Followers

Happykan Hulubalang Di Genting Premium Outlet dan Genting Sky Avenue

8:30:00 AM

Lama nya tak update blog secara rutin macam dulu. Keadaan tak sama korang macam dulu. Kalau dulu, aku memang fokus dekat blog ni 100%. Tapi sekarang macam macam benda kena fikir dulu. Komitmen kerja lagi, anak lagi, urusan urusan rumah lagi. Allahu rasanya kalau cerita satu satu boleh pecah kepala ni.

Tapi aku selalu pesan dekat diri sendiri, yang mana boleh buat je Nadia. Jangan paksa diri. Cukup masa ko kena tidur. Cukup masa kena layan anak. Senang cerita, kena selalu pujuk hati sendiri. Tak boleh paksa diri untuk buat semua benda dalam masa yang sama. Sampaikan abang long tegur hari tu. Mama dah lama kita tak keluar pergi mana mana. Jom la mama kita jalan.


Bila fikir fikir balik, aah sejak arwah suami tak de tahun lepas, memang aku jarang ke mana mana. Tak rasa nak ke mana mana pun korang. Sebab aku rasa tak kuat lagi. Bila keluar rumah, ko akan nampak orang lain jalan satu family. Benda tu yang buat diri lagi sedih. Tapi tak kan lah aku nak pentingkan diri sendiri. Perasaan anak anak kena jaga juga kan..


So cuti sekolah baru ni, tanya hulubalang nak pergi genting tak? Diaorang ni memang nak jer lah kalau tanya hahaha. Asal nama berjalan memang diaorang nak je. Kenapa genting? Itu jer yang dekat dengan Rawang hahaha. Tak berani lagi nak berjalan jauh jauh. Takut apa apa jadi tengah jalan. Aku sorang jer. Kalau apa apa jadi nanti aku panik..Haihh


So decide pergi Genting jer lah. Ikut jalan batang kali tu dekat jer. Niat aku bawa anak anak berjalan hanya nak bagi adik happy jer. Nak bagi dia lupa sekejap tentang papa dia. Macam yang semua tahu, doktor sahkan adik ada Alopecia Areata combination dengan Stress sekali. Aku ada share dekat Facebook tapi dekat blog belum share apa apa lagi.

Kalau korang perasan, rambut adik dah gugur banyak. Haih penat dah nangis korang. Serius penat. Hati sendiri pun belum cukup kuat tapi dalam masa yang sama kena lawan dan kuat untuk anak anak. Boleh tak bayangkan macam mana aku berperang dengan perasaan sendiri. Tapi bila ko pegang title ibu ni, nak tak nak memang ko kena jadi lebih kuat dari biasa. Paksa diri pun paksa lah..


Mula mula kan adik tu takut takut je masa bawa naik cabel car ni. Tapi dah lama lama dia rasa seronok. Allahu dik. Saat mama tengok awak gelak. Awak lari sana sini sebab awak happy, mama rasa macam batu dekat bahu ni jatuh ke bawah. Legaaa sangat. Ini yang mama nak. Nak awak happy macam anak anak yang lain. Lupakan semua stress yang awak rasa. Awak tak pandai luah..

Tapi dari pertanyaan awak setiap hari, mama tahu awak cari papa. Sama ada awak tahu papa memang dah tak de ataupun awak menafikan benda tu. Kecil lagi untuk awak lalui benda ni. Kecil lagi untuk awak faham erti sebuah kehilangan. Tak lama awak dapat rasa kasih sayang seorang papa. Tapi insyaAllah akan mama galas tanggungjawab papa untuk besarkan awak sebaik mungkin..


Aku selalu cakap dengan abang long dan abang ngah. Awak sebagai abang, kena tolong mama. Kita kena tolong adik. Jangan menyakat dia. Jangan bagi dia stress. Kita perlukan kekuatan tu dari setiap sorang. Kekuatan mama ada pada anak. Kekuatan anak pada mama. Kita sama sama lalui fasa ni. So far abang long tu dia faham. Kadang kadang kesian dekat dia

Yer la ramai jer orang cakap abang long ni matang tapi dia sebenarnya dia baru 11 tahun. Budak lagi. Moga abang long mampu lalui ni dan membesar jadi abang yang penyayang untuk adik adik dia. Haih taip pun mata bergenang. Aku tak minta banyak. Cukup lah aku dapat jaga hulubalang macam mana yang arwah impikan. Moga aku mampu korang..


Masa dekat Genting ni, sebelum ke Sky Avenue, kiteorang jalan jalan dengan Genting Premium Outlet. Sempat la belikan anak anak baju dekat Padini. Padini kan sekarang tengah sales. Tapi yang bestnya, baju yang aku nak untuk hulubalang masa jalan dekat One Utama dah habis saiz, dekat GPO ni ada saiz. Allahu rezeki. Tak de beli apa pun korang.. 

Beli baju anak anak dan tefal seketul hahaha. Tu kira lepas hajat lah nak tefal. Kebetulan tefal sales kan. Beli lah satu. Mak mak sangat pergi jalan beli kuali hahahaah perangai sangat ni! Abang long cakap, apa berat sangat kuali mama ni hahaha. Kuali tak berat. Tutup tu yang berat sebab kaca kan kofkofkof..


Lepas je lunch hari tu, bawa anak anak masuk tempat dinasour ni. Katanya baru jer buka. Nak masuk Ripley's Believe It or Not dah pernah masuk dulu. So bawa masuk tempat dinosour la. Dalam ni tak de apa pun sangat cumanya korang boleh layan anak anak bergambar sambil dinosour tu berbunyi dan bergerak gerak..


Perasan tak adik pakai topi. Bukan kiteorang suruh dia pakai tau. Dia yang sendiri nak pakai topi tu. Dia pernah tanya, mama adik sakit ke? Tapi aku selalu cakap, adik tak sakit sayang. Adik kan baby mama. Baby memang kena rambut sikit jer. Aku tak nak dia fikir benda tu sebab sakit. Aku nak dia happy jer..Tak pe lah kalau doktor cakap dia akan botak kekal pun aku redha je. Asalkan bukan sakit yang serius..


Janji adik sihat. Adik boleh pergi sekolah macam biasa. Boleh lalui kehidupan macam biasa macam orang lain. Tu pun dah buat aku bersyukur sangat sangat. Tapi dalam masa yang sama, aku akan ikhtiar cara lain juga. Nak pakai kan dia minyak. Nak sapu dengan essential oils. Sebab dia muda lagi kan. Mana tahu rambut tu akan tumbuh balik macam biasa..Korang doakan tau..


Kiteorang plan nak turun dari Genting hari tu dalam pukul 4.00 atau 4.30 petang macam tu lah. Sekali 6.15 petang baru nak turun hahahaha. Kemain lama sangat duduk atas tu buat apa ntah. Penat juga lah berjalan jalan dekat situ. Lepas ni dah tahu dah kalau nak beli tefal murah murah nak tuju dekat mana hukhuk.. Ada alasan kukuh ke nak pergi Genting lagi ni hahaha


next entry aku kongsikan bawa hulubalang ke Port Dickson pula la ya..
tu lagi banyak gambar nak edit..moga ada kekuatan..kof..



You Might Also Like

2 828 PinKy PinKo say Hi!

  1. waduhh tefal murah ker kak. tiket cable car tu sampai atas ker or sampai ghpo tu jer kak

    ReplyDelete
  2. wahhh seronok nampak mereka. kak pink jgn sedih. happy demi anak2 kak pink.. yess kak pink kuat ;)

    ReplyDelete

Please have some respect and be courteous when you comment in my blog =)

Thanks peeps!