Followers

Dakwah Secara Santai Melalui You Tube PPZ TV

12:23:00 PM

Hari tu kan sajer lah kak fink buka buka you tube nak search video klip lagu yang tengah popular sekarang ni, Aishah dari kumpulan Projector Band tu ahahahahahaha..Mengantuk kan kena lah dengar lagu sikit bagi segar balik mata ni. Tiba tiba dalam pada nak cari satu lagu jer tiba tiba sampai lah kak fink termasuk dekat You Tube PPZ TV

Haaa korang pernah dengar tak apa tu PPZ..PPZ ni sebenarnya nama singkatan untuk Pusat Pungutan Zakat..Eh sekarang ni diaorang dah ada channel You Tube sendiri tau..Dekat sana banyak rupanya video pendek yang kita boleh tonton..Yang buat kak fink suka sebab walaupun video di PPZ TV tu semuanya berdurasi pendek tapi mesej tu sampai..


Senang nak faham sebab diaorang sampaikan info tu dalam bentuk lakonan semula..Zaman sekarang ni kalau kita gunakan media sosial secara betul, dakwah tu dapat disampaikan dalam bentuk yang santai kan..Tak semestinya pergi masjid baru boleh berdakwah. Di You Tube pun dah boleh untuk kita dapat info dan ilmu..Terutamanya tentang perkara perkara yang kita keliru selama ni..

Lagi satu yang kak fink suka kan bila tengok video video di saluran PPZ TV ni, ia memaparkan tentang kehidupan seharian yang kita lalui. Yer la sebelum ni, kita selalu percaya apa yang orang kata. Tapi kita tak pernah nak ambil tahu, apa yang orang kata tu betul ke tak? Di mana sepatutnya kita patut dapatkan info yang betul? Asyik orang kata jer kan hahahahaha..


Dekat saluran PPZ TV juga, korang boleh tahu lebih lanjut melalui video soal jawab dengan pakar yang ariff perihal agama ni terutamanya mengenai zakat. Yer la ada orang tak tahu bagaimana cara nak bayar zakat dengan mudah, siapa yang perlu kita hubungi untuk mohon bantuan, berapa kiraan fidyah yang perlu dibayar..Haaa di sini lah korang akan dapat info info tu


Kak fink percaya mesti korang akan ralit nak tengok satu video ke satu video..Syokk ooo sebab penyampaian tu memang sempoi dan secara santai..Siapa yang belum pernah tengok lagi apa yang ada di PPZ TV, cepat cepat subscribe dan tonton ok..Mana tahu ada yang nak buat potongan zakat melalui gaji nanti kan..Kak fink kongsikan di bawah ni ya..


lebih ramai orang yang bayar zakat, lagi ramai asnaf yang dapat dibantu..



You Might Also Like

1 828 PinKy PinKo say Hi!

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!