Followers

Chilindo: Beli Barang Murah Murah dengan Bidaan Bermula RM0.10

9:45:00 AM

Rasanya ramai dah kenal dengan Chilindo kan. Tak sangka aku pun terjebak juga ahahahahaha..Tak semua barang yang kita nak ada dekat website ni. Untuk saper yang tak tahu lagi, Chilindo ni satu website yang ko boleh bid harga yang ko rasa mampu..Dia bermula dari bidaan RM0.10 dan ikut lah berapa pun yang korang rasa korang nak harga barang tu..

Macam aku, aku bid yang murah murah jer..Plus kena tahu juga harga pasaran barang tu..Jangan syok sangat bid sampai harga korang mahal dari harga pasaran..Macam aku, barang kecik kecik macam tripod tu, aku budget RM3.00 jer HAHAHAHAHAHAHAHAHA..Lebih dari tu, aku tak bid dah..Aku tengok jer orang lain bid sampai RM10.00..Pada aku kalau untuk tripod sampai RM10.00 mahal la..


Yer la kos postage ko kena kira juga..Macam Chilindo ni, semua postage dikira RM8.00 sahaja. Tak kiralah berapa banyak ko bid pun..So masa bid tu sila kira sekali kos postage korang..Kalau nak jimat, beli banyak lah..Baru berbaloi kan..Pastu jangan ikut hati sangat tau hahahahaha..Dah bid lepas tu menyesal, tak nak check out hahahahaha..Perangai sangat kan..


Aku kenan sangat dengan bagpack ni..Sesuai sangat untuk kembar pakai..Aku bid sampai RM15.00 jer..Lebih dari tu, aku bagi dekat orang lain..Paling mahal aku tengok orang bid bag ni sampai RM30.00..Hoihh asal korang ni? Kaya sangat bid mahal mahal kenapa? Kalau boleh chat, aku dah bagitahu dia dah harga pasaran dalam RM20 lebih je kak..

Sebab tu aku bid RM15.00 jer..Yayy aku dapat..Tu pun banyak kali ok cuba..Phewww..Aku bid pukul 7.00 pagi HAHAHAHHAHAHAHA..Korang tak boleh bid benda yang sama selagi korang tak check out tau..So aku guna email lagi satu untuk dapatkan bag tu lagi..Yer la nama pun untuk kembar, takkan nak beli 1 je..Nanti gaduhhh hukhuk..


Dan taraaaa ni semua barang yang aku bid bawah RM10.00 hahahahaha..Tripod tu alhamdulillah dapat harga RM3.60 yang biasa, RM3.90 untuk octopus punya..Dah lama nak tripod octopus tu sebab senang nak buat video nanti..Belit je dekat tangga lepas ni ahahhahahaha..Jam putih tu paling susah nak dapat..Asal orang bid jer mesti dah belas belas ringgit tapi alhamdulillah aku dapat pada harga RM5.90 hahahahahaha..Boleh buat tukar tukar pakai nanti..

Phone holder untuk kereta tu lagi murah RM2.00 jer hahahahaha..Senang mak nak waze nanti pergi event..Monopod tu sajer je buat stok..Senang tak payah timer dah nanti..Sebab dia dah ada shutter dekat situ..Getah rambut tu siap dengan bag gambar hello kitty..Penting juga sebab tu beli hahahahaha..Getah rambut aku selalu hilang ntah mana mana pergi..Macam kerongsang juga, beli banyak pastu hilang..


Yang ni aku beli untuk kembar. Yang lama punya toilet seat dah nak reput hari tu..Yer la guna dari zaman bang ngah kan hahahahaha..Nah mama ganti yang baru, RM5.00 jer..Satu lagi warna biru, tapi aku pilih warna purple macam comel sikit hahahahaha..Sekarang ni dah tak de apa lagi yang berkenan dekat Chilindo tu..Tunggu lah diaorang ada update stok baru kan..Baru boleh bid lagi..

Aku pernah beli bayar Online siap siap dan bayar Cash On Delivery. Dua dua aku dah cuba. Yang aku bayar terus via online, barang tu sampai dulu hahahahaha..Yang Cash on Delivery sampai kemudian. Padahal barang COD yang aku order dulu..Untuk Cash On Delivery, korang kena tambah lagi RM4.00 upah orang yang hantar tu..Yang bayar online siap siap tak de extra charge ya..So far barang aku semua sampai..Tak de yang tak sampai lagi..


jangan bid ikut hati tau nanti menyesallll..survey harga pasaran dulu ok
bid murah murah dah wak..kena ada target..jangan ikut orang..



You Might Also Like

13 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. haih, last2 aku klik link tu. nk cuba jugerr

    ReplyDelete
  2. wahh.. bestnyaaa.. sis dapat semua murah2.. TB pernah bid.. semua harga tak masuk akal.. betsnya.. TB berkenan semua yang sis bid ni.. hahahaha.. nak terjah lah nanti.. eh.. rm8 postage tu untuk semua barang dalam gambar ni ke sis?

    ReplyDelete
  3. Vavavaa. .. jeles Diya dapat bid murah giler..!! Rezeki tu
    Husband kak Nina pun tengah ketagih tu
    Sabar jer laaa
    Hahaa

    ReplyDelete
  4. wahh jue pun terpengaruh tau.. tunggu barang jer ni sampai.. 5 barang + postage rm30 ok sgt kan.. heheheh

    ReplyDelete
  5. xrajin nk tggu habis bid...last2 bio jer...pastu tgk harga dh makin tinggi tak berbaloi ngat nk bid...sis dpt semua murah2...hebatnya...

    ReplyDelete
  6. terjebak jugak eh haakak? nasib abam dah bersara awal... dapat jugaklah kasut raya 5pasang ahahahahha

    ReplyDelete
  7. Fuh! Best giler dapat barang camtu dengan harga murah. Nak tanya, semua barang tu postage rm8 atau setiap satu barang add rm8 untuk postage?

    ReplyDelete
  8. Wahh bestkan main bid2 kat chilindo hihi

    ReplyDelete
  9. Nak Octopus tu. Huaaaa ni rasa nak cuba try test juga ni

    ReplyDelete
  10. Hahaha...beg tu comel la...geran kite

    ReplyDelete
  11. Waaaa! murahnyaaa!!! Saya taknak ikut-ikut..TAPI tergoda la ngan entry sis ni. huhuhu...

    ReplyDelete
  12. Kalau cod.. Dah daftar keluar.. Just tggu barang sampai ke? Takde dapat email or text semua tu?

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!