheese cake ni wak..Makan sambil pejam pejam mata ok..Nak nak pula kalau cheese cake tu perisa durian..Oh mai, i cannot tahan lah..Mesti nak makan sorang jer..Tak boleh share gitu konsepnya..Kak fink berkesempatan juga merasai cheese cake yang sedap macam gambar bawah ni daripada Cat & The Fiddle..

Cheese cake daripada Cat & Fiddle ni asalnya daripada Singapore.. Untuk pengetahuan korang, cheese cake keluaran Cat & Fiddle yang ada di pasaran Malaysia ni Halal untuk dimakan tapi di Singapore tak halal ya..Haaa jangan pula nanti korang pergi Singapore tetiba craving nak makan dekat sana hahahaha..Yang Malaysia tak pe. Memang ada Sijil Halal Jakim [MS1500:2009|1 093-04/2013]


Untuk pengetahuan korang, Cheese Cake dari Cat & Fiddle ni telah mendapat The Best Cheese Cake by Time Out Singapore dan ianya juga adalah dari air tangan Dessert Chef yang terkenal iaitu Chef Daniel Tay. Beliau selalu menghasilkan luxury desserts in Singapore..Kak fink berkesempatan rasa 6 cheese cakes hari tu..Ok meh kak fink kongsikan satu per satu rasa dari setiap cheese cake dari Cat & Fiddle ni ya..

1. King Cake of The Mountain [Musang King Durian Cheese Cake]
Bahan yang ada dalam cheese cake ni semestinya adalah durian Musang King. Serious kak fink cakap, satu gigitan jer dah boleh buat korang sukaaaaaaaaa yang amat dengan cheese cake ni..Yang peminat durian tu, lagi lah akan suka nanti..Kenaaaaaaaaa cuba ok!
Saiz: 7 inci
Berat: 900 gram
Harga: RM139.00


2. Over the Moon [New York Cheesecake]
Cheese cake ni gabungan rasa vanilla beans dan serbuk coklat yang korang boleh rasa..Pada yang suka hanya dengan rasa cheese tanpa rasa yang lain..Korang boleh pilih cheese cake ni ok..Macam kak fink, kak fink suka yang ada rasa lain macam ada rasa coklat lebih atau durian lebih ke hahahaha..Baru boleh feel masa makan tu..
Saiz: 7 inci
Berat: 1.1 KG
Harga: RM99.00


3. Milo Dinosaur [Milo Cheese Cake]
Haaa yang ni anak anak suka..Eh tapi mak pun suka sebenarnya hikhik..Taburan mila tu memang sedappppppp..Bergabung pula dengan rasa cheese..Perghh sedap! Dekat lapisan bawah tu ada rasa coklat sikit..Milo Cheese Cake ni pilihan kedua kak fink selepas Durian Musang King tadi..
Saiz: 7 inci
Berat: 1.0 KG
Harga: RM119.00


4. Naughty and Nice [Chocolate Cheese Cake]
Kalau ada yang dekat sini peminat coklat, korang boleh cuba yang ni..Rasa coklat tu memang kawww..Topping cheese cake tu pun chocolate cake ya..Tengah tengah tu yang cheese..Tapi kak fink tak suka sangat rasa coklat yang pekat tu sebab cepat rasa loya hihi..Citarasa kita mungkin tak sama kan..Sedap cuma tak boleh nak makan banyak..Gituuu..Konsep nak makan banyak sajer hahahaha..
Saiz: 7 inci
Berat: 900 gram
Harga: RM119.00


5. The Modern Duke’s Pudding [Oreo Cheese Cake]
Yang ni pilihan ketiga pilihan hati kak fink..Kalau korang pun peminat Oreo, boleh cuba yang ni juga..Taburan serbuk Oreo tu memang gabungan yang sesuai dengan cheese..Oh mai, taip sambil lap air liur hahahaha..Sedapppnya awak..
Saiz: 7 inci
Berat: 1.1KG
Harga: RM99.00


6. The Russian Whiskers [Mango Cheese Cake]
Asyik coklat dan cheese jer kan..Ni pilihan lain yang korang boleh pilih untuk cheese cake dari Cat & Fiddle...Rasa mangga tu memang kawww juga..Ada diletakkan ketulan buah mangga dalam cheese cake ni..Tak loya dan just nice rasa dia..For me, tak manis sangat..
Saiz: 7 inci
Berat: 1.1KG
Harga: RM99.00


Cheese cake ni kan kalau korang nak makan, sedap dimakan masa dia tengah dalam keadaan beku. Rasa macam makan ice cream tau..Tak rasa macam makan kek pun..Sebab tu kalau korang nak beli, terus makan di situ ataupun terus balik rumah kalau korang nak celebrate majlis majlis istimewa ya..Takut bila dah cair nanti, tak umphhh pula kan..


Ooo ya kalau makan cheese cake ni, jangan lah minum dengan air manis lagi yer korang..Nanti kang korang terloya..Kalau makan sepotong jer boleh lah telan tapi kalau dah macam aku ni makan sepinggan HAHAHAHAHAHAHA..Air masak manaaaa? Kenaaa rasaaa semua wak, baru lah boleh tahu mana satu yang menjadi favourite tekak kan? Kalau korang tanya kak fink, kak fink pilih King Cat of The Mountain atau nama lainnya Musang King Durian Cheese Cake tu lah..


So untuk korang yang berminat nak rasa juga cheese cake daripada Cat & Fiddle ni, korang boleh dapatkan di Restoran Paparich yang terpilih seperti di bawah:
1.PappaRich Centrepoint
2.PappaRich Permaisure
3.PappaRich The Gardens Mall at Mid Valley
4.PappaRich 3 Two Square
5.PappaRich Ampang Avenue
6.PappaRich Kinta City
7.PappaRich Desa Aman Puri
8.PappaRich Southgate
9.PappaRich Taman Bukit Segar
10.PappaRich Kota Bahru
11.PappaRich Sri Manjung
12.PappaRich Bandar Sri Damansara
13.PappaRich Muar
14.PappaRich Setia Alam
15.PappaRich Setia City Mall
16.PappaRich Prima Sri Gombak
17.PappaRich Scotts Garden
18.PappaRich Straits Quay, Sri Tanjung, Penang
19.PappaRich Langkawi
20.PappaRich Plaza Azalea
21.PappaRich Ampang Point
22.PappaRich Malim Jaya
Ataupun korang boleh terus makan di Hopp Cafe yang terletak di:
Address: No.10A, Nadayu 28 Dagang, Jalan PJS 11/7,
Bandar Sunway 48250, Selangor Darul Ehsan
Contact No: 03-5613 3366       
Operation Hours: 11.00 am – 10.00 pm


Korang juga boleh order onlide di website Cat & Fiddle yang akan kak fink kongsikan di bawah nanti..Lagi senang kan..Klik jer mana yang korang teringin nak rasa atau untuk surprisekan insan insan tersayang sempena hari hari istimewa pun boleh..Yang lebih menarik delivery untuk lembah klang adalah PERCUMA...

Instagram: @catandthefiddlemy

lepas ni dah tahu dah nak birthday cake yang sedap dekat mana hihi..
selamat mencuba tau korang!



You Might Also Like

2 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. Tolongggggggg buntang mata tgk kek tu.. tolonggg i need cprrr.. sedapppp

    www.cikza.com

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!